niet meer willen drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Britt1, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sven drinkt normaal nog zo een 4x en soms 5x(als hij in de nacht wakker wordt) bij mij. Verder krijgt hij alleen een piepklein beetje diksap(bij de boterham om te spoelen). Hij wil nu al een tijdje niet meer(of weinig) bij mij drinken. Ik doe er echt alles aan. Rustig plekje, eerst even samen knuffelen etc, maar hij gaat zelfs huilen als mijn tiet in beeld komt.

Hij drinkt nu denk ik meestal maar 4x (soms zelf 3x), waarvan 2x(1x) heel kort. De ochtend en avond voeding gaan nog redelijk goed. Hij heeft alleen nu helemaal niet gedronken en haal ik hem zo uit bed als ik ga slapen om nog wel even te drinken.

Zou het zo kunnen zijn dat hij het gehad heeft?
    Hebben jullie tips. Ik wil zelf nog niet stoppen! :cry:

Britt

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als een kind jonger dan een jaar niet wil drinken heet dat zuigelingenstaking, mischien dat je daar eens op kunt zoeken ?

Algeme tips zijn: veel huid op huid contact. Andere houding ?

Een reden zou kunnen zijn: spruw ? cyclus komt terug, of je bent weer zwanger ? Melk kan dan n.m. anders van smaak zijn.

In elk geval sterkte is niet leuk !

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    ga ik dat allemaal even bekijken. Ben vorige maand voor het eerst ongi geworden. Dus dat zou nu wel weer kunnen.

Ga even de rest bekijken!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoe gaat het vandaag ? Onze knul heeft vandaag maar 2x gedronken. Zit dus in het zelfde schuitje als jou.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    heh, bah zeg! Vervelend zeg! Sterkte voor jullie alletwee!

6. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Geen ongi of nieuwe zwangerschap hier.
    Het gaat alweer een stukje beter. Voorheen wilde hij alleen wel drinken voor het slapen gaan en nu moet ik hem er vaak even uithalen voor dat ik zelf ga slapen. Hij wil nl vaak niet drinken en leg ik hem zonder in bed. Nu gaat de ochtend en de derde veoding goed, maar de 3e en 4e wat minder.
    Snap er geen bal van! Maar ja blijf het probereb en dring hem niets op!

Hoe is het bij jou Nemo?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier was het 1 dag en nu gewoon weer als vanouds. Wat een gekke mannetjes toch he ;)

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Weer gedonder..denk misschien toch dat hij gewoon niet meer wil. Ga morgen even een flesje uit de vriezer proberen. Hij heeft vandaag nauwelijks gedronken. Weet gewoon niet meer wat ik anders moet doen.

Gelukkig gaat het bij jou goed!

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

He wat naar. Wil je zelf evt. ook stoppen ?

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nee ik wil nog niet stoppen..wilde eigenlijk iig et jaar vol maken.

Hij heeft vandaag om 6.30, 9.00(een peipklein beetje) en om 16.00 (en hopelijk vanavond nog)
    gedronken. Tussendoor heb ik hem maar steeds een beetje uit mijn glas (water, rooibos thee) laten drinken. Want hij wilde om 13 uur echt niet bij mij drinken. Misschien dat ik die voeding dan maar vervang door ander vocht?

Groetjes

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer anders eens vlak voor je gaat aanleggen kort te kolven om de toeschietreflex op te wekken en dan meteen bij het toeschieten aan te leggen. Dan wordt hij meteen beloond, wat voor hem gemakkelijker is.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Moeilijk hoor. Drinkt hij wel veel andere dingen dan ?

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd erg lastig, en als je nu kolft en dat in 'jouw' mok/glas/beker aan hem geeft? Of zie je kolven op je vrije dagen niet zo zitten?

14. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nou vannacht om 4 uur gedronken, om 6.30, 8 uur een beetje om 11.30 en beetje om 15.30. Gaat al wat beter. Hij heeft nu niets tussendoor gedronken.
    Als hij weinig drinkt dan geef ik hem bij zijn boterham diksap. Daar drinkt hij echter nauwelijks van.

Kolven op vrije dagen zie ik idd niet zo zitten en de toeschiet krijg ik redelijk snel. Soms zodra ik hem heb wil hij niet meer. Lijkt dan wel of hij gewoon even wil zuigen.

Maar zoals het nu gaat is het vol te houden.

Is jullie kindje ook niet zoveel aangekomen tussen 9 en 11 maanden?

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik herken je vehaal wel een beetje. Mijn zoontje heeft alleen vanochten écht goed gedronken. Daar 2x wat slokjes gehad.
    Gewicht met 9 maanden 9860
    met 10 maanden 10200
    11 maanden 10785
    Ik merk ook echt dat hij minder drinkt. In het begin kletsnatte luiers dat is nu echt veel minder.

Komt jouw Sven niet goed aan dan ?

16. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    9 maanden 9040
    nu bijna 11 maanden 9500
    Vind hem dus niet echt zwaar.

Het drinken gaat al beter. Ik leg hem nu op mijn buik en dan pak hij wel.

We zijn ook met pap begonnen, zodat we later op de dag een boterham kunnen geven.

Maar echt in mijn armen om te drinken doet hij niet meer. steeds overstrekken en ook huilen. Dus moet echt een rustig plekje zoeken. Of dus op zijn buik op mijn buik liggen op de bank. Groot kussen in mijn rug.

Eergisteren heeft hij 7x gedronken. Gisteren 6x en vandaag al 2x.

Deel Deze Pagina