dochter "claimt" me

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shenoby, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter van bijna 10 maanden is extreem "claimerig"
    ze is altijd wel een mamapopje geweest hoor.
    nu weet ik dat verlatings angst er bij deze leeftijd bij hoort maar dit gaat wel heel erg ver.
    als ik haar alleen al op de grond zet om te spelen grijpt ze me direct aan mijn broek vast.
    zelfs in huis.
    ik kan geen stap verzetten of ze giert of grijpt me vast.
    nu ben ik wel sinds eind nov weer gaan werken dus misschien dat dat er in meespeelt.
    maar hoe kan ik dit in goede banen leiden.
    zodat het van extreem in acceptabel verandend?

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Het is een fase, word vanzelf beter!

Je dochter heeft je nu gewoon hard nodig, lekker veel aandacht. Is het een idee om een draagdoek of draagzak (een ergonomische) aan te schaffen? Kan ze lekker dicht bij je op je rug zitten terwijl jij vanalles doet. Zelfs met BI kunnen mensen goed dragen, ik zou zeggen, probeer het eens.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

nou ik heb een babybag van premaxx en ik weet dat je die ook op je heup kunt dragen maar ben de beschrijving kwijt en krijg het zo niet voor elkaar.
    ik zou het inderdaad wel eens kunnen proberen.
    ik snap het ook wel, en ik word ook niet boos op haar.
    maar word er soms wel een beetje gek van.
    want als mama in de buurt is.. is ook papa niet goed genoeg.

4. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het, het was hier precies hetzelfde. Als ik iets moest doen (afwassen ofzo) zette ik hem in de kinderstoel naast me met iets te spelen, dat ging prima! Nu is het helemaal over, nu kruipt hij me gewoon achterna als ik naar de keuken loop, zonder te huilen (heeft wel een maand geduurd ofzo)

5. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Hoi
    Het klinkt mijn bekend in de oren. Ik heb het op dit momend ook heel erg met onze kleine meid presies zo zoals je het beschrijft en word er soms ook echt even niet goed van. maar het is altijd mama mama mama nooit eens papa papa papa soms zou dat ook wel eens ff fijn zijn.
    als ik moet afwassen laat ik haar zelf ook even moderen en zet dan een stoel voor de afwasbak en geef haar een afwas borstel en dat vind ze natuurlijk prachtig maarja, het word natuurlijk een beetje nat maargoed ff een beetje dwijlen en klaar.
    maar het is soms wel lastig hoor.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Klinkt mij ook bekend in de oren! Ik hoef ook geen stap te verzetten of mijn zoon loopt mij achterna. Gisteren heb ik tegen hem gezegd dat hij even in de kamer moest gaan spelen dat mama nu even wat voor haar zelf moest doen (de afwas) Hij zei "ja" en ging op de bank zitten met een boekje... ik denk hey hij snapt het ;) 10 minuten later ben ik naast hem gaan zitten en hem beloond voor dit gedrag. Ik hoop dat hij dit idd begrijpen gaat nu maakt het voor mij wat makkelijker...

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dat kun je niet, haar hangbehoefte kun je echt niet veranderen want het hoort helemaal bij de fase. Je moet zelf zo rustig mogelijk blijven en zoveel mogelijk afleiding bieden. Ik weet ´t, het is niet makkelijk. Zeker als je wilt koken weet je kind zich altijd tussen je benen en het aanrecht te wurmen... Maar het gaat echt over!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben die fase ook gehad.
    Kon echt nergens heen aan.
    En zelfs bij me in de buurt laten spelen was er niet bij.
    Ik ben op den duur maar zoveel mogenlijk dingen gedaan tijdens haar slaapje.
    Maar goed...sommige dingen zoals naar de toilet gaan, moet ook wel eens buiten haar slaapje om.
    En tja dan gaat ze maar gillen. Ben niet van plan om continue aan dat gedrag toe te gaan geven

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het is inderdaad een fase,

Een premax babybag is geen fijne drager.... je zou een kunnen kijken voor een ergonomische drager (Manduca, beco, ergocarrier o.i.d.)

Of voor een geweven draagdoek (Via mp.com of dragen-en-voeden.nl)

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ noatje.
    bedankt zal eens even gaan kijken

Deel Deze Pagina