niet meer willen drinken..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door charity2010, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Lieve allemaal,

Ik heb een zoon van 13 mnd. Hij is altijd al wat moeilijk geweest in drinken. Dat wil zeggen, hij dronk altijd goed zijn flesvoeding maar gewoon drinken wou hij niet meer dan 2 slokjes.
    Omdat hij dus wel zijn flessen goed dronk, hebben we er nooit zon probleem van gemaakt.
    Maar nu, sinds vandaag 11 dagen weigert hij elke vorm van drinken.

Meneertje eet hartstikke goed, niks op aan te merken. We hebben hem zon 4 dagen veel waterijsjes gegeven zodat hij toch vocht binnen kreeg. Dit ging goed, tot de 4e dag. Toen had hij de lol er vanaf en wou hij ook die niet meer.
    Op dat moment zijn we naar de huisasrten post gegaan, hij had geen uitdroging verschijnselen dus werden we naar huis gestuurd met de mededeling dat indien hij 3 dagen later nog niet dronk, we terug moesten komen.

3 dagen later geen verbetering. Zijn luiers werden steeds droger en het werd steeds moeilijker om hem ook maar iets waar vocht in zat, binnen te laten krijgen.
    Toen hebben we zijn kinderarts gebeld, we kregen meteen een spoed afspraak en een uur later konden we ons op het ziekenhuis melden.
    Hij werd onderzocht en bleek al lichte uitdrogings verschijnselen te hebben.
    Er werd ons verteld dat hij direct werd opgenomen en een sonde kreeg.
    Een half uur later waren we met hem op de afdeling, wachtend op de arts en de sonde..
    Tot dat er uit eindelijk een verpleegster kwam en vertelde dat hij gèèn sonde kreeg..
    Het was inmiddels al avond en we zouden morgenvroeg meer horen.

De volgende dag, heel de dag zitten wachten maar niets gehoord en er is niets gedaan.we hebben zo vaak om een arts gevraagd maar die kwam maar niet...
    Zo ging de dag voorbij en hij is met wat yoghurt en extra fruit wat opgeknapt.

Volgende dag. We waren inmiddels behoorlijk boos omdat er nog steeds geen arts was geweest en er ook nog steeds niet gedaan is. Ze hebben hem niet 1x meer onderzocht. Na veel gezeur kwam er dan eindelijk een arts!
    Die vertelde doodleuk dat ze niet wisten waarom hij niet wil drinken en we maar naar huis moesten gaan.

Nu zijn we dus sinds gistee thuis. Er is nog niets veranderd. Ons ventje wil nog steeds niets van drinken of flessen weten en we staan dus met lege handen.
    Geloof me, we hebben werkelijk alles geprobeerd om hem te laten drinken.
    Hij eet nog steeds goed en verder proberen we hem veel yoghurt en toetjes, ijsjes e.d te geven. Alles waar maar vocht in zit.. ook daar raakt de lol vanaf dus het word steeds moeilijker.

Jullie begrijpen denk ik wel dat we ontzettend boos zijn dat we naar huis zijn gestuurd.naar veel geregel en gedoe, hebben we kunnen regelen dat we a.s maandag naar Nijmegen kunnen met hem en daar zal hij dan eindelijk worden onderzocht.
    Even het weekend doorbijten dus. Hij zal dan eindelijk ook onderzocht worden op zijn achterstand dus we zijn opgelucht dat er maandag eindelijk wat gaat gebeuren.

Zijn er hier moeders die dit ook hebben meegemaakt? Wat is daar uit gekomen?
    Ik weet zeker dat dit niet zomaar een fase is en hij dus vanzelf weer zou gaan drinken. .
    Bedankt voor het lezen!

2. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    teruggaan spullen meenemen en dat je hier niet van gediend bent en er niet eerder weggaat voor dat je kind aan de sonde ligt *punt*..
    ik ben net terug uit het zhuis met zoon die 3 dgn niks meer eet en drinkt..ha zag plasje = geen reden om naar het zhuis te laten sturen..hij heeft in mei ook ih ziekhuis gelegen met dezelfde verschijnselen, alleen nu buikgriep en 6e ziekte erbij, ik laat me niet meer wegpoeieren, hij heeft dr gelegen ors en sondevoeding erin en er zit weer veel meer 'leven'..nu thuis aansterken en weer beter worden.
    Ja je moet wel een soort van echt voor jezelf opkomen dat je m zo niet mee naar huis neemt omdat hij,ik het er ook écht niet in krijg..
    Succes!

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik kan geen tips geven.
    Wij hebben dit gehad toen ons zoontje jonger was , dus wel een fase in combi met oortjes (denk ik achteraf ) .

Eet hij pap ? Dan gewoon de lekkerste smaakjes van Nestlé . Yoghurt aardbei pap heb je . En sorbet ijs van ah . Is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing . Maar om de dagen door te komen tot dat je een afspraak heb maandag .

Vind het echt belachelijk hoe er met jullie om gegaan wordt !!
    Als je zoontje lichte uitdrogings verschijnselen heeft en er wordt niks aan gedaan en hij krijgt niks binnen wordt het alleen maar erger !!

Wat ik nu gelijk zou doen is ors halen.
    Desnoods dat aangemengd met water met lepeltjes voeren. Of een medicijn speen steeds bijvullen .

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    We hebben echt wel heel duidelijk gemaakt dat we het er absoluut niet mee eens ware.. Maar, er werd ook heel snel duidelijk dat het geen zin had om verder in discussie te gaan. De arts vertelde er nanelijk ook bij dat we ook wel mochten blijven maar dat dat niets uit zou gaan maken, omdat ze verder toch niets gingen doen..
    Ben nu op zo'n punt gekomen dat ik gewoon echt niet meer terug ga. Dan maar 1.5 uur rijden, maar als we daar beter behandeld worden dan heb ik dat er graag voor over!

Jij ook sterke met je zoon! Ongelooflijk hoe een ziekenhuis soms in elkaar kan steken!

Deel Deze Pagina