Onderstaand ding zit bij ons op de muur momenteel. Ik heb er ooit één dood op het aanrecht aangetroffen - we noemden het toen een 'spaterpillar' (combinatie van spider en caterpillar), maar verder heb ik iets dergelijks nog nooit gezien (zéker niet levend)... Heeft iemand enig idee wat dit is?
Lijkt net zo'n zilvervisje maar dan met veeeel meer poten! Getver!! (toen ik vd week in de nacht naar de wc moest voelde ik wat op mijn hoofd en viel er zo'n zilvervisje naar beneden ieeeehhhhh)
OEH! Dit vind vriendlief wel interesting denk ik. Hij werkte in de ongediertebestrijding, wellicht kan hij wel vertellen wat het is Zal t m ff vragen als hij thuiskomt vanavond.
Dat is het inderdaad volgens mij, heb gewoon 'duizendpoot met lange poten gegoogled' spinduizendpoot Scutigera coleoptrata - Wikipedia
Ik heb hem voor je gevonden: Scutigera coleoptrata - Wikipedia Het dier wordt net als andere soorten ook wel spinduizendpoot genoemd, vanwege het duizendpoot-achtige lichaam en de spin-achtige lange poten.