Wij staan op de wachtlijst voor een pleegkindje. Het kindje zal 0-2 jaar oud zijn en de kans is groter dat het boven een jaar zal zijn dan onder een jaar. Nu willen wij dus ook een kamertje aanschaffen en ik heb het idee om een ledikantje van 70x140 aan te schaffen zodat het langer past. Maar hoe staan jullie kinderen van 2+ er tegenover dat ze nog steeds in een ledikantje zouden slapen?
IKEA | Kinderbedden | Babybedden | HERMELIN | Babybed Misschien is dit iets? Een ledikantje waar je als ze wat groter zijn de zijkant van weg kunt halen. Mijn dochtertje is met twee jaar overgegaan naar een meegroeibedje. Al had ze echt nog wel even in een ledikant gekund. Zelf heb ik tot ik ruim 3 was in een ledikant geslapen.
Onze dochter heeft ook tot ongeveer haar 3e verjaardag in het ledikant gelegen, zelfs iets daarna nog. En t is dat ze vrij lang is en t krap werd, maar ze lag er verder nog lekker in. Geeft ook wel een geborgen gevoel denk ik....
Wij hebben ook het ikea mee groei bedje. Ideaal, nu slaapt ze nog in haar ledikant en straks halen we de zijkant eruit en kan ze het als peuterbedje gebruiken. Hij is ook ietsje langer dan een gewoon ledikant volgens mij...
Mijn meisje heeft voor haar tweede verjaardag een peuterbedje gekregen (i.v.m. komst van haar broertje) en dat is meteen vanaf de eerste dag goed gegaan.
Hier zijn de oudste twee kindjes bijna 2.5 jaar en slapen beide nog in hun ledikantje. Ze hebben hier nog ruimte genoeg in en proberen er niet uit te klimmen oid dus voorlopig laten we ze er lekker in liggen. Gaan ze eruit klimmen of worden ze te lang (wat voorlopig nog niet zal gebeuren geloof ik ) dan krijgen ze een peuterbedje of een 1 persoons bedje, evt een peuterbed wat je tot 1 persoons kan schuiven. Maar ik denk dat dat kwa wel/niet uit het bedje gaan klimmen (wat uiteraard erg gevaarlijk is als ze het doen) echt kwa kindje zal verschillen. Hier vinden ze het prima en slapen heerlijk in de ledikantjes, maar er zijn er ook van dezelfde leeftijd die echt niet meer in een ledikantje willen. Succes in ieder geval! Liefs, Hanneke!
zo'n bed hebben wij ook ( alleen andere serie), maar ik vind het ideaal. Mijn dochter is 2,5 jaar en ligt er nog prima in! Het is lekker knus en ze kan er gewoon zelf uit.
Justin heeft tot 2,5 jaar in het ledikantje gelegen. Het gaf hem geborgenheid. Nu heeft hij een halfhoogslaper (met rand er om heen) hij klimt er niet uit oid.
Heel erg bedankt voor alle reacties!! Ik ben nu gaan kijken voor een meegroeibed alleen vraag ik me dan af of je qua kwaliteit van matras een goed bed hebt? Ook ben ik blij om te horen dat kinderen écht nog lang in een ledikantje liggen. Misschien moet ik gewoon wachten tot ik weet wat het wordt en hoe oud.... Maar dat heeft ook weer enorme haken en ogen. Ik ga me in ieder geval eens goed laten voorlichten over meegroeibedden.
Mijn zoontje is nu 2jr4mnd. Hij heeft tot zijn 2e verjaardag in een ledikant gelegen. En nu in een peuterbedje (70x120). Maar bij mijn ouders slaapt hij nog gewoon in het ledikant. Maakt hij geen probleem van. En op het KDV hebben ze ook hokjes, wel iets groter dan een standaard ledikant, maar wel met "tralies"..
@nicoletta: volgens mij hebben geadopteerde kindjes vaak ook verlatingsangst toch? dan is het wellicht prettiger voor het kindje om in een ledikant te slapen? dat is iets eh.. tja geborgener denk ik Onze dochter was toen ze 2 werd en een peuterbed kreeg.. spontaan bang voor vanalles dat buiten het bed was zegmaar en jullie kindje heeft vast genoeg angsten van zichzelf startklaar ik denk dat ik voor zo'n bedje zou gaan waar je de zijkanten uit kan halen.. dan kun je het kindje zolang mogelijk in het ledikant houden en tegen de tijd het goed gaat.. haal je 1 kant eruit blijft het het oude vertrouwde bedje... maar tegelijkertijd meer gewoon bed. (overigens past het matras van ons ledikant ook in ons peuterbed.. dus de maat op zich... zal het probleem niet zijn) wel spannend hoor.. bijna nog spannender dan "gewoon" zwanger zijn waar komt jullie kindje vandaan? en zit er al een beetje schot in of moeten jullie nog erg lang wachten? hier adoptieneefje/nichtje.. dus ik zal niet zeggen dat ik er verstand van heb.. maar ik vind het wel erg leuk en het neefje is net zo oud als mijn dochter.. dus dat was best interessant om te vergelijken. sommige opzichten is er echt geen verschil. andere punten denk je toch van tja.. het is niet niks zo'n adoptie
Hi, mijn dochtertje is 2 jaar en 1 maand, maar ik laat haar voorlopig nog lekker in haar ledikantje slapen. Ik weet zeker dat als ze een groter bed krijgt, ze om 06:30 uur uit haar bed zal ontsnappen en de boel afbreekt. Nu