heeft iemand een goed schema voor mij voor een babay van 4 maanden, de laatste fles wil ik graag om 20.00 in de avond geven want na die tijd is hij niet meer wakker te krijgen. maar ik moet dus wel 5 flessen verdelen over een dag & fruithapje..
5 flessen ga je niet halen met die tijden. je kunt proberen of hij met een papfles om 8 uur de nacht doorslaapt. kan hij dat nog niet dan kun je hem rond 23.00 nog een klein flesje geven. of evt de laatste fles ophogen naar 210+7 en pap. fruithap zou ik tussen de eerste en de tweede fles geven. rond half 10- 10 uur. hoe laat geef je nu zijn laatste fles? groetjes, Miranda
rond 22.30 geef ik zijn laatste fles, maar die drinkt hij nooit goed want hij is dan bijna niet wakker te krijgen. gisteren heb ik hem rond 20.00 zijn laatste fles gegeven en heeft hij doorgeslapen van 20.30 tot 07.30 vanochtend. dus ik wil zo graag die 5 flessen (en de fruithap) over de dag verspreid hebben van 07.00 - 21.00 dan drinkt hij het beste.
8:00 11:00 14:00 17:00 20:00 Ik zou kleine flessen doen en de fles van 11 combineren met een fruithapje (niet nog een eetmoment tussendoor). Dan kan je daarna kijken of je naar 4 flessen kunt gaan (8:00 / 12:00 / 16:00 / 20:00)
200 ml (180 + 6) is prima hoor.. Je hebt ook mensen die 210 ml geven. Heb je al geprobeerd om 4 x 210 te geven? Dan krijgt hij wel een beetje minder maar dat is helemaal niet erg zeker niet in combinatie met het fruit. Sommige kindjes doen het gewoon beter op 5 flessen.
ik ben vorige week op advies van het cb naar 4 flessen gegaan. Esmee dronk niet zo goed en spuugde veel. Het volgende schem kreeg ik, misschien heb je er wat aan, hier werkt het heel goed ! 06.30 uur fles (eventueel met rijstebloem) 200 ml 10.00 uur fruithap 11.30 fles (200 ml +voeding) 15.30 uur fles 200 ml 18.00 uur groente hap 20.30 uur fles met rijstebloem
de fles van 11.30, wat bedoel je daarmee? er staat +voeding achter.. en de rest van de flessen is dus gewoon 180/6?
Waarom geef je geen 4 flessen dan? Ik had van het CB doorgekregen dat ik kon overgaan op 4 flessen en aangezien mijn zoontje ook niet meer wakker te krijgen was voor die laatste fles heb ik die fles gewoon laten vallen. Mijn zoontje zit ook al vanaf 4 maanden op 4 flessen van 180+6 en een fruithapje. Je kan die 4 flessen evt. ophogen naar 210+7 Mijn schema is als volgt 7.30 uur papfles 10.30 uur fruithapje 12.00 uur fles 180+6 16.00 uur fles 180+6 20.00 uur papfles
ik ga vanaf morgen proberen om hem 4 flessen te geven, doe dan wel 210/7. en natuurlijk zijn fruithapje in de ochtend.. ben benieuwd hoe het zal gaan!
In principe hoef je de flessen niet op te hogen als hij er genoeg aan heeft. 800cc is ook keurig hoor.
best goed! ik heb vandaag in de ochtend fruit gegeven, en net wat groente. en dan nog 4 flessen over de hele dag verdeeld van 210/7. hij doet het prima zo!
Fijn dat je zo een goed nieuwe schema hebt gekregen! Ik zat tot gisteren ook op 5 flesjes van 180/6 met daar tussen in een fruit en groentehapje. Alleen vandaag had hij veel minder honger dan normaal dus ik zit nu pas op 3 flesjes. Fruit heeft hij vandaag ook al gehad alleen het groentehapje lukte niet omdat hij om 16.30 zijn 3e flesje heeft gehad en om 17.30 te moe was om nog langer op te blijven. Hij ligt nu dus nog te slapen. We maken hem dadelijk wel wakker voor zijn laatste flesje maar ik twijfel of ik hem dan toch nog een beetje groenten zal geven? Pff is vaak moeilijk hoor dat ritme dat steeds veranderd
nee hoor, lekker die groente vandaag vergeten, anders heb je kans dat je vanavond en vanacht nog zit te rommelen. Morgen weer een dag