eigen bijdrage baby 3 weken??

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ons dochtertje ligt in het ziekenhuis
    Ze wordt donderdag ontslagen maar we krijgen wel medicatie voor haar mee naar huis
    Deze heb ik bij de apotheek besteld en nu moet ik een eigen bijdrage betalen van 36 euro voor die medicatie

Ik dacht altijd dat ik voor hun niks hoefde te betalen tot dat ze 18 zijn???
    Kan iemand mij dit uitleggen?

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Weetje om van voor soort medicijnen het gaat.?

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Heb je ze al aangemeld bij de zorgverzekeraar bij jouw of jouw man?

Wij kregen na de bevalling/keizersnede van onze tweeling ook een rekening van over de 3000 euro.
    maar geen probleem, we hebben ze met terugwerkende kracht aangemeld en de rekeningen meteen naar de verzekeraar (vgz) gestuurd.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als de medicijnen vrij verkrijgbaar zijn kan het wel zijn dat je ze moet betalen.

Is je dochtertje al wel bijgeschreven bij je ziektekostenverzekering?

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, ik moest voor Lieze ook voor medicatie een eigen bijdrage betalen.

maar voor sommige medicijnen is gewoon een eigen bijdrage, dat is wettelijk bepaald. Je zou natuurlijk kunnen vragen of een ander merk van hetzelfde medicijn wel vergoed wordt?

Niet alles is gratis, de premies wel.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    vooral medicatie als maagzuurremmers, aspirines, schimmelwerende medicatie geldt een eigen bijdrage.

7. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik geloof magnesium
    Ja heb haar al aangemeld bij de verzekering

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Kan het je niet uitleggen, maar kinderen hebben geen eigen bijdrage...heb je hem wel al aangemeld bij je verzekering?

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter heeft een heel scala aan medicijnen gehad van maagzuurremmers tot prednisolon, maar ik heb nooit een eigen bijdrage voor haar medicatie betaald.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier heeft Emma ook al dingen moeten hebben maar ook nog nooit wat hoeven betalen. Als je dochter al wel verzekerd is dan zal ik de verzekering even bellen. Wie weet staat ze nog niet in het systeem omdat ze nog zo klein is.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor maagzuurremmers niet hoor! Tenminste niet tot nu toe, ik betaal nooit voor de maagzuurremmers van mijn dochtertje.

Bij mijn weten moet je alleen betalen als de medicijnen vrij verkrijgbaar zijn. En dan zelfs nog niet altijd want mijn dochtertje krijgt Motilium (Domperidon), dat is vrij verkrijgbaar maar zij heeft het op recept van de KA en ik heb nooit hoeven te betalen

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Magnesium is natuurlijk niet echt een medicijn, valt eerder onder de categorie 'vitamines' denk ik...in ieder geval vrij verkrijgbaar lijkt me

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

9 van de 10x is het zo dat je de 1e keer zelf moet betalen oa bij reflux medicatie etc

Stel je dochter heeft de keer erop weer dezelfde medicijnen nodig, dan krijg je ze vaak vergoed

Alleen medicijnen die vrij verkrijgbaar zijn zoals hoestdrank, paracetamol, etc blijven voor eigen rekening

Mijn zoontje had een ernstig vitamine D tekort, maar vitamine D is vrij verkrijgbaar bij de drogist en krijg je niet vergoed ( best logisch eigelijk :) )

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

:( daar heb ik nog nooit van gehoord. Als ze op recept zijn (en niet vrij verkrijgbaar) hoef je ook de eerste keer niet te betalen hoor...zou wat zijn

15. SeaShell

Vanaf 2012 krijg je maagzuurremmers alleen vergoed als je chronisch patiënt bent en het tenminste al 6 maanden slikt

Mijn zoontje heeft reflux gehad en de allereerste keer moesten we de zatac en motillium betalen en de keren daarop niet ( is vaker zo bij bepaalde medicatie)

16. SeaShell

Toch wel. Heb het al vaak zat gehad voor mezelf en mijn zoontje, en m'n moeder ook weleens

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

magnesium word inderdaad niet vergoed of maar gedeeltelijk
    was toevallig vande week op nieuws

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Bij sommige wel hoor, worden alleen bij chronisch gebruik vergoed.

Maagzuur remmers bijvoorbeeld gaan er per januari ook uit. Tenzij bij chronisch gebruik.

Magnesium wordt nooit vergoed, is vrij verkrijgbaar.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voor een kind betaal je geen premie, maar je kan de geneesmiddelen wel zelf moeten betalen, net als bij volwassenen.
    Vitamines en mineralen betaal je altijd zelf.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Apart. Misschien verschilt het per verzekering. Mijn dochtertje heeft sinds de zomer van 2010 medicatie voor reflux en ik heb nooit 1 euro hoeven te betalen, gelukkig.

Deel Deze Pagina