Niet meer thuis mogen bevallen vanwege gewicht???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Migga, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Pfft, nog nooit van gehoord. Ik ben 1.90m en het zou dus niet eens gek zijn dat ik de 100 kilo ga halen, maar ik heb er nu, noch de vorige zwangerschap, niks over gehoord van de verloskundige.

2. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    #happymamma dan hebben ze er hier lak aan ik woonde in een machinette op de 2de laag zeg maar dus moest al in huis na beneden en dan nog door trappenhuis heen hier niks van gezegt.
    Denk dat ik nu trouwens de honderd niet ga halen dan moet ik wel heel veel nog aankomen maar ja zeg nooit nooit he.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat mag niet.

jij man heeft geen first responderopleiding dus mag hij jou niet tillen hoe hard het ook klinkt. ze zullen dit nooit toelaten

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Is dit nieuw beleid? Ik woog bij mijn vorige zwangerschap (2 1/2 jaar terug) dik over de 100 kilo op het eind. Ik had toen zelf geen weegschaal, maar heb me tegen het einde een keer gewogen bij de Ikea, dus ik denk dat ik wel tegen de 110 kilo zat.
    Er heeft nooit iemand tegen mij gezegd dat ik daarom niet thuis zou mogen bevallen. Nu wilde ik dat toen ook niet, maar dan nog. Dat hadden ze dan eigenlijk wel even moeten zeggen. Erg apart.

Ik begrijp het overigens wel hoor. Vanwege arbo etc. Maar dat ze iemand van 60 kilo niet even van de trap afhelpen? Daar kan ik echt niet bij.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

de regels zijn heel erg streng geworden sinds een jaar zo ongeveer

6. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben begonnen met 100kg, nu 102...
    Ik heb deze vraag gesteld aan mn verloskundige, ze zei als ik het gewoon prima bleef doen en er geen 'complicaties' zouden optreden ik gewoon boven mag bevallen...
    Wel zei ze er bij dat als we in de gelegenheid waren een bed in de schuur te zetten, we deze snel genoeg konden opzetten in de huiskamer. Prima dus.

Weet iemand ook of je een medische indicatie krijgt als je in het ziekenhuis bevalt ivm overgewicht?? Of moet je dan nog het volle pont betalen?

7. 0611inge

0611inge Actief lid

9 feb 2011
    188
    0
    0
    Ik wist gelijk al dat ik in het ziekenhuis moet bevallen ivm bmi. Hier geldt dat boven de 35 je automatisch in het zh moet bevallen (sta je dan met je 35,1 hahaha). Heb nu dus stempel medium risk en krijg het daardoor wel vergoed ivm medische indicatie.

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik mag van de vk gewoon thuis bevallen als ik wil en m'n bmi was voor de zwangerschap boven de 30 :(

Wil wel niet thuis bevallen, maar ze doen er totaal niet moeilijk over als ik het wel zou willen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nou ja, niet netjes...het is gewoon zo. En diegene wasr jij het over hebt woog dus nog geen 100 kilo..

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nee klopt ze woog nog geen 100 kilo maar wel bijna en er is nooit iets over gezegd tegen haar:) Maar ik mag het persoonlijk toch wel niet netjes vinden? Tis mijn mening.. ik had het liever op een iets subtielere manier aangehoord. Als anderen dat wel liever op die manier horen, mij best:p Niet raar bedoeld van mijn kant iig.

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Misschien vind jij het niet netjes dat ze dat zeggen, maar ik vind dat ze het toch wel moeten doen.

Anders weet je van niks, moet je ineens naar het ziekenhuis wat al extra stress oplevert en dan komen ze ook nog eens met een takel aanzetten... Leuk is anders denk ik.

12. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja ik vind het echt prima wat jullie ervan vinden hoor! Jeetje ik gaf gewoon mijn eigen mening.. net als ieder ander:)
    Dit was niet mijn bedoeling:).. SORRY!:D

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Sorry ook van mijn kant, het was niet mijn bedoeling om aanvallend over te komen. Sta een beetje scherp vandaag.

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38

Je hebt wel gelijk hoor, Ellenbaby!
    Gewicht is voor mij een enorm gevoelig punt (heb lang een eetstoornis gehad) en had me bewust daarom nooit gewogen tijdens de zwangerschap, omdat ik niet wilde dat het weer een obsessie zou gaan worden. Toen de VK zo botweg zei dat de brandweer me anders uit het raam kwam takelen, was dat gewoon net even too much. Ik bedoel: het had ook op een andere manier gekund...

15. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    @Elisje
    Zit wel goed:D Heb zelf ook genoeg van die dagen:p

16. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja precies dat bedoelde ik.. ik heb zelf ook een hoop problemen met mijn gewicht en vroeger ook een boel over gepest (Godzilla, dikzak etc.) Heb zelfs zonder zwangerschap 2 jaar terug een gewicht bereikt van 105 kilo.. toen wel mega afgevallen maar het blijft een gevoelig punt:) En ik weet gewoon als dat tegen mij gezegd zou worden zou ik in janken uitbarsten en niks meer in mijn mond durven stoppen:( Dan idd op een subtielere manier..
    Ben blij dat je me begrijpt;)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

is natuurlijk ook zo maarja het is wel zoals het gaat.

zogauw als jij boven bevalt en boven de 100 kilo bent en de vk gaat bellen voor een ambu zal ze ook gelijk de brandweer mee laten piepen.
    voor een hoogwerker en tilassistentie (dus 6 personen 2 in de hoogwerker en 4 voor het tillen)

dan kan ze het subtiel brengen maar dat is niet reeël ze takelen je gewoon uit je huis met een hoogwerker en 4 man zijn bij jou binnen.

het is natuurlijk aan een barende vrouw of ze dat risico wil lopen dat je ineens 6 man om je bed wil hebben staan (2 ambulance medewerkers en 4 brandweer mensen)

18. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38

:):):)

Deel Deze Pagina