Ziektedagen voor verlof worden afgetrokken?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ri1987, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op dit moment ben ik voor 50% ziek gemeld vanwege zwangerschapsklachten. Ik heb een vast contract en in overleg met de bedrijfsarts ga ik ook niet meer 100% aan het werk voor mijn verlof. Nu heb ik ergens gelezen dat de dagen dat je ziek bent wordt afgetrokken van je bevallingsverlof klopt dit?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ri1987,

Wat jammer dat je zwangerschap zo verloopt. Je vraag is of je ziekteperiode invloed heeft op de duur van je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Als je ziek bent in de periode van 6 tot 4 weken waarin je verlof begint (de flexibiliseringsperiode), dan gaat je zwangerschapsverlof in op de dag die je zelf al had bepaald.
    Je krijgt tijdens de ziektedagen in je flexibiliseringsperiode een Ziektewetuitkering. Je ziektedagen worden dan van je bevallingsverlof afgehaald. Je verlof eindigt daarom eerder dan je misschien had gepland.
    Als je je verlof 6 weken van te voren laat ingaan heeft dit geen invloed op de duur van je verlof.
    Meer informatie: Ik ben zwanger en heb een werkgever (WAZO) - UWV - Voor Particulieren

Sterkte met je zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcare Team

3. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL