Exceem tip

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tyra, Jun 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tyra

Tyra Actief lid

Jul 18, 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Ladies,

ik wilde jullie mijn succesverhaal niet onthouden, wellicht kun je er zelf je voordeel mee doen als ook jouw kindje exceem heeft.

Mijn zoontje van 5 maanden had exceem, wat begon als een droge gevoelige huid Ontpopte zich tot exceem. Heb mijn best gedaan het weg te krijgen wat met hormoonzalf redelijk lukte maar het keerde na een dag weer terug.

Ik heb een luchtbevochtiger gekocht omdat mijn man en ik het vermoeden kregen dat de droge lucht wel eens deboosdoener kon zijn.
    Afijn nu na 3 weken heeft dit lieve vrolijke ventje weer een superzacht babyhuidje!

Wie weet is het DE tip waarop je zat te wachten. Dus dacht zet het toch maar neer.

Succes
    Tyra

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Nu je het zegt.. alleen wanneer het droog weer is heeft mijn zoontje die droge rode vlekken...
    Bedankt voor de tip.

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Droge lucht kan idd een reactie zijn op eczeem. Vaak in de zomer als de temperaturen stijgen of in de winter als de verwarming weer aan gaat reageren de huidjes daarop. Daarom hier ook een luchtbevochtiger maar die werkt voor mijn zoonte alleen voor het onderhouden als zijn huid rustig is dus de plekken bijna weg zijn. Wij smeren al een ruime tijd met teerzalf nu is zijn huid weer rustig en gebruiken we de luchtbevochtiger weer erbij.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt! heb zelf al heel mijn leven eczeem en had vroeger altijd een luchtbevochteraar in m'n kamer staan.

5. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Hier ook eczeem. Misschien het proberen waard!

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    waar kan je die kopen?

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    Mijn dochter heeft ook eczeem op haar voetje en gezichtje namelijk, heb zalf ervoor, op t gezichtje trekt t weg maar niet op haar voetje...

liefs, kim

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Ga het gelijk proberen, mijn middelste zoon zit flink onder de eczeem en ik krijg het alleen weg met hormoonzalf:(
    Het is alleen in het voorjaar en zomer.

9. Tyra

Tyra Actief lid

Jul 18, 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ik heb die van Philips Avent gekocht. Alleen kon ik die niet bij de babydump ed krijgen omdat ze te weinig verkocht werden zijn ze uit het assortiment gehaald. Bij de Avent zit ook gelijk een metertje waarop je de luchtvochtigheid en temperatuur kan meten. In het kamertje van onze zoon was de luchtvochtigheid 20, en dat is echt heeeel laag. Onze Avent heb ik op MP gekocht.

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk toch andersom :D:D:D

Ik hoorde laatst de tip om Dermolin bodymilk te gebruiken. Schijnt echt heel goed te zijn voor die droge eczeem huidjes! Te koop bij de Etos!

11. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    idd een goede tip om te proberen

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Mooi! Ga ik ook proberen! Hier ook helemaal onder de eczeem.. Ik smeer niet meer met hormoonzalf omdat dat ook niet helpt! Heb niet het idee dat ze er last van heeft..

Maar toch!

Heb je een plaatje van zo'n ding? Enne hoe duur is het?:)

13. Tyra

Tyra Actief lid

Jul 18, 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Oh ja uhm ik ben meer een lezer dan een schrijver op ZP dus hoe je een plaatje plaatste, geen idee. Google even op Avent Luchtbevochtiger. En dan nog even een aanvullende tip. Pantykousje vullen met brinta, knoopje erin en in het badje leggen. Het water wordt dan wit en het neemt de jeuk weg.

Kosten luchtbevochtiger; onbetaalbaar ;)
    hij kost ongeveer € 100,-

Share This Page