Ben ik nou gek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prrrsam, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Overal lees ik dat een kindje van 6 maanden nu wel moet kunnen zitten/kruipen/teigeren/rollen van buik naar rug.

Nou hier nog niets van dit alles. Ze kan rollen van rug naar buik, ze kan met steun wel zitten. Maar nog niets dat lijkt op kruipen of teigeren, o.i.d. Ze heeft ook nog geen tandjes of tekenen dat deze er aan komen. Ik zie het ook nog niet zitten om haar in de zo'n eetstoel te zetten (ben even het woord kwijt), want na 5 a tien minuten wordt ze moe en leunt ze met haar hoofdje tegen mij aan.

Loopt ze nou achter? Want ik word er echt onzeker van..

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nee, je kindje loopt niet achter. Ouders lopen zo op te scheppen op wat hun kindje wel niet kan met ... maanden, dat je dat zou gaan denken. Nee hoor, je kindje loopt niet achter. Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en dan heb je natuurlijk baby's die al heel snel iets kunnen.

(Tja en of je gek bent weet ik niet... Dan zou ik je eerst even moeten meemaken en moeten kennen :D)

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter kroop met 9 maanden en vond dit zelf best vroeg want cb zei dat ze daar 12 maanden voor geven?
    In de oei ik groei boek las ik eens dat kindjes rond 6 maanden in de handjes moesten klappen en mijn dochter was 8 maanden (ja is maar 2 maanden) maar met 9 maanden kwamen we op het cb en de verpleegkundige, oh ze kan al in der handjes klappen das vlot zeg! Dus ik, uuuuh vanaf 8 maanden pas terwijl ze dit met 6 maanden al had mogen doen.
    Ook hier weer van, o'nee hoor, wij geven de 12 maanden ook met in de handen klappen.
    En tandjes, die kwamen hier toen ze 10 maanden en 5 dagen was en de 5de is net 2 dagen door (ze is 15 maanden)
    Maak je geen zorgen en geniet ervan dat je baby nog lekker een baby baby is ;)
    Die van mij kon andere dingen wel weer erg vroeg en andere dingen is ze wat later mee en zo ook jouw kindje.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bij ons hetzelfde verhaal hoor. Mijn zoontje doet ook nog niets van dat alles. Een maand geleden rolde hij ineens van zijn buik op zijn rug, maar dat was blijkbaar eenmalig, want hij heeft het niet meer gedaan sindsdien. Teigeren, kruipen, zelfstandig zitten, rollen.... Dat komt allemaal heus wel. Ik maak me ook zeker geen zorgen, ieder kind doet het in zijn eigen tempo. Als de ontwikkeling verder goed gaat, en je een tevreden baby hebt, maak je echt geen zorgen! Laat je niet gek maken door mensen met kindjes die heel snel zijn! Heb het idee dat sommige mensen elkaar de loef proberen af te steken met 'de snelste'. Dus gewoon genieten van je kindje zolang ze nog lekker baby is!!

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nee hoor

mijn zoontje kon pas met 10 maand zelf zitten
    en rollen deed ie ook pas met 7 maand

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier zitten met 9 maanden, tandje met 7.5, kruipen met 10 maanden. lopen bijna 15 maanden.

vind het dus allemaal goed op schema, zeker voor een meisje wat bijna 2 maanden te vroeg is geboren.

ieder kindje is anders, en zou me niet te veel vastpinnen op bepaalde maanden dat ze iets moet kunnen.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Je kindje loopt echt niet achter!
    Waar heb je dit gelezen dan? Zeker in het oei ik groei boek?

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb weleens het idee dat het Oei, ik groei! boek van wonderkindjes uitgaat ofzo. Ik zou me eerder vasthouden aan wat de dames op het CB te zeggen hebben en je eigen moedergevoel.

Hier eentje die kruipen/optrekken/zitten allemaal in de 8e maand ging doen. Maar het lopen deed ze pas weer met 14 maanden. Zoals eerder gezegd: ieder kind bepaald zijn eigen tempo. :)

9. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nee hoor. Mijn kleintje zit nu pas sinds een maandje goed en kruipt ook pas sinds een maandje. En hij is nu 9.5 maand oud....

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier eentje van 9 maand die nog niet omrolt of kruipt, dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, ik hoor ook de hele tijd, "kruipt ze nou nog niet?"
    ik begrijp ook best dat je er onzeker van wordt, heb ik ook.

11. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Ja dat "Oei ik groei" boek heb ik ook in het begin gelezen .. maar die ligt nu ook weg te rotten in de kast .. Dan moeten het echt wonderkindjes zijn ..
    Lois is nu 9maanden en begint nu een beetje te tijgeren , omrollen deed ze pas met 7 maanden en van buik naar zitten doet ze nog niet , alleen zitten als wij er zelf neerzetten(is weer niet goed volgens fysio) .. En dan moet er bij haar nog een maand afgehaald worden, dus ik weet niet wat ik af en toe moet geloven..
    De fysio zegt dat ze achterloopt maar de CB zegt dat ze wel voorruit gaat en dan zegt de revilidatie arts nog is dat je het bij baby's gewoon niet weet , want de 1 loopt met 10 maanden en dat is normaal en de ander loopt pas tegen 2 jaar en dat wordt ook door hun nog als normaal gezien ..

