Niet meer tegen geuren kunnen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cindell, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

    Cindell Actief lid

    20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik zit met een vervelend probleem, ik kan niet meer in de hal, de wasplaats en de douche komen. Iedere keer moet ik ontzettend kokhalzen. Hiermee zie ik onze hond ook maar zelden, want ik moet door de hal en de wasplaats om de buitendeur te bereiken. Hier voel ik me schuldig om.:(
    Ook kan ik te was niet meer doen... Ik kan moeilijk mijn wasmachine verplaatsen naar de living ofzo... :$
    Eerst dacht ik dat het de geur van tabak was (vriend klikte daar zijn sigaretten), maar nadat het er gepoetst was met javel kwam de geur terug, terwijl de tabak netjes buiten staat.
    Telkens vriendlief buiten een sigaret is gaan roken moet hij van mij zijn handen gaan wassen en zijn mond spoelen met mondwater. Dit verdoezelt de sigarettengeur (waar ik enorm op reageer... kokhalzen...). Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die er alles voor doet om mij op mijn gemak te stellen.
    1 Voordeel hiervan: ik ben gestopt met roken :cool:
    Nu vroeg ik me af of er meer meiden met zo een probleem zitten/zaten en hoe jullie dit opgelost hebben? En eventueel hoelang het duurde eer je niet meer moet kokhalzen van vieze geuren?

    Misselijke groetjes

    Cindell
     
  2. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Ik heb een paar weken echt moeten kokhalzen van de poepluiers van mijn zoontje :)... Ik kan er normaal gesproken heel erg goed tegen en heb er inmiddels ook geen last meer van (al ruiken ze écht niet naar bloemetjes...).

    Toevallig viel die periode samen met onze vakantie en heeft manlief dus heel schattig alle poepluiers voor zijn rekening genomen. Dat was zooo fijn! Daarna was het eigenlijk nog niet echt over, maar was het een kwestie van 'neus dicht, door je mond ademen en gaan met die banaan!'. Ik heb als thuisblijfmama ook weinig keus, als ik hem niet verschoon, doet niemand het. Dus tja... toen ben ik er wel weer 'overheen gegroeid' zeg maar...

    Voelde me wel enorm schuldig naar Lucas toe... :(

    EDIT: goed dat je gestopt bent met roken ;) elk nadeel heeft z'n voordeel!
     
  3. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi, ik had dit ook. Ik weet helaas geen oplossing voor je, maar bij mij was het dacht ik rond de 10 weken over. In ieder geval voor de 12 weken. Succes ermee.
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh ja, ik had dat met de bijkeuken (frituurpan en kattebak) en de wc beneden heel erg.
    Als die deuren openstonden of ik daar heen moest werd ik echt heel misselijk, blegh...

    Gelukkig is het met ongeveer 12 weken weer helemaal verdwenen.
     
  5. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Ik heb er de eerste weken ook aardig last van gehad, vooral met geurtjes van etenswaren. Bij mij trok het geloof ik rond de 12 weken weer weg, tot die tijd was er niet veel aan te doen..
     
  6. Cindell

    Cindell Actief lid

    20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    @ mamamarije: daar ben ik heel erg blij om, stoppen met roken zonder ontwenningsverschijnselen!

    @ de andere dames: hopen dat het bij mij dan nog max. 2 weken gaat duren. Mee duimen, he?
     
  7. K1986

    K1986 Actief lid

    18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! ik had het de 1e 3 a 4 maanden heel erg! zowel met lekker luchtjes, zoals parfum of mijn eigen deo of bodycreme tot de vieze luchtjes zoals vuilnisbak luiers van de kleine van een vriendin. ik kon niks verdragen, moest continu kokhalsen. Vreselijk vond ik het, en d8 echt, als dit mijn hele zwangerschap maar niet blijft! ben nu in mijn 23e week en het is zo goed als weg!! er is nog hoop!!! succes xx
     
  8. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Bij deze zwangerschap geen last van geurtjes, alleen in het begin werd ik misselijk van kokende groente lucht haha maar dat was 12/13 weken wel over.

