Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, en zou graag jullie mening horen. Ik slik de pil, al sinds 13 jaar. Vorig jaar heb ik een nieuwe relatie gekregen, er nooit geen problemen mee gehad. Ik kon maandelijks mijn stopweek inlassen. Of doorslikken zonder ook maar 1 probleem. Nu wil het geval dat ik de afgelopen 2 strips ongesteld werd precies een week voor mijn stopweek zou beginnen. Later volgde er misselijkheid, duizeligheid. Heel erg moe zijn wat ik verweert aan een drukke periode, Hoofdpijn, Een drukkend gevoel rond mijn blaas. In het algemeen niet fit voelen, precies 1.5 dag. gevoelige tepels. Mijn stoelgang is anders, het rommelt veel. Buik zet op. Het trekt wat van onder. Ongesteldheid is niet zo heftig als normaal. Vreemd vond ik het, zeker toen het zich meteen herhaalde. Uiteraard heb ik een test gedaan, meer dan 1 ook. Allen negatief. Terwijl ik volgens berekeningen nu of 10 of 7 weken zwanger zou kunnen zijn. Dan zou je toch zeker positief moeten testen? Negatief is negatief. Dat begrijp ik. Maar na een aantal weken ben ik verder gaan zoeken, lees dingen als een bbz, endometriose tot vleesbomen, tot nooit positief testen en wel zwanger aan toe. Het zit me niet lekker, En hoop via hier wat wijze woorden te mogen lezen. Ervaringen te delen. Ik ga liever niet direct naar de huisarts, hij ziet me vast al aankomen.. ik heb mezelf nog 3 weken de tijd gegeven Bedankt alvast!
Wij kunnen niet in jou lichaam kijken! Dus wij kunnen allemaal wel gaan speculeren wat er 'mis' kan zijn, maar daar schiet je niet veel mee op als je idd zwanger zou zijn dan zou je wel positief testen! Bbz dan zou je naar mijn idee wel meer pijn hebben en houden, want je geeft nu aan dat het maar een paar dagen is? Of begrijp ik dat verkeerd?
Bij een bbz heb je ook een positieve zw test, dat kan het dus niet zijn. Ik denk dat de kans dat je wel zwanger bent 0,00001% is,!bij wijze van spreke. Het enige advies dat logisch is, is om toch naar de huisarts te gaan als je denkt dat er iets niet goed is. Voor de rest valt er weinig over te zeggen helaas....
De kans dat je zwanger bent ondanks negatieve testen is zo ontzettend klein. Snap je onzekerheid maar daar zou ik gewoon echt niet vanuit gaan. Ik zou ook naar de HA gaan, misschien is er iets anders aan de hand Succes hoor!
Die kans is zo ontzettend klein, wanneer je het niet vertrouwd zou ik toch even langs de huisarts gaan. Of zoals je zelf zegt, kijk je het eerst even aan.
Ik heb dit vorige jaar ook meerdere keren gehad. Iedere keer was mijn menstruatie anders dan weer licht dan weer heftig dan 3 dagen dan 6 dagen. Ook voor die tijd mijn darmen borrelde, tepels waren gevoelig, misselijk noem het maar op. Ik had daarvoor de prikpil gehad die nogal wat tijd nodig had om uit te werken. Daardoor raakte mijn hele cyclus in de war. Tot we het op een laat pitje gezet hebben en eerst wouden settelen in ons nieuwe huis ik een dikke positieve test in mijn handen had. Als je heel erg twijfelt gewoon naar de huisarts gaan maar de kans is heel klein.
Als het je niet lekker zit dan zou ik toch naar de huisarts gaan. Misschien ben je niet zwanger maar is er iets anders aan de hand. Of misschien is er niks maar dan heb je wel duidelijkheid.
Inmiddels ben ik bij de huisarts geweest. Dapper als ik ben... ( gewapend met foto's ook, om het " extreme" te kunnen laten zien) Alles uitgelegd. Ook kwam kort maar krachtig de vraag of ik zwanger was. Om het geheel open te houden, omdat testen negatief waren zei ik: als de pil van jullie goed werkt niet.. Einde onderwerp dus ook. Ik ben gelukkig wel iets minder moe op het moment. Regelmatig misselijk. En nog altijd een opgezette buik. Opvallend is wel dat ik altijd al last heb van mijn darmen. Ik kan de 2 plaatsen zo aanwijzen. Daar zit het dus niet meer. Het zit in mijn onderbuik. Heel laag. En ipv hier en daar een kramp zijn het kleine steekjes, drukkend gevoel ook. Vreemd wel is dat wanneer ik naar mijn weten last heb van mijn darmen, ik geen windjes of boeren kan laten ( sorry) en nu dus wel. Extreem goed wel. Ook is mijn afscheiding veranderd. Van veel en dik naar weinig en dun.. Over 2 dagen stopt mijn strip, ben wel benieuwd wat er in de komende maand zal gebeuren wat dat betreft. Ik heb zakjes gekregen om alles wat te bevorderen. Op dag 3, doet het nog niks.. Ik ga bijna aan ergere dingen denken dan een niet geplande baby. Wordt er stiekem best bang van zo langzamerhand.. Anyway. Over een maand (!) Moet ik even terug komen. Ondanks dat het een prikkelbare darm schijnt te zijn, waar volgens haar geen verdere onderzoeken voor nodig zijn omdat het bijna niet te achterhalen is.. waar het vandaan komt dus. Lastig dit.
Volgens mij blijf je er ook heilig in geloven wel zwanger te moeten zijn en dan kan je lichaam gekke streken met je uithalen. Schijnzwangerschap zelfs. Ik zou daar wel mee oppassen. Ik lees namelijk tussen de regels door dat je ondanks alles nog steeds vermoedt "een baby in je buik" te hebben. De gehele zwangerschap test je echter positief. Dus doe nog eens een test. Negatief, dam ben je echt niet zwanger. Gezien je symptomen die door HCG ontstaan, zou je nu een onmiskenbaar positieve test moeten hebben. Het aandeel HCG moet dan al erg hoog zijn. Geloof je het dan nog niet, zeg het dan eerlijk tegen je huisarts en laat een bloedtest doen. Of een pretecho. Kun je met eigen ogen zien wat er al dan niet gaande is. Je huisarts heeft gelijk. Darmproblemen kunnrrn ook zorgen voor een opgezette buik en zelfs bewegingen welke op babyschopjes lijken!
Nee dat is zeer zeker niet het geval. Jammer dat het zo over komt. Als ik het zo graag wilde zat ik niet aan de pil, niet waar? Nee mijn hoofd staat daar totaal niet naar gezien mijn situatie op dit moment. Ik ben alleen wel heel erg gaan twijfelen, dat is waar. Mijn gedachte op dit moment zegt meer: als het maar niks ergers is, en dat is de reden waarom ik wel naar de huisarts ben gegaan...
Laat bloed afnemen en testen op HcG. Bloed liegt nooit (Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, en die testen waren ook gewoon 'normaal' positief hoor)