Zwanger van 1ste kindje en sporten na de zwangerschap

Discussion in 'Na de bevalling' started by Mommytobe1989, Jul 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommytobe1989

Mommytobe1989 Nieuw lid

Jun 29, 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en ben over 7 weken uitgerekend.
    Ik wil graag na de zwangerschap afvallen( ik was 40 kilo afgevallen wel iets aangekomen voor de zwangerschap 7 kilo) nu zijn er vast meer dames.

- Mijn huid is nogal slap en ben pas 26 dus dat wil ik verstevigen maar hoe doe ik dat?
    - na hoeveel weken mag je weer sporten( zwemmen, fitness?)
    - ik volg geen specifiek dieet dat werkt niet in mijn ogen. Vorige keer ben ik ook op een normale manier afgevallen

Nu heb ik ook oude straie plekken door snel aankomen( tijdens de zwangerschap eigenlijk bijna niks bij gekomen. Hier en daar zie ik een blauw puntje bij oude straie plekken) nu zijn de oude straie plekken wit maar de huid is nog we dun. Zou het nog mogelijk zijn om mijn huid weer redelijk strak te krijgen?

Misschien kunnen we hier tips uitdeen

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Krachttraining is een effectief middel om strakker in je vel te zitten. Je kunt krachttraining doen met apparaten en dumbels. Of je kunt bodypump doen.

Wanneer je weer mag sporten hangt van je bevalling af. Als je een keizersnede krijgt duurt het nog wel een maand of 3 voor je weer voluit kan trainen.

Striae gaat niet meer weg, het vervaagd wel

3. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

Apr 8, 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik heb een ks gehad en ben na 6 weken weer gaan sporten. Mijn kleine is nu 8 weken oud. Je moet hoe dan ook 6 weken wachten met sporten, daarna kun je het rustig opbouwen. Ik mag alles doen zolang het maar geen pijn doet.
    Je buikspieren moet je in het begin nog even met rust laten maar de rest kun je gewoon trainen. Zeker als er nog een kier tussen je buikspieren zit niet trainen!
    Ik had nog striae van mijn eerste zs, die zijn niet erger geworden maar werden wel weer donkerder van kleur tijdens de tweede zs. Dat begint nu weer weg te trekken. Helemaal strak krijg je je striaehuid natuurlijk niet meer maar met krachttraining kom je een heel eind en met cardiofitness val je af. Vraag gewoon advies op je sportschool, dan kunnen zij een schema maken afgestemd op jouw gesteldheid en doel. Succes!

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik wilde 4 maanden na de bevalling weer gaan sporten. heb ik toen ook gedaan maar de 1e keer (ik deed aan zumba) was ik kapot. Niet alleen conditioneel was het veel te zwaar ook fysiek. Ik had daarna zoveel last van mn bekken en mn bekkenbodemspieren voelden heel zwaar en vermoeid. Ik heb het sporten toen een maand uitgesteld. Eigenlijk pas na 6 maanden kon ik redelijk goed meekomen met sporten zonder al te veel klachten te hebben.
    Het ligt er dus aan hoe je zwangerschap en bevalling was (bij mij heel goed geen klachten oid), hoe je nadien hersteld en wat voor sport je gaat doen.

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Ga zwemmen! Als je kraamvloed over is 6 weken na de bevalling mag je weer zwemmen. Het is niet heel belastend voor je lijf omdat je je eigen gewicht niet hoeft te dragen. Daarnaast wordt je huid soort 'gemasseerd' door het water waardoor het snel weer mooi wordt. Bij mij gaat bijvoorbeeld cellulitis weg als ik een poosje 2x per week zwem.

Na mijn eerste bevalling was ik na 6 weken gaan zwemmen en na 12 weken intensief gaan zwemmen (wedstrijdtrainingen) mijn huid knapte heel snel op! Mijn figuur werd snel weer de oude, met zwemmen gebruik je 80% van al je spieren (moet je wel borstcrawl, rugcrawl, schoolslag en rugslag afwisselen).

Na deze bevalling ga ik weer zwemmen denk ik en iets van zumba ofzo.

Share This Page