niet meer te zien

Discussion in 'Miskraam' started by Shirl1987, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Het enige wat ik zelf nooit zo goed kan begrijpen van vrouwen is dat ze het vaak hebben over een miskraam terwijl ze op geen enkele wijze daar bevestiging van hebben gehad dat ze daadwerkelijk bevrucht zijn geweest of wat dan ook.

Ik zou mezelf beter voelen met het idee dat ik niet zwanger ben geweest dan dat ik me zelf in blijf prenten dat ik wel zwanger ben geweest.Ik heb wel eens ruzie gehad met een vriendin van me die een paar dagen later ongesteld werd dan dat ze eigenlijk zou moeten, ze had geen test gedaan niets, maar sprak wel over een miskraam, toen vroeg ik haar waarom ze dat overal vertelde (kreeg overal medelijden e.d.) en toen zei ze dat je dat voelt als vrouw zijnde en daar echt geen positieve test voor nodig hebt :confused: (even ter info, ze had nog geen kinderen)

Ik krijg daar wel eens nare gevoelens bij en denk dan vaak dat ze op die manier (negatieve) aandacht proberen te vragen :( Dat zie ik hier in ieder geval best wel vaak terug. Zeker als je bij sommige hun eigen berichten terug leest, dan denkt oh jou zie ik straks wel terug in het mk forum gedeelte :( dan weet je bij voorbaat al dat als jij al bijna overtuigd bent van het feit dat diegene niet zwanger is, diegene als dat inderdaad zo blijkt te zijn zich hier meldt :( Ik heb zoiets van, dit gedeelte is bestemd voor hen die daadwerkelijk weten zwanger te zijn geweest, en bij wie het mis gegaan is, niet voor hen die toevallig overtijd zijn of zich hebben ingebeeld door bepaalde symptomen dat ze zwanger zijn.

Maar goed dat neemt niet weg dat de TS er van overtuigd is geweest zwanger te zijn, en dit als miskraam ervaart.

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ja of je echt zwanger was daar bestaat dus ook twijfel over, ook jij hebt alle keren geen enkel positieve test gehad, ja 1 hele lichte midden in de nacht, en alle andere die je er tegen aan gooide waren allemaal negatief, er was tegen jou gezegd door je ha dat je baarmoeder vergroot was, tijdens de echo was er niets te zien, ja eerst was er placenta en vruchtwater te zien, maar geen vruchtje niets, ze zouden bij jou verder kijken waar het vruchtje zat in de baarmoeder of buiten de baarmoeder? je was niet in levensgevaar en waarschijnlijk hoefden ze maar 1 eierstok weg te halen maar met 1 kon je ook zwanger worden.

een echo en daar was totaal niets op te zien, je bloed zou worden getest en aan de hand daarvan zou je baarmoeder worden schoongemaakt terwijl er tijdens de echo niets te zien was, alles was ineens verdwenen? Moet eerlijk zeggen dat wat ik van jou gelezen heb ook geen bal van snap hoor. Afgelopen januari is niet de eerste keer dat je een miskraam zou hebben gehad bij 12.6 weken, en vorig jaar ergens dat de dokter had gezegd waarschijnlijk meer dan 15 wkn, maar tijdens geen enkele echo was er duidelijk een zwangerschap te zien? Ik zeg niet (het komt er wel op neer) dat je liegt, maar ik vind het werkelijkwaar echt ongelofelijk van wat er bij en met jou allemaal zou zijn gebeurt.

Denk dat je dat ook wel met mee eens bent als je je eigen geschiedenis hierover terug leest ;)

3. Je zegt niet dat ze liegt, maar ook weer wel. Dus je spreekt jezelf tegen. Waarom zou iemand hierover gaan liegen? Denk dat je het verdriet van mensen alleen maar groter maakt. Van zowel Tante Mars als Shirl1987.

4. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Op verzoek van Tantemars haar berichten uit het topic verwijderd.

