Niet meer slapen overdag? kindje van 1,5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loco1, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo beste dames

Ik heb een vraagje over 'jawel' slapen. Onze dochter slaapt al vanaf dag 1 niet veel. Ze is onwijs energiek en vrolijk, ze doet het helemaal goed, groei, eten, nouja, alles eigenlijk. Ze is bijdehand etc..maar..slapen is lastig.
    Vanavond bijvoorbeeld, sliep ze pas om kwart voor 10. Morgenochtend is ze waarschijnlijk om half 8/8 uur wakker. Dan gaat ze om half 2 voor haar middagslaapje wat meestal duurt tot kwart over drie / half vier. Vroeger op bed leggen 's middags heeft geen enkele zin, ze slaapt gewoon niet. Te korte tijd vanaf half 8. Vervolgens slaapt ze 's avonds dus pas om half 10.
    Gisteren hebben we de middagdut overgeslagen..en lag ze om kwart voor 8 op bed. Heerlijk, want dan heb ik ook nog wat aan mijn avond.
    Ze is pas 19 maanden, dus net 1,5 geweest. Veel te vroeg om al te stoppen met die middagdutjes? Of zijn er meer kindjes die ook al niet meer slapen in de middag?
    Zelf ben ik wel vóór het middagdutje hoor, maar 's avonds is het ook lekker als ze op tijd naar bed gaat om te slapen.
    Ohja..als ik haar toch op bed leg, gaat ze helemaal over har toeren, dus dat is geen optie, ze is ook gewoon hartstikke vrolijk en gezellig,
    Ben benieuwd of hier moeders met hetzelfde dilemma/'probleem'kampen.

2. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik herken mijn eigen dochter in jou verhaal.Alleen die van mij doet maar een middagdutje van 3 kwartier hooguit.Sinds deze week slaapt zij gewoon niet s'middags.Jaylynn ligt s'avonds wel om 19:00 uur in bed en we horen haar ook niet meer tot half 8 s'morgens.
    Jaylynn geeft zelf s'middags aan wanneer zij naar bed wil, Zij zegt dan; mij slapen (mij=ik).
    Ik hoef haar ook niet op bed te leggen als zij niet wil,want dan schreeuwt ze de hele boel bij elkaar.Zolang zij gezellig en vrolijk blijft vind ik het goed,maar ik wil wel dat zij s'avonds rond de klok van 19:00uur in bed ligt.Dit weet ze ook.Ik heb s'avonds dan ook geen problemen om haar in bed te krijgen en te houden.

groetjes sarita

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi ,herkenbaar hoor mijn dochtertje is 15 maanden en slaapt soms ook niet meer overdag vindt het zelf wel vroeg voor haar leeftijd , als ze smiddags want eerder wil ze niet in bed leg zo tussen 1 uur en 1,5 uur dan ligt ze savonds als ze om 19 uur naar bed gaat gewoon te keten soms 2 uur lang, dus slaapt ze pas tegen 21 uur slaapt ze overdag niet dan kan ze om 18.30/ 19 uur naar bed en slaapt dan gelijk, zit ook een beetje te dubben wat wijsheid is of smiddags niet meer slapen en savonds lekker optijd naar bed wat ik heel belangrijk vindt,
    trouwens als ze smiddags niet slaapt blijft ze er wel vrolijk en actief onder..

wat zouden jullie doen?? is ze niet te jong om niet meer te willen slapen??
    zijn er meer moeders die het herkennen??

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik lees even mee, want mijn dochter van 21 maanden lijkt haar middagdutje ook niet meer altijd nodig te vinden en ik vind haar daar nog veeeeeel te jong voor. Ze gaat 's avonds om 19:00 naar bed en wordt rond 6:30/7u weer wakker. 's Middags leg ik haar altijd op bed, soms slaapt ze (meestal 1,5 uur, soms wel 2 uur), maar nu is het al 3x niet gelukt. Dan ligt ze gewoon een uur te kletsen en spelen en dan begint ze te roepen dat ze wakker is :rolleyes: Ze houdt het dan wonderlijk genoeg wel vol tot 19:00u 's avonds. Aan één kant wel lekker dat je nu, als het zo uitkomt, ook een keer het dutje over zou kunnen gaan slaan, maar zoals gezegd, ik vind dit gewoon nog veel te jong! Ik ging ervan uit dat de meeste kindjes wel tot 3 jaar (of toch zeker 2,5) een middagdutje doen.
    Dus... ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja ... mama's kunnen wel vinden dat het te vroeg is ... maar sommige kindjes zijn gewoon eerder toe aan niet meer slapen ... Mirre slaapt meestal wel, soms niet ...

Als je merkt dat je kindje savonds beter slaapt en smiddags niet naar bed wil dan zou ik daar in meegaan.

Als je kindje lekker ligt te kletsen in bed en na een uur zegt klaar te zijn, vind ik dat fantastisch! Mirre zou na 1 seconde al hysterisch gaan brullen ... ;) ... dus lekker op bed leggen, als ze slaap = prima, als ze kletst = ook prima. Zeker als haar humeur er niet onder lijdt!

Ik geloof dat het kindje van Snoopy al sinds dat ze 1 jaar is niet meer slaapt overdag ... En het kindje van vrienden van me (was toen 8 maanden) sliep ook niet/nauwelijks overdag en ging pas tegen 21u naar bed. Ieder kind is anders!

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hahaha, je hebt helemaal gelijk salapio en ik zou precies zo gereageerd hebben naar een ander ;). Maar je hebt gewoon van die dagen... wil je zelf gewoon heeeeel graag even liggen (ivm de gebroken nachten door de 2e), is je oudste klaarwakker. Egoistisch hè? ;)
    En ik blijf het ook wel erg jong vinden hoor... nu gaat ze wel een uurtje liggen, maar dat duurt natuurlijk ook geen maanden meer. En ze is nog niet eens 2... Ik ben met je eens dat als zij het er goed op doet, dat het dan prima is, maar je verwacht het gewoon echt nog niet op deze leeftijd (ik niet althans...)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is een slechte slaper, dus ik ben wel wat gewend. Maar kan we wel voorstellen dat het zwaar is met zo'n kleine nachtbraker ... Hopelijk issut gewoon 'een fase' ...

Deel Deze Pagina