Dus lekker af wachten wat er komen gaat en gewoon stimuleren en helpen in sommige dingen.. en niet met alles want Lois ging tijgeren toen wij is niet helpte en stieken niet keken!!
    En als je iets niet vertrouwt vertrouw dan op je gevoel .

Maar maak je maar geen zorgen .

12. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hier ook eentje die nog niet rolt, ze is 7 maanden. En zeker geen begin met kruipen of iets dergelijks.:)
    Zitten kan ze wel en klappen in de handjes, maar ach. Wat zegt dat toch allemaal.

In het begin was ik er ook zo mee bezig dat ze dit en dat bij een bepaalde maand moest kunnen. Maar ik heb dat los gelaten en kijk wel wanneer ze iets nieuws kan.

Kijk maar eens wat je kindje allemaal al WEL kan, sta je ook van te kijken hoor ;)

Gr.

13. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Ooo wat ik nog wilde zeggen , wees blij met elke vooruitgang die je ziet ..

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
  15. Mijn kleine meid is 9,5 maand. Vorige week naar het CB geweest. En dat ze niet kon zitten, was geen probleem. Hoefde ze nog niet te kunnen. Ook heeft ze nog geen tanden en voel ook nog geen bobbeltjes waar er een binnenkort zou komen.

Wat ze wel kan is rollen rug naar buik en ook weer terug. En ze begint nu een beetje met teigeren, en ook knieen onder der kont, kont omhoog, op handjes of vaak soms nog elleboogjes hangen. Maar dan houd het op, ze laat haar eigen dan weer op der buik "vallen". Met der handjes trommelen doet ze ook veel. Maar klappen, nee ook nog niet.

16. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

wat fijn om te lezen dit :D

Gijs doet ook nog niks van dit allen... Hij is wel is een keertje van rug naar buik gerold maar veder weinig hoor maar wat ik allemaal om me heen hoor "die van mij kruipt al, zit al in zn kinderstoel etc etc"
    ik wordt hier ook onzeker van...

Maar we laten ons niet gek maken!! ;)

Liefs Inger

17. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    mijn kleine man rolt ook niet van buik naar rug, doet niets wat op teigeren of kruipen lijkt, en kan alleen zitten als ik hem in het voedingskussen zet.
    volgens het buro doet hij prima wat hij doen moet. hij is wel de laatste dagen druk met labeltjes en pluisjes pakken.
    alles op zijn tijd!

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Even over "oei ik groei".. Laat wel duidelijk zijn dat ze niet beweren dat kindjes alles kunnen op die leeftijd wat daar omschreven staat. Wat ze laten zien zijn alle vaardigheden die de kindjes op die leeftijd hebben doorgemaakt die meededen aan het onderzoek. Dus het ene kindje zwaaide met 6 maanden en het andere kindje kroop met 6 maanden. Ze hebben alles samengevoegd, alle ontwikkelingen van al die verschillende kindjes. Dus er zat ook geen kindje bij die na elke sprong alles kon.
    Er staat ook steeds bij dat je kindje niet alles uit het "winkeltje" kiest.

Hoezo fan van oei ik groei? ;)

Verder lijkt je kleintje absoluut geen achterstand te hebben. Dean heeft een paar dagen geleden voor het eerst 2 stapjes alleen gezet, daarna niet meer. Hij is inmiddels 13 en halve maand. Dus voordat hij gaat lopen, phoe, dan zijn we zo weer een maand of twee verder!

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ons Eefje kan al piano spelen en het wilhelmus zingen :D

Haha.. Eef is nu gecorrigeerd 5mnd en 1 wk.. wat nu lukt is rollen van rug naar buik, terug alleen als we niet kijken (vuil kreng) uhm.. zitten met hulp en op de buik doet ze haar kont omhoog en probeert ze zichzelf vooruit te duwen, maar ze heeft totaal niet door dat de voorkant ook wat moet doen.

het liefst probeert ze beide voetjes in haar mond te stoppen.. of haar voet in mijn mond.. was al bijna een tand kwijt..

ik kijk ook maar niet meer al te veel in "oei ik groei", volgens de physio is ze redelijk vlot en ziet ze er vrolijk en gezond uit en voor mij tellen die laatste twee dingen het zwaarst.. (al maak ik me stiekem ook best vaak zorgen om haar ontwikkeling..)

als ze maar gelukkig en gezond zijn toch?

m:p:pn

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha, ein Wunderkind!!!! :D

Deel Deze Pagina