Niet meer slapen smiddags en om 5.30 wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Matirini, Aug 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje is gestopt met smiddags te slapen en gaat savonds tussen 19 en 19.30 naar bed. Helaas is hij dan sochtends om 5.30 wakker. Dit vind mama wel heel erg vroeg. Maar merk ook aan hem dat hij die twee uur die hij eerst smiddags sliep nog wel nodig heeft. Deze zou hij er dus eigenlijk nog aan vast moeten plakken.

Want als dit 1 à 2 dagen zo is dan is hij gewoon niet te genieten en valt haast om van vermoeidheid.

Gaat hij dit van zelf doen een nieuw ritme maken of zou ik hem kunnen helpen. Of is het gewoon weer zo een fase?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Onze zoon is al vanaf 1,5 jaar heel vroeg wakker (lees: 5.00 uur!) toen hij bijna twee was heb ik Sam het schaap peuterwekker gekocht. Dat is een wekker die je voor het slapen gaan instelt wn dan gaat Sam slapen en gaan zijn ogen dicht. Op het door jou ingestelde tijdstip gaan de ogen van Sam weer open. We hebben hem geleerd dat hij pas dan papa of mama mag roepen. Hij was dus nog geen twee toen we deze kochten wn hij snapte het meteen.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Wij hebben ook sam het schaap voor onze dochter. Die snapt het ook prima. En komt 9 van de 10 keer ook pas haar bed uit als Sam z'n ogen open heeft.

4. Taco

Taco Actief lid

Dec 11, 2012
    433
    35
    28
    Ja echt een super ding dat schaap. Werkt hier ook erg goed. Hij staat nu een paar weken bij de jongste eerst lang bij de oudste gestaan en ze doen dat super goed. Hier wordt ie om half 8 groen mogen ze spelen op hun kamer en om 8 uur gaan de ogen open en mogen ze tv kijken. Heel soms wordt de jongste eerder wakker maar is dan ook aan te spreken dat het schaap nog niet groen is en nog moet slapen. Ik ben er erg blij mee. En misschien 2 dagen smiddags niet slapen en dan 1 dagje wel. Of wil jij echt niet meer slapen smiddags?

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Werkt het schaap ook bij kinderen die klaar wakker zijn. Uk slaapt rond 19.45 en is tussen 5 en 6 wakker. Overdag slaapt hij max 1 uur anders ligt hij snachts wakket of is nog vroeger wakker.

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ja hier wel! Maarrrr....ik moet erbij vermelden dat wij ons daarin ook wel hebben aangepast aan onze zoon. Zoals gezegd is zoon sinds 1,5 jaar 5 uur wakker. Dat was voor ons echt een onacceptabel tijdstip. We hebben dit met behulp van het schaap langzaam opgerekt naar 6 uur. Later had/heeft echt geen zin. Het werkte zelfs averechts om hem later in te stellen omdat hij dan zo ongeduldig was dat hij voor Sam groen werd al begon te roepen en huilen. Wij hebben hem dus ingesteld om 6 uur. Dan wordt hij groen en mag hij ons roepen. Je kunt er bij hem echt de klok op gelijk zetten, steevast elke morgen om 6 uur roept hij ons. Daaruit blijkt dat hij dus voor die tijd al wakker is en keurig wacht tot Sam groen is. Sam voor het slapen gaan instellen is ook echt onderdeel van het bedritueeltje. Gaat ook standaard mee als hij uit logeren gaat en is ook mee op vakantie gegaan deze zomer:D

7. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Mmmm.. Wij hebben Sam het schaap maar misschien zijn papa en mama niet consequent genoeg. Want schaap werkt hier niet gast gewoon roepen.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Hier is Sam ook echt een uitkomst! Ik hoor onze zoon vaak om 6:15 al wakker worden, maar dan wacht hij dus keurig op Sam. Sam wordt om 6:30 groen en om 7:00 opent hij zijn ogen. Dus om 7:00 komt onze zoon pas uit bed.

9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113

Bedankt voor je reactie!! Misschien toch maar proberen. We gaan er niet altijd in mee maar mijn man gaat vroeg van huis en hijnis dan voor de wekker wakker. Hij hoort dan papa rommelen. Je hoort duidelijk aan hem wanneer hij klaar wakker is.

Hij zegt dan goedemorgen mama/papa en krijg je een dikke kus en knuffel en vraagt dan of je mee een boterham gaat eten. In het weekend rekken we het nog.

Share This Page