Jammer meiden, dat iemand voor leugenaar word uitgemaakt. Je hoeft het niet met ieder zijn ervaring eens te zijn, maar bewust kwetsen is ook niet nodig!

Willen jullie hier een beetje op letten?

Elvira
    moderator

5. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Zoo.. Ik weet zelf donders goed wat een miskraam is en ik weet donders goed dat die testen niets zeggen!.. zo 9 maand geleden was ik zwanger en kreeg mijn 1e miskraam die testen waren ook negatief!. dus voor mij hebben ze geen enkel van waarden meer.

Misschien heb ik wel wat gemerkt kan best. maar maakte ik me geen zorgen. mijn Huisarts heeft mij vamorgen bevestigd dat je ook miskraam kan hebben zonder bloed. en zonder dat je door hebt.! het kan zo mee gaan in je urine of door lichaam worden op genomen. maar dat is vissen voor iemand.

Wat jij zegt echt eerlijk dat raakt mij nogal!. Ik was degelijk zwanger. ( ik weet dat 100% zeker omdat ik niet gestopt ben met de pil) en alle verschijnzelen hab. en zeker niet zo aan ontpillen was!.en dat alles neemt niet weg dat het voor mijn ogen en mijn omgeving een miskraam is geweest die ik niet heb opgemerkt. wat jou mening daar is is kan anders zijn dat de mijne prima maar aub zeet het wat minder onaardig neer trek niet je eigen conclusie op de berichten die een andere typt omdat je nooit zkeer weet hoe het zit.

Groetjes

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Ja het staat er inderdaad tegenstrijdig, maar dat komt ook omdat ik het allemaal zo tegenstrijdig en ongelofelijk vindt. Waarom iemand ergens over liegt? Dat is een vraag die niemand kan beantwoorden, ik ben wat dat betreft wel raardere dingen tegengekomen, neemt niet weg dat je gelijk hebt hoor. Persoonlijk heb ik in mijn eigen omgeving veel meiden er bijna aan onderdoor zien gaan omdat ze zich elke keer zwanger waande, ook geen positieve testen hadden, geen enkele echo die ook een bevruchting of zwangerschap uitweest etc etc dan heb ik alleen maar medelijden met die meiden en probeer ze met beide benen op de grond te houden. ALs ik het op mezelf betrek zou het verdriet groter zijn dat ik mezelf voor houd zwanger te zijn dan dat ik kijk naar de feiten die anders uitwijzen. Maar goed dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Het is zeker niet mijn bedoeling om jou te kwetsen meid en het is niet zozeer een mening maar een conclusie die ik baseerde op wat jijzelf schreef over je bezoek aan de ha en gyn.

Dat is altijd het rotte van geschreven tekst het staat er vaak onaardiger dan het in werkelijkheid bedoelt is.
    groetjes mamatje

7. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    hallo allemaal

wil dit even kwijt

heb net zelf te horen gekregen dat ik niet meer zwanger ben
    en ik ben wel degelijk zwanger geweest ik had het vermoeden dat ik zwanger was en ja ik was ook aan de pil en heb vanaf het begin gemerkt dat ik zwanger was had op 19 febr een uitstrijkje maar zij heeft toen een echo gemaakt inv met het vermoeden en ja inderdaad een zwangerschapsring te zien maar ze zei je bent nog vrij pril moest 5maart terug komen voor een echo zou toen net 8wk moeten zijn en op deze echo was alleen nog maar een leeg vruchtzakje te zien of ik was nog minder ver dan we dachten of het is niet goed zou dan de 23 maart terug moeten komen maar ik had totaal niet het idee dat het mis was want had veel last van mijn borsten enz dat heb ik die tijd er voor ook gehad voelde ook echt zwanger maar goed had nog geen posi test gehad dus afgelopen week toch een test gedaan want was ik minder ver dan we dachten was ik nu dan 6wk en moest ie hoe dan ook aanslaan maar helaas niet dus verlosk gebeld en zou even langs komen echo gemaakt en inderdaad niks meer dus dat had zei al verwacht en als je een leeg vruchtzakje hebt merk je het vaak niet dat je iets verliest want dit gaat meestal gebaart zonder kramp of bloeding .
    ik ben aan het eind van de middag op 5maart de dag van de echo een bruining slijmpropje verloren maar zocht hier niks achter omdat ik dacht dat dit van de echo kon komen en had ook gemeenschap gehad die avond er voor maar dit was dus inderdaad einde zwangerschap en de kwaatjes die ik had waren ook na een paar dagen minder maar wist dit ook niet dat ik niet meer zwanger was eergister ook bloedgeprikt en mijn hcg stond op 2 dus was heel laag en bij een mk dat houd in een vruchtzak met vruchtje houd je lichaam vaak langer je hormoon vast en gaat het vaak gepaart met kramp enz maar ik dit stadium dus niet

