Volgens het cb is mijn kleintje overprikkelt. Hij slaapt s'nachts door maar overdag hoogstens 2 uurtjes misschien 3. Hij doet hazeslaapjes van een uurtje. Soms laat hij extreem hard huilen horen en volgens het cb was dit omdat ik mijn kleintje overdag niet in bed laat huilen. Dus moest ik rust en regelmaat toepassen, heb ook al een puckbaby. Dit helpt wel, maar overdag dus nog niet.... zit hier zelf achter de pc te huilen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik kan er niet tegen als mijn kleintje huilt, en pak hem dan ook snel uit zijn bedje met het gevolg dat hij bij mij in slaapt valt. Weet niet of ik dat kun hoor die 3 rrr!!! heeft iemand hier ervaring mee, en moet ik gewoon doorzetten??? help want ik weet het niet meer............ weet ook wel dat ik niet de hele dag met mijn baby op de armen kan lopen maar wat dan wel. Mijn schoonmoeder zegt dat ik hem al verwent heb en dat hij dit daarom niet doet.... alvast bedankt voor jullie reactie... groetjes rensje
Veel mensen zeggen dat je een kindje niet op die leeftijd kan verwennen. Ik denk daar anders over net zoals je schoonmoeder. Ik heb hier het levende bewijs van gewenning omdat hij lang in het ziekenhuis heeft gelegen. Mijn zoontje huilde ook wel veel. Misschien even goed op hem letten. HEeft hij geen liesbreukjes of misschien een reflux. Dat was hier het geval. Maar ik heb zeker de 3 rrr gebruikt. Ik liet mijn kleine gewoon huilen. Maar iedereen is anders, de ene kan het wel en de andere moeder kan het niet. Dat is jouw keuze.
ik ben het niet eens met je schoonmoeder, een kindje van 2 maanden kan je nog niet verwennen wel GEwennen, maar dat is iets heel anders. ik ken het wel, ik heb op een gegeven moment toch echt mijn baby laten huilen, ik triggerde haar steeds weer door haar op te pakken bij elk huiltje. op die manier huilde ze soms ook van vermoeidheid gewoon puur omdat ik haar steeds oppakte. ik zou het gewoon eens proberen, rustig aan beginnen, eerst 5 minuten (ga maar stofzuigen of zo zodat je het niet hoort) dan na 5 minuten even kijken, speentje, kusje, knuffeltje, weer 5 minuten, meestal slaapt je kindje na de 2e 5 minuten wel. hier duurde het uiteindenlijk nooit langer dan 10 minuten, behalve bij krampjes, maar dat is nu over. heel veel succes, het is echt rot om je kindje zo te horen krijsen met al die hormonen in je lijf en je hele lichaam zegt dat je naar je kindje moet gaan. je kan ook nog een draagdoek proberen, als je ervoor kiest om niet te laten huilen, want dat is en blijft JOUW keuze. draagdoek heb ik veel gebruikt toen mijn meisje net uit het zkh was en nog veel huilde vd pijn.
Lekker eruit pakken en vooral niet laten huilen zou ik zeggen. Er zijn mensen voor wie dit werkt, maar voor jullie overduidelijk niet. Het gaat duidelijk tegen je gevoel in en dat is dus niet goed. Zo te lezen doet je kleine het juist prima, hij slaapt 's nachts ook goed en veel kindjes doen hazeslaapjes. Heb je wel eens aan een draagdoek gedacht. Ideaal voor dit soort situaties lijkt me. Kleintje lekker bij je dragen waar hij ook misschien in slaap valt en je hoeft je kleine niet te laten huilen. Ik heb bij mijn eerste kindje dit advies ook eens gehad. Sterker nog, ze zei laat hem maar een half uur huilen en dan een kookwekker zetten. Ammehoela, kon er na 5 minuten al niet meer tegen. Heb hem lekker bij me genomen en hij slaapt prima in zijn eigen bedje, dat komt wel als hij er aan toe is. Bij sommigen werkt rrr echt heel goed, maar als dit niets voor jullie is, hoeft dit ook echt niet. Mijn dochtertje slaapt de hele dag bij mij de buurt. In de draagdoek, in de box, in de kinderwagen. Heerlijk voor ons beiden toch?
