Inbakeren, doorzetten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veertje84, Oct 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben sinds woensdag begonnen met inbakeren (met de pacco). Dit ging in eerste instantie redelijk, maar gisteren -vrijdag- heeft mijn zoon (bijna 9 weken) flink zitten worstelen en huilen (protesteren). Ik heb een paar keer getwijfeld om ermee te stoppen...maar heb het niet gedaan omdat ik niet altijd doorzet en dit nu wel wilde doen.
    Nadat hij gisteravond een uur lang geworsteld heeft, is hij dan uiteindelijk in slaap gevallen. De "rondes" hierna, is hij ook vrij snel gaan slapen. Ik weet niet of dit nu komt door de pacco of gewoon omdat hij erg moe was van het geworstel de hele dag...

Het was ook erg moeilijk om aan te zien; dat geworstel en gehuil, maar hoop dat hij nu wel makkelijker in zal slapen.

Iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt het voor ze hieraan gewend raken? Of moet ik stoppen als hij weer gaat worstelen?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Weet niet hoe lang je m al hebt. Hier was het 2 weken doorzetten. Maar mijn dochter werd vanaf 2 weken al ingebakerd omdat ze erg onrustig was.
    Waarvoor gebruik je het? Onrust neem ik aan? Advies cb?

Protesteren was hier een teken dat ze er klaar mee was, met 4,5 maand.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Inbakeren is om de onrust weg te nemen, en niet om het te creëren.
    Ik heb mijn dochter vanaf dag 7 ingebakerd gehad. De onrust was meteen weg. Ik zou ermee stoppen en wat anders proberen

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,827
    5,965
    113
    Female
    Oudste dochter ook in de Pacco.Zij hield zichzelf wakker met maaiarmpjes en was op een gegeven moment zo oververmoeid...
    De eerste dagen inbakeren was ze best boos. Ik ben altijd er bij gebleven, ging een boekje zitten lezen. Aai over de bol, shhhh, alles goed meisje...En op een gegeven moment was het protest voorbij. En ach...wat een verbetering :)
    Vanaf dat moment (tot op de dag van vandaag, ze is al 7), was het slapen slapen slapen, ook toen ze niet meer ingebakerd sliep. Her vele huilen overdag was weg, en ook als ik haar voedde merkte ik dat ze zoveel beter mij me dronk.
    Dus hou nog even vol, zorg dat je er voor haar bent, en het gaat vast snel beter! :)

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde! Vanaf de eerste keer dat wij de Pacco gebruikten, werd mijn zoontje er heel rustig van. Hij kon ook echt niet slapen zonder Pacco.

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Ik zou het inderdaad nog even proberen. Geef het een kans om hem er aan te laten wennen. Meestal na 2 a 3 dagen kan hij zich weer gaan verzetten maar ook hier moet je even doorheen.

Mijn zoontje ben ik vanaf 8 weken gaan inbakeren met de Pacco. Ook vanwege onrust. Hij viel wel vrijwel meteen in slaap maar na 2 dagen protesteerde hij hevig. En nu? Zodra ik hem inbaker bij elk slaapje begint hij prompt te gapen, en gaat slapen zonder te huilen! Soms om zijn ontlading kwijt te raken begint hij te 'kletsen'.

Doordat ik heb doorgezet slaapt hij nu echt fantastisch. Dus ik zou het nog even aankijken. Als hij echt fel blijft protesteren zou ik misschien inderdaad iets anders proberen. Spreek een bepaalde tijd met jezelf af (na een week bijvoorbeeld)

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Dit dus! Mijn dochter sliep meteen goed nadat ik haar had ingebakerd. En ik bakerde haar in zodat ze zichzelf niet steeds wakker fladderde. Niet voor het in slaap vallen.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik baker hem in omdat hij anders door zijn onrust niet in slaap komt.
    Hij maait met zijn armen en houdt zichzelf wakker. Ik heb dit advies gekregen na een observatieperiode in het ziekenhuis (vermoedelijke koemelkallergie).
    Wat ik merk is dat hij wel tegenstribbelt, maar als hij dan eenmaal in slaap is, hij ook meestal een paar uur aan één stuk slaapt. Dit heeft hij voor het inbakeren niet vaak voor elkaar gekregen:)
    Op internet zie ik op verschillende forums staan dat baby's moeten wennen aan het inbakeren en dat ze na een paar dagen een terugvalletje kunnen krijgen. Dit lees ik ook terug in de ervaring van Zoe123 en Shendari.
    Nu denk ik ook van één kant, dat hij beter een paar dagen wat tegen kan stribbelen dan hele dagen gewoon bijna niet slapen...

9. Dvd87

Dvd87 Actief lid

Jan 27, 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja absoluut. Mijn zoontje had ook een terugval na een dag of 3. Eerste dagen sliep hij zoveel. Na 3 dagen was hij uitgerust en toen begon hij wat tegen te stribbelen. Ik zou gewoon doorzetten. Een baby heeft in ieder geval 2 weken de tijd nodig om te mogen wennen. Doet hij het daarna nog dan kun je altijd nog zeggen.. Dit is het niet voor ons

10. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    Hier was het ook even wennen maar na een aantal dagen ging het prima. Hoefde ik ook geen moeite meer te doen om zijn armen erin te doen. En nu komt het probleem van het afwennen. Ik moet ermee beginnen vanwege pogingen tot opdraaien maar ik ben bang dat het zo moeilijk wennen is voor het ventje.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik weet trouwens niet wat een pacco doek is. Zit die los? Of lekker strak? Ik deed het nl met 2 losse doeken, en heel strak. Dat ging perfect! Pas met bijna 6 mnd in een losse zak en met 6.5 mnd in een slaapzak

12. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Veel strakker dan de pacco kun je ze niet krijgen..

Ik zou even doorzetten, zeker als je zegt dat hij nu wel een aantal uur achter elkaar slaapt en eerst niet. Oververmoeide baby's zijn echt killing;)

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ja jij kent jouw zoon. Als ik dit zo lees zou ik doorzetten. Mijn dochter maaide ook met haar armen en dit was echt de oplossing. Ik vond het afbouwen alleen tegenvallen.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is die allergie dan al helemaal onder controle? Weet je zeker dat hij geen pijn heeft?
    Hoe slaapt hij als je hem gewoon in je armen aan de borst in slaap laat vallen?
    Hoe slaapt hij als hij (veilig) op zijn zij mag liggen?

15. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hij heeft vermoedelijk een koemelkallergie. Daar krijgt hij nu voeding voor.
    Ik merk wel al dat hij minder rekt en strekt.
    Na de voeding is hij relaxt, dan speel ik een beetje met hem en daarna meestal even in de box proberen alleen te spelen. Maar op dat moment begint hij al vaak met jengelen en later huilen.
    Ik heb al geprobeerd om hem minder te prikkelen (niet te veel speelgoed in de box, niet te veel met hem tuttelen), maar zo gauw ik hem in de pacco doe, begint hij tegen te stribbelen.
    Vaak slaapt hij dan 5 minuutjes, maar wordt wakker omdat hij gaat worstelen. Ook valt dan zijn speentje uit en is het helemaal mis.
    Ik probeer op zijn moeheidssignalen te letten, maar ook al heeft hij een paar keer gegaapt en dat soort dingen, zo gauw ik hem op bed leg gaat hij huilen.
    De nachten gaan meestal wel redelijk, maar waarschijnlijk ook omdat hij dan moe is van al dat worstelen overdag.

Share This Page