dus vrouwen hier het kan dus wel en ja bij een leeg vruchtzakje is je hormoon heel laag en stijgt niet veel en is zo weer weg

dit wou ik even krijt

angel

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Als men spreekt over een zwangerschapsring, spreekt men over verdikt slijmvlies, wat inhoud dat de baarmoeder zich aan het voorbereiden is op het innestelen van de bevruchte eicel, die nog onderweg is, of welke zich net aan het innestelen is. (vandaar dat er op die echo ook verder niets te zien was) enige wat de gyn daaruit zou en heeft kunnen opmaken is dat er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden.

Vandaar dat je ook 2 wkn later terug moest komen voor een volgende echo omdat je dan minimaal 5 wkn zou moeten zijn (2 wkn gratis en voor niks, 1 wk waarbij de baarmoeder zich aan het voorbereiden was op het bevruchtje eitje, plus 2 erbij waarin het vruchtje moet zijn ingenesteld en waarna de dooierzak met vruchtje zich ontwikkeld)

Op het moment dat jij dan bij de gyn bent, ben (zou) je in principe minimaal 5,5 wkn zwanger zijn, en zou er op dat moment in ieder geval een vruchtzakje met mini vruchtje te zien moeten zijn.(te zien vanaf 5 wkn ) Helaas was bij jou alleen maar een vruchtzakje te zien, wat eigenlijk inhoud dat er met de innesteling iets niet goed gegaan is of dat het lichaam het bevruchte eitje heeft afgestoten.(misschien dat bruinige de 5e maart?)

Gevoelsmatig (maar dat is natuurlijk voor iedereen anders) heb ik zoiets van, je (ik) bent pas zwanger nadat er inderdaad een innesteling heeft plaatsgevonden en het eitje zich ontwikkeld. Als er geen sprake is geweest van innesteling of ontwikkeling van van de eicel heb ik zoiets van (als ik het op mezelf betrek) jammer, maar niet zwanger, en zelf zou ik het ook geen miskraam noemen omdat er mijn inziens dus geen sprake is geweest van zwangerschap, enkel van een bevrucht eitje welke zich nog moet innestelen.

Bovenstaand gebeurt trouwens bij 33% van de vrouwen en zonder dat zij er erg in hebben.Die hebben dus wel een bevrucht eitje maar dat mond in 33% dus niet uit in een zwangerschap doordat het lichaam de eicel afstoot of er tijdens de innesteling iets niet goed gaat..

Dat de uitslag van het bloed 2 was, is trouwens ook niet zo raar, want dat is wat er altijd wordt gemeten als er van zwangerschap geen sprake is.