tja ons kleintje heeft dus ook een week in het ziekenhuis gelegen, en daar wonder boven wonder continue geslapen. Misschien zit ik er wel te veel boven op en ben ik overbezorgd. Moet wel zeggen dat mijn kleintje in het ziekenhuis is gekomen omdat hij extreem krijste en daarbij blauw/paars aanliep. Hij kan echt over de toeren gaan. Toen hebben ze kiss syndroom geconstanteerd en daarvoor is hij behandeld. Toevallig vandaag nog bij de manueel therapeut geweest en die zei dat alles nu goed was. Moet wel zeggen zodra ik hem uit bed haal is hij meteen stil... (dus toch gewend/verwend???). Mijn hart breekt gewoon als ik hem hoor huilen voel me dan zón slechte moeder!!! Misschien moet ik gewoon wat harder zijn, overigens mijn zoontje is morgen al 3 maanden. Hij heeft net 10 min gehuild (lijkt een eeuwigheid) en nu is hij stil!!! ben benieuwd... groetjes rensje
@suus, ja bij mij gaat het dus ook tegen mij gevoel in!! vind het zo moeilijk. .... En inderdaad hij slaapt snacht gewoon van 23.00 tot 7.00 s'morgens zonder 1 x wakker te worden. Maar hij laat ooit extreem krijsen horen. Vrijdag moesten we de auto gewoon aan de kant zetten omdat hij niet meer uit het snikken kwam. Hij krijgt dan gewoon ademnood. Vandaar dat cb dacht dat hij overprikkelt was omdat hij overdag weinig slaapt. En dat hij zo overstuur raakt omdat hij niet zou kunnnen slapen... Weet dat ik het heel moeilijk vind, de ene zegt lekker bij je pakken en de andere de 3 rrrs!! Kijk dit even aan maar laat hem echt niet langer als 10 min huilen! Heb het idee dat hij dan alleen maar bozer word.
langer dan 10 minuten heb ik ook nooit gedaan en het is allemaal goed gekomen dus dat zou ik ook aanhouden.
Ik heb niet alles gelezen (sorry), maar ik wil wel even reageren. Mijn kindje was totdat hij een maand of 6 was ook heel erg snel overprikkeld. Ik heb hem nooit lang laten huilen. Hier hielp het heel goed om hem op mijn buik te leggen in een donkere kamer (meestal op ons bed). Als hij dan moe was legde ik hem weer in zijn eigen bedje en liet hem lekker daar in slaap vallen. Nu leg ik ons mannetje 's avonds in bed en binnen 1 minuut slaapt hij, hoor hem de hele nacht niet en na een uurtje of 12/13 wordt hij weer wakker. Ook een vast patroon hielp bij ons heel erg. Dan weet je kindje gauw genoeg wat de volgende stap is. Dat hebben ze heel snel door. Dan raken ze ook minder snel overprikkeld. Ik ben ook van mening dat je zo'n klein kindje niet kan verwennen.
Niet doen dan! Laat het cb lekker lullen. zeiden ze tegen mij ook nou echt niet. Als het tegen jouw gevoel in gaat haal hem eruit. Jij bent moeder niet het cb. Heb hem vorige week voor het eerst even laten huilen, voor de rest altijd naar hem toe geweest. 2 maanden is echt te jong om een kindje te laten huilen vind ik hoor. Wat voor mij wel een uitkomst was was een draagdoek. Hij wou gewoon bij mij zijn. Is vanzelf minder geworden hoor.
Ben het eens met Eline078. Volg gewoon je eigen gevoel. Ik heb er gewoon aan toegegeven en haar lekker bij me gehouden. Binnen 2 weken was het over en sliep ze lekker in haar eigen bedje. Het kan dus ook anders, want niet ieder kindje is hetzelfde.
Ik zou vooral zeggen: wat voor huilen is dat, waardoor jij het lastig vindt om hem te laten liggen? Jengelen mag om z'n prikkels even kwijt te raken, normaal huilen ook wel even, maar krijsen/brullen betekent je kindje gewoon bij je pakken en troosten. Heb je andere fysieke oorzaken ook uitgesloten? Geen krampjes meer, of wat dan ook?
nee krampjes zijn het niet meer, en inderdaad vind gewoon jengelen helemaal niet erg. Maar ben gewoon bang dat hij weer dat extreme krijssen laat horen! Daardoor is hij toen ook in het ziekenhuis terecht gekomen. Maar moet zeggen dat het wel al een verschil is met huilen. Tot nu toe jengelt en huilt hij maar heeft nog niet het extreme laten horen. Ik kreeg in het ziekenhuis ook te horen dat het een temprament vol jongetje was. En dat ik daar rekening mee moest houden. Hij loopt 3 weken voor met zijn ontwikkeling en daarom is hij waarschijnlijk ook zo onverprikkeld. Hij krijgt alles te veel mee.... Denk dat mijn zoontje en ik allebei moeten leren er aan over te geven. Tja en we hebben een moeilijke start gehad met veel trobbels met zijn gezondheid en nu gaat het goed, alleen daarom vind ik het zielig om hem dit aan te doen!!! (ja ik weet dat het goed is voor zijn eigen bestwil) maar toch... Mijn hart breekt als hij me met die grote ogen aan kijkt van ojeeeeeeeee niet weer in mijn bed!!!