    Bij de vorige zwangerschap werd ik zooooo beroerd van gebraden vlees,kauwgom/menthol en anti vries hahaha!
    Helaas heeft dit de hele zwangerschap geduurd;)
     
  9. Chai

    Chai Niet meer actief

    Bij mij ging het na 16 weken beter. Nu kan ik heel veel hebben zelfs alsof me lichaam zich vast voorbereid op de stinkende luiers.. :p
     
  10. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Had ik ook en nog steeds wel een beetje. Ik heb vooral last van de lucht van koffie. Zolang ik hem niet zelf hoef te zetten gaat het. Vroeger vond ik die gemalen koffie echt heerlijk ruiken.

    Tijdje terug toen ik veel last had van de HG heb ik het toiletblok in de wc weggegooid, ik weet niet of ik dat luchtje teveel met overgeven associeerde of dat ik er echt misselijk van werd... Nu ander luchtje en geen problemen meer.

    Na verloop van je zwangerschap word het wel minder.
     
  11. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb het een heel klein beetje gehad, maar hoefde er niet van te kokhalzen gelukkig. Ging inderdaad na een paar weken over. Sneller dan het niet kunnen eten in elk geval, dat duurde langer en voornamelijk het avondeten ook.

    Juist nu lijk ik weer wat gevoeliger te worden voor luchtjes, ruik de hele dag wel iets. Laatst hadden we visite en ik was bezig met hapjes waaronder brie. Serieus, ik stond daar gewoon te nekken in de keuken. Ik dacht echt dat die brie zwaar over datum was... niks aan de hand natuurlijk, was die dag gekocht in de winkel en iedereen vond het prima ruiken. Weet je gelijk weer dat je zwanger bent :D
     
  12. Cindell

    Cindell Actief lid

    20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    @ noonoo: zeg ik ook altijd, zolang ik me slecht voel, weet ik zeker dat mijn kleintje er nog zit, hehe..

    Bij de meesten gaat dit gevoel over of mindert het, ik heb er goeie hoop op dat dit bij mij ook zo is..

    Knuf
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben mijn hele zwangerschap niet in een supermarkt geweest. Booooh wat stinkt het daar!
     
  14. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Heb er ook heel erg last van gehad...nu in week 12 en lijkt t een beetje weg te trekken
    had het met allerlei soorten geurtjes, deo, koken, wasmiddel, hond, maar de supermarkt was het ergst!

    nu heb ik het alleen savonds nog.

    sterkte, gaat hopelijk vanzelf weg!
     
  15. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ik had het met mannen-deo, ik kreeg daar zo'n hoofdpijn van dat ik er van moest huilen :(
    Werd er ook zo vriendelijk van: (half huilend) Wil je bij me uit de buurt gaan, krijg hoofdpijn van je.
    Heeft heel wat soorten deo gekost tot hij er 1 had waar ik het niet van kreeg.
    Tot nu toe hoeft man geen nieuwe deo te halen :D er staat nog genoeg.

    En langs de douglas, ici en zo, dan hield ik mijn adem in.
    Anders kon ik direct weer naar huis.

    Sterkte en hopelijk verdwijnt het snel!
     
  16. Cindell

    Cindell Actief lid

    20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Die vriendelijkheid ken ik. Ik zeg namelijk dikwijls tegen vriendlief: je stinkt. Hehe.. Dat is dan als hij een sigaret gaat roken. Maar hij houdt wel rekening met me hoor.

    In de supermarkt heb ik het gelukkig niet. Maar koken kan ik niet dikwijls. Hoe later op de avond, hoe misselijker ik ben. En het meeste eet ik toch niet meer. Van de geur van vlees hou ik ook niet.
     

Deel Deze Pagina