Word er helemaal gek van. Twee keer per dag smeerde ik mijn zoontje in met bepanthen, hielp niet genoeg. Nu is zijn huid met name zijn buikje heel droog rood en ruw. Cb adviseerde vaseline cretamogonol (zoiets) maar smeert niet lekker en kan ik wel 4x per dag smeren, helpt niets. Nu na het douchen ingemaseerd met Weleda olie, dat werkt eventjes, daarna moet het weer ingesmeerd. Ben even ten einde raad! Vind het zo zielig voor hem. Als ik zijn buik insmeer buigt hij zich krom met zijn buik naar mijn handen toe zo van '' jaa ik heb er last van!!''. Wie herkent dit en wat doe je ermee? Ik heb zelf eczeem, bij hem is het nu erg droog, lijkt nog niet op eczeem.
Andro heeft dit ook gehad. Wat bij hem hielp is om hem niet iedere dag in bad te doen. Wij hebben hem toen 3 dagen niet in bad gedaan. Nu gaat hij om de dag in bad en heeft nergens last meer van. En wij gebruikten van Natusan die groene fles babyolie. Die houd 10x meer vocht vast. Als het aanhoud zou ik toch even naar de HA gaan. Misschien is het toch exceem of krijg je een ander zalfje. Sterkte en succes
Stern gaat maar 1x per week met ons mee onder de douche, dus daar zal het niet aan liggen. Het is echt sinds een weekje dat zijn buik zo rood is. Zit in die natusan parfum? want dat gebruik ik ook liever niet.
Mag ik de tip geven tegen droge huid... Lipikar Baume van La Roche Posay, speciaal voor droge huid bij babies. Te koop bij de apotheek. Ik gebruik het bij de zeer droge huid van Nina, met name op haar buik. Is allemaal weg gegaan..
Het kost ongeveer 14 euro voor een tube, maar je doet er heel lang mee. Het werkt als een trein, echt superfijn spul.. Zij had het inderdaad ook vooral op haar buik, ook rode plekken etc.. Nu al 2 maanden ofzo niet meer geizen nu ik het frequent insmeer. Echt het proberen waard! Laat maar even weten hoe het afloopt
zit nu net te googlen, heeft iemand ervaring met de bodylotion van bepanthen?? ik wist niet eens dat het bestond.
bepanthen zalf werkt namelijk wel goed op zijn gezichtje en handjes. alleen niet op zijn buik.. beetje jammer. dus ik hou het nog heel ff bij de bepanthen om bij hetzelfde merk te blijven.
Sja wat is duur? IK heb een grote fles met een pompje, werkt voor mij het prettigste JE zou ook natuurlijk even een proefmonster kunnen vragen bij de apotheek ofzo. Zo zijn wij er ook aan gekomen
tsja duur... ik heb dagcreme van 18 euro van eucerin, en das een kleine tube, dat vind ik duur maar werkt perfect! als de bepanthen ook werkt en hij is wat duur, dan is het maar zo, heb liever een kindje wat een soepele huid heeft
Vaseline cetomacrogol kan je ook op recept krijgen via de huisarts, dan kost het niets (behalve je eigen risico, maar dat heb je altijd). Het smeert niet echt lekker inderdaad, maar hier hielp het redelijk. Net als bepanthen (maar dat is dan weer erg duur). Hormooncreme hebben we ook wel gebruikt als het wel heel heftig was. En daarna onderhouden met vette zalf.
ha vergoed idd, heb zelf de deur van de koelkast volstaan met zalven voor mezelf. aan hormoonzalf wil ik echt niet beginnen! echt alleen in nood mocht het zo erg worden dat hij er last van krijgt.
hier werkt dermalex junior heel goed. je hebt het ook speciaal voor eczeem, maar wij hebben de gewone, was na 2 dagen helemaal weg, de schraalheid.
Ik smeer wel cetomagrogolcreme en vindt het heel fijn spul. Het smeert wel wat moeilijk inderdaad. Kan je verder niet helpen helaas.
hier ook lipikar baume, echt fantastisch spul. Ik betaalde 22 euro ongeveer voor een grote fles met zo'n pompje.
Ik zou er even mee naar je dokter gaan, kun je zo iets op recept krijgen en vaak zien ze ook wel direct wat het beste is, hoef je niet van alles uit te proberen
Hormoonzalf hebben wij ook alleen gebruikt als het te erg werd hoor, Eva had vaak heel erg last van jeuk en kon dan niet slapen. Of het was zo erg dat het ging smetten (ze heeft het ook in haar nek gehad). Hier werd het altijd met hormoonzalf heel snel rustig (leek wel helemaal weg) en dan bleef het ook een hele tijd goed, als we het maar onderhielden met vette zalf.
De lipikar heb ik ook gewoon hier thuis staan, maar nog niet bedacht dat ik die ook voor mijn dochter kan gebruiken. Heb haar wel eens met clarins ingesmeerd (dagcreme voor koud klimaat), maar ook al werkt die zeer goed hij geeft een beetje zurig luchtje op haar huid en daarnaast voor een klein golfballetje zalf betaal je wel 45 euro. De crème van balneum werkt trouwens ook erg goed voor de droge huid. 2 dagen smeren en de huid is weer helemaal mooi... wel 5 euro voor 45ml (goedkoop als je het met clarins vergelijkt ).