Ik heb Eva nooit laten huilen, wel af en toe laten jengelen. Maar toen ze klein was werd het al snel krijsen en dan probeerde ik haar eerst in bed te troosten of de borst en als dat niet werkte haalde ik haar eruit. Ze sliep de eerste maanden overdag zo'n 3 slaapjes van ongeveer 3 kwartier. Als ze bij mij aan de borst in slaap viel liet ik haar vaak ook gewoon bij me liggen en dan sliep ze zo'n 3 uur. 's Nachts sliep ze wel altijd goed. Hier ging het vanzelf beter, vanaf 5/6 maanden, toen lukte het in slaap vallen beter en ging ze ook langer slapen. En nu slaapt ze al tijden 2 a 3 uur 's middags. Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen, al is dat soms ook lastig omdat je niet altijd precies voelt wat nou goed is
@snoopy, bij ons is het dus precies het zelfde. Ook elke keer van die hazeslaapjes van ongeveer 45 min tot een uur. En bij mij slaapt hij rustig 3 uur op mijn arm. Dus het word beter??? oja en snachts doet hij het perfect!!!
Volgens mij lijken Eva en jouw zoontje wel op elkaar . Eva was ook al vroeg erg alert en snel overprikkeld, ook snel qua ontwikkeling, hield bv. meteen al haar hoofdje goed rechtop, ze vertikte vaak om haar hoofd neer te leggen en dan was ze pas 3 weken! Volgde je ook echt al met haar hoofd. Vanaf een maand of 5 kon ze wat meer (rollen een maandje, en duimen! Dat gaf een hoop rust...) en toen ging het beter. Ze ging met 6 maanden op haar buik slapen en had toen eindelijk haar draai een beetje gevonden leek het. Eerder ging ze wel op haar buik liggen, maar ze vertikte dan haar hoofd neer te leggen en tja dan slaapt het lastig . Her is het helemaal vanzelf helemaal goed gekomen. Ik heb nooit naar adviezen geluisterd de me niet aanstonden (inbakeren, laten huilen, osteopaat). Ik had gewoon het idee dat het mettertijd wel beter zou gaan omdat ze gewoon haar draai moest vinden. En dat bleek dus ook zo te zijn. Als je wel twijfelt of hij misschien niet ergens last van heeft zou ik dat wel proberen uit te sluiten (dokter, osteopaat bv.)
@snoopy, inderdaad als ik jou verhaal lees, zo denk ik er ook over!! en dat van dat hoofdje herken ik wel ja. Mijn mannetje was al sterk ontwikkeld ook betreft spieren en zo ook zijn nekje. Hij kan zijn hoofdje ook al goed recht houden en volgt alles om hem heen. Toen hij was geboren zeiden ze al in het ziekenhuis dat het een vlugge zou worden. Hij staat werkelijk waar nergens met zijn ogen dicht. Krijg vaak te horen of dat hij 15 weken is en hij is nog maar 11 weken. Nou hebben ze dat ook in het ziekenhuis maandag getest en hij kan al dingen die hij pas over een maand hoeft te kunnen. Vandaar dat hij ook gewoon een beetje moeilijk is voor hemzelf. Maar ze hebben tegen mij gezegd dat dat wel bij zou trekken en daar ga ik ook vanuit. Gewoon tijd geven en proberen naar mijn gevoel te luisteren! bedankt voor je reactie groetjes rensje
Merel was/is ook zo'n snelle en in de eerste maanden heeeeeel veel gehuild. Cb zei ook tegen ons "laten huilen". De eerste dag gedaan, omdat het "moest" van het cb, maar ik huilde bijna harder dan zij. Ik denk inderdaad dat het heel veel te maken heeft met de snelle ontwikkeling. We zijn Merel gaan inbakeren. In het begin werkte dat niet zo, maar het werd steeds beter. Ze wilde overal bij zijn, alles zien en meemaken. De eerste dag al het hoofdje rechtop en keek meteen al heel helder uit haar ogen. Nooit langer geslapen dan 45 minuten. Het in slaap komen was altijd heel moeilijk, veel huilen en laten huilen werkte dus niet, ze bleef steeds harder huilen. Dus bij elke keer