Eisprong al geweest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesben, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1 Liesben, 24 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2009
    Even een stomme vraag. Of eigenlijk meer ervaringen gevraagd...
    Deze maand voor mij even geen tempen. Over het algemeen kan ik daar weinig mee. Toen ik in februari zwanger bleek, zei FF zelfs dat ik geen eisprong had...dat zegt wel genoeg denk ik.
    Helaas is die zwangerschap in een miskraam geëindigd.
    En nu doen we dus erg ons best om weer zwanger te raken, maar mijn hele hormonale huishouding was na de curettage enorm van slag af. Zie onderschrift.
    Afgelopen maand leek hij echter weer op orde.
    Sinds donderdag had ik wat buikpijn, gevoelige borsten, hoofdpijn. Dus ik nam aan dat dat de eisprong was die er aan kwam.
    Nu is die buikpijn weg (of zo goed als). Vanmorgen dacht ik (lekker slim) om eens de baarmoedermond te voelen. Daar had ik ooit wel eens iets over gelezen.
    Die zit heel laag. maar ja, wat zegt dat dan? Kortom, weer iets waar ik niets mee kan.
    Kan ik er nu van uit gaan dat de eisprong al geweest is? Of kan het ook zo zijn dat ie nog moet komen?
    Mijn borsten zijn nog gevoelig, maar dat blijven ze bij mij vaak tot aan de menstruatie. Ik weet ook niet goed of die gevoeligheid nu voor of na de eisprong komt.
    Zijn er hier ervaringsdeskundigen in de zaal?
    Pf, heel verhaal. Ik hoop dat iemand er wijs uit word.
    Ik denk dat ik sowieso mijn lief vanavond nog maar eens aan het werk zet. Better safe then sorry :D

2. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    van de baarmoedermond weet ik niks af sorry, maar bij mij is t dus juist weer zo dat ik hele gevoelige borsten/tepels heb vanaf mijn eisprong tot mijn ongi. dus zoals je ziet is elk vrouwenlichaam weer anders.

maar wat je zegt, vanavond gewoon nog even aan de klus voor de zekerheid, is ook niet erg toch ? :p

3. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Als je BM laag zit en hard is, is je eitje geweest ;)

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hmmz..je bbm is hoog, open en zacht tijdens je vruchtbare dgn..Laag, gesloten en hard tijdens onvruchtbare dagen..Maar op welke cyclusdag zit je nu?

En ik ben even heel nieuwsgierig naar jouw tempverhaal..Ik heb namelijk 2x een dikke vette posi ovutest gehad, maar geen tempstijging..Jij zegt dat jouw temp ook onduidelijk je eisprong aangaf en dat je zelfs zwanger bleek..(wat erg genoeg verkeerd afgelopen is..)..Maar jij hebt hier dus ervaring mee..Ik ben namelijk zo in de war..Hoop dat we elkaar een beetje kunnen helpen!

Liefs,
    Anna

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Anna: Ja, bij mij geeft de temp-curve geen eenduidig beeld. Ik heb tijdens en na de eisprong geen duidelijke temperatuurs-stijging. Maar ik werk erg onregelmatig, en ik denk dat dat wel van invloed is. Ik moet dus maar af gaan op mijn lichamelijke kenmerken/klachtjes. Ik wil volgende maand evt eens ovulatie-testen gaan gebruiken.

En ik zit nu op dag 16.

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Thanx Liesben,

Je zegt dat je bmm laag zit..voelt ie ook hard en geloten? Dan heb je waarschijnlijk je ei al gehad, ook omdat je gevoelige borsten hebt..dit begint bij mij ook altijd (een aantal dagen) na mijn eisprong..Je gemiddelde cyclusduur (en dan tel ik die na de curretage even niet mee) komt ongeveer uit op 30 dagen..Het kan dus best zo zijn dat je inderdaad al je eisprong gehad hebt..

Je kunt natuurlijk voor de zekerheid nog even een aantal dagen doorklussen..Tot dag 22 ofzo..Dan heb je 'm zeker niet gemist..

Succes!!

Liefs,
    Anna

Deel Deze Pagina