Hoop in ieder geval dat het de volgende keer wel goed mag aflopen voor je meid.
    Liefs mamatje

9. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    hoi hoi

daar heb je ook helemaal gelijk in
    ik noem dit ook geen miskraam hoor berijp me niet verkeerd.dit las ik terug op de pagina vandaar mijn reactie
    ik voelde me wel degelijk zwanger en had klachten maar die namen ook erg veel af dat klopt maar de telling van die bijna 8 wk van 5 maart klopt echt hoor want heb namellijk ook geen ongi meer gehad na 5 jan en begon de klachten te krijgen eind jan en heb op 21 ferb iets roze gehad met afvegen en dat was het meer niet toen spraken hun over innesteling maar het is uiteindelijk niet goed gegaan

liefs angel

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Het is altijd klote als je zelf het vermoeden van hebt, of als je weet ik veel wat bevestigt is dat je bevrucht cq zwanger bent en het blijkt niet zo te zijn. Heb het zelf ook 2x eerder meegemaakt (met posi testen ook nog) maar omdat het nog zo vroeg was (nod) had ik ook geen banner gemaakt of wat dan ook, ik wilde voor mezelf gewoon eerst bevestiging van de gyn, juist omdat ik weet dat het in 33% wel zo is dat je bevrucht raakt maar niet zwanger.

Ondanks dat voelde ik me beide keren toch ook wel ff rot hoor, maar ik denk dat als ik in termen van miskraam zou denken of spreken ik mezelf alleen maar zieker zou maken, daarom probeer ik het altijd zo nuchter mogelijk te zien en er niet al te dramatisch over te doen, anders is dat natuurlijk ook als je al een echo hebt gehad en je kindje gezien hebt en het dan later alsnog verliest, vreselijk lijkt me dat.

Heel veel succes in ieder geval meid.
    mamatje

11. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ja dat is heel erg vreselijk, heb 3 keer leeg vruchtzakje gehad en nu hadden we het hartje al gehoord, kindje gezien en 4 weken later op controle bleek het te zijn overleden,nou dan staat de tijd echt even stil hoor.
    dan zak je echt een door de grond.

12. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    hoi butterfly7

wat erg bah dat is zeker niet fijn vind het heel naar voor jullie
    veel sterkte

liefs angel

13. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    mamatje24

het is zeker vervelend dat wanneer je het hartje al gehoord hebt of gezien . tuurlijk ben je bij een leeg vruchtzakje ook ontdaan maar is toch anders dan als het al is maar de een is de ander niet ieder is er anders onder en ik vond de reacties tegen shirl niet zo leuk nou snap ik het wel maar je weet niet wat dit met iemand doet vandaar .
    maar heb verder ook niks tegen je kan me de reactie wel voorstellen

liefs angel

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Wil ook niemand kwetsen en ik tik zoals ik denk en praat zeg maar, en dan wil het nog wel eens verkeerd overkomen (wat wel eens gebeurt met tekst zonder emotie of toon)

dat komt voornamelijk voort uit het feit dat ik de dingen vaak best wel nuchter bekijk en snel over dingen heen stap zodat ik er niet in blijf hangen. door je eigen kijk op bepaalde dingen reageer je natuurlijk. en ja dat ik het geen zwangerschap vind of voel hoeft voor een ander nog niet zo te zijn natuurlijk, en daar houd ik soms even geen rekening mee waardoor het voor een ander wel eens verkeerd aankomt.

niet zo bedoelt in ieder geval.
    liefs mamatje

15. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    ik ken het , ben ook wel eens te snel met een reactie te geven zonder er bij na te denken en het komt inderdaad vaak anders over dan je bedoeld
    zie dat je overtijd bent nou ik duim voor je

liefs angel

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ach, ik troost me met de gedachte dat dat iedereen wel eens gebeurt ;)

die zal ik ff gaan aanpassen ;) gisteren toch nog mijn nieuwe periode gekregen, ach, het scheelt, ik reken nergens op dus de teleurstelling zoals ik die bij de 3e had als ik weer ongesteld werd heb ik niet :D

17. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    heb je al kinderen of is dit de eerste?
    ik ben vandaag voor het eerst ook weer ongi geworden wel een opluchting hoor want dan weet je iniedergeval hoe en wat kon een tijdje duren voor het op gang kon komen maar het is er gelukkig toch moet hem ook ff aanpassen hahah

liefs

Share This Page