overstuur eruit en dan wiegen tot ze rustig genoeg was om te gaan slapen (voor de nacht). De slaapjes overdag keek ik wel of ze wel of niet ging slapen. Je kunt ze moeilijk dwingen. De een heeft veel meer slaap nodig dan de ander. Zolang je kindje 's nachts goed slaapt zou ik me niet druk maken over de slaapjes overdag. En als hij op schoot wel lang slaapt zou ik dat zoveel mogelijk laten doen. Voor je het weet willen ze helemaal niet op schoot meer.... Ik zou zeggen geniet van die momenten, want ze zijn zo voorbij. Merel sliep de eerst 4 maanden het beste daar waar geluiden waren, waar ik was, waar de radio aanstond enz. Dus dat werd al snel de kinderwagen in de kamer en daarin slapen als ik even niet de gelegenheid had om haar bij me te laten slapen. Na 4 maanden wilde ze ineens niet meer in de kamer slapen, maar gewoon rustig in haar bedje. Maar toen nog maar 2 of 3 slaapjes van 45 minuten. Daarna nog wel elke avond het probleem van niet inslapen/willen/kunnen slapen en we hebben altijd gewiegd tot ze sliep. Dat duurde tot ruim 1 jaar. Toen ze kon praten werd het ineens veel makkelijker om te slapen. En ik kan je zeggen dat ze er nooit aan is gewend of verwend is. Kindjes die zoveel willen/kunnen en zo snel zijn hebben veel steun nodig van de ouders denk ik en die kun je dan het beste zoveel mogelijk geven. Ongeacht wat anderen ervan vinden. Jou gevoel is het beste, dat heet instinct. Laten huilen voelt voor jou niet goed, dus moet je dat echt niet doen. Je hebt dat gevoel niet voor niks..... Je kleine heeft je gewoon nodig.... Rond deze tijd is er ook weer een sprongetje....misschien wordt alles daardoor nog meer versterkt? Ooit zei iemand tegen mij "bij twijfel is het altijd NEE". en daar denk ik altijd aan. Jij twijfelt aan laten huilen....dus..... Heel veel succes, want het is slopend zo'n snelle jelle......vooral in het begin, maar zodra ze meer kunnen wordt het steeds beter. Houd moed...
Bij Eva dachten ze ook altijd dat ze een maand ouder was. En dat waren dan de ouders bij het consultatiebureau voor de prikjes, en die kindjes waren even oud als Eva. Ik zag zelf ook wel het verschil. Eva was ook best groot. Nu is daar niets meer van te zien. Voor haar leeftijd is ze wel redelijk wijs en ze praat vrij goed, dus ze schatten haar wel eens ouder. Maar ze is voor haar leeftijd nu juist wel klein.
hey hey hier hetzelfde verhaal!!ons meisje wil overdag echt niet in bed!!maar cb zei gewoon laten huilen....tja als onervaren mama doe je dat met als gevolg ik helemaal gestrest kindje helemaa gestrest kheb t zelfs gepresteert om dr 1.5 uur te laten liggenkben wel wezen kijken af en toe totdat ze helemaal bezweet was en overstuur en dat ging mij echt te ver!! nu een maand verder gaat het super overdags slaapt ze waar ze in slaap valt box kinderwagen of soms lekker op de bank.....ik probeer de af en toe gewoon in dr bedje te leggen wil ze het niet okey en soms merk ik dat ze dan toch even een half uurtje pakt in bed!!!en dat is voor mij al heel wat je kindje mag best een keer huilen en je hoeft ook niet gelijk te vliegen maar echt je moet doen wat voor jou goed voelt succes!!
Ik heb mijn dochtertje nooit laten huilen,het is de enige manier voor een baby om kenbaar te maken dat er wat aan de hand is!! En ik heb absoluut geen verwend kind nu. Misschien heeft jou kindje wel lastvan darmkrampjes of dergelijke,maar ik denk toch dat liefde en geborgenheid op zo'n moment het allerbeste is,ik liep wel eens met haar op me arm tot ze sliep,en dan lag ik haar zo in haar bedje! Succes!!