Spruw bij flesvoeding?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovelylonnes, Jan 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoe kan ik het verschil zien tussen spruw en gewoon melkwaasje op de tong?

Hayden is nog geen 2 weken oud en vandaag zagen we ineens dat er een witte waas op zn tongetje zat. Ik kan het er niet afvegen maar hij lijkt er geen last van te hebben.

Ik geef flesvoeding dus ik weet niet waar hij het dan van kan krijgen?? Zn broer is wel verkouden heeft dat er iets mee te maken??

Gr Lonneke

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi Lonnes,

onze dochter had er ook geen last van toen ze spruw had. Ze is ook een flessekindje dus het kan gewoon. Spruw is gewoon een soort overgroei van een schimmel (candida) die iedereen bij zich heeft, en bij een baby is dat nog niet in balans door een onvoldoende immuunopbouw.

Even de HA bellen dan krijg je medicijnen.

Succes.

3. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    kan heel goed spruw zijn, mijn zoontje heeft er ook weinig last van gehad, begon alleen wat onrustiger te drinken. inderdaad even medicijn halen voor het erger wordt, en spenen dagelijks uitkoken!

4. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Als je het weg kan krijgen met een gaasje, dan is het meestal 'melkaanslag', lukt dat niet dan is het spruw en ja, dat kunnen flessenkindjes ook krijgen.

Als het spruw is dan moet je eraan denken alle flessen en spenen iedere keer te steriliseren en alle knuffeltjes, boxkleed, lakentjes enz. te wassen op 60 graden.

Er wordt aangeraden de totale dagelijkse hoeveelheid medicijnen te delen door het aantal voedingen. Dus niet bijvoorbeeld maar drie keer daags! Geef je 6 voedingen dan geef je het 6 keer.

Succes!

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hmmm, morgen de ha maar eens bellen!
    thanx!

6. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ons meisje heeft het nu idd ook
    ze heeft er gelukkig geen last van,maar ik kreeg de witte waas ook niet van haar tongetje af.
    ze krijgt nu 3 dagen een drankje en het is al zo goed als weg.
    moeten wel het kuurtje af maken.

Share This Page