tips voor het laten wennen aan nieuwe kamer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Pingu, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pingu

Pingu Niet meer actief

Begin juni wordt ons meisje grote zus.
    We hebben voor haar een nieuwe meidenkamer gemaakt en haar oude kamer wordt dan de babykamer.
    Afgelopen zaterdag was het de bedoeling dat ze voor het eerst ging slapen in haar nieuwe kamertje. Alleen had ons meisje daar absoluut geen zin in. Ze begon keihard te huilen en was helemaal overstuur.
    We hebben haar toen toch maar in haar oude kamer laten slapen.

Toch is het wel de bedoeling dat ze daarlijk in haar nieuwe kamer gaat slapen.

Hebben jullie misschien tips hoe ik het dit het beste aan kan pakken?
    Hoe ik haar het beste kan laten wennen aan haar nieuwe kamer en hoe zijn jullie ervaringen hierin.

Ze is natuurlijk erg vertrouwd aan haar kamertje waar ze van baby af aan al slaapt.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Pingu.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Misschien kan je haar bedje wat op haar oude kamer staat tijdelijk op haar nieuwe kamer zetten?? Ik roep maar wat hoor.

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Is het een idee om haar er overdag vaak te laten spelen zodat het vertrouwder wordt? En als ze evt. overdag nog slaapt, om haar in haar nieuwe kamer te laten slapen? Misschien vindt ze het overdag minder eng of leuker dan 's nachts.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Heb je haar betrokken bij haar nieuwe kamertje, samen opknappen, samen haar spulletjes verhuizen, vertellen dat haar nieuwe kamertje word omdat ze grote zus word.
    Dat haar oude kamertje voor de baby is, dat je samen het oude kamertje in gaat richten voor de baby, haar laten helpen ect ect

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou haar nieuwe kamer samen met haar wat opleuken, laat haar bijv. tekenen en hang die tekeningen in haar kamertje. Zet samen met haar haar oude bedje in haar nieuwe kamertje zodat ze aan zien dat dat haar bedje is.

Hier heb ik de kinderen altijd betrokken bij hun nieuwe kamertje, behang uitzoeken, behangen en vaak benoemen dat dat hun kamertje werd. Samen spullen en speelgoed in d ekamer gezet en dan ging het slapen hier eigenlijk vanzelf.

6. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

Jul 8, 2008
    719
    0
    0
    hoe oud is ze
    hier is ons zoontje met 16 maanden naar zijn nieuwe kamer gegaan hebben hem wel overal bij betrokken en hem eerst daar laten spelen en toen een paar weken met zijn eigen oude bedje op zijn nieuwe kamer gezet en toen na een paar weken dat het goed ging hebben we zijn nieuwe bedje daar neer gezet en ging vanaf dag 1 super goed hoop dat het goed gaat komen bij jullie

7. Pingu

Pingu Niet meer actief

Ze is in november 2 jaar geworden.
    We hebben haar redelijk betrokken met het opknappen van de kamer.
    Ze heeft niet zelf haar behang uitgekozen, maar ze heeft wel bewust het behangen meegekregen. Ze was er ook bij toen we de kamer ingericht hebben. We hebben samen haar nieuwe kledingkast ingepakt en de boeken e.d in de kast gelegt.

Ik laat haar nu maar een poosje wennen door veel met haar te spelen op het kamertje. Over een tijdje doen we dan wel een nieuwe slaappoging.
    Bedankt voor jullie tips!

Liefs Pingu.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Toen ons zoontje (was toen 21 mnd) naar z'n nieuwe kamer en nieuwe bed ging, was het ook even lastig.
    Overdag waren we vaak in z'n nieuwe kamer geweest, even op het bed zitten, even spelen daar.
    Maar nu het ook 's avonds moest... vond ie dat niet leuk. Heel erg huilen. Uit bed, bij de deur, hij wilde weg. Zooo zielig. Maar we hebben em een poos laten huilen en gezegd dat hij nu in zijn nieuwe bed ging slapen. Tweede avond/nacht ging al veel beter. Wij hebben em dus niet meer teruggelegd op zijn oude kamer. De deur van de oude kamer hebben we ook bewust 2 weken ofzo gewoon dicht gehouden, zodat hij die kamer zou 'vergeten'.

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Hier dus ook. Moet zeggen dat dat achteraf heel goed gewerkt heeft. Eerste keer 's middags slapen begon ze keihard te huilen en kwam uit bed. Meteen doorgepakt: dit is nu jou kamer, die hebben we mooi gemaakt en hier ga jij slapen. Vijf minuutjes gehuild, in slaap gevallen en daarna nooit weer problemen gehad.
    Ja, tuurlijk gaan ze op een gegeven moment uit bed komen, op de deur kloppen, enz. Maar ze had snel door dat dat nu haar kamer was en dat ze daar ging slapen.

10. Pingu

Pingu Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Ons meisje slaapt voorlopig nog wel even in een ledikant.
    Haar nieuwe bedje staat al wel op zolder klaar, maar voorlopig blijft ze eerst nog even in haar ledikantje.

Ze begint nu al wel aardig te wennen aan haar nieuwe kamer. Als ik haar nu vraag wat haar kamertje is, dan loopt ze al wel naar haar nieuwe kamer toe.
    Binnenkort gaan we een nieuwe poging doen. Ik denk het weekend na oud en nieuw.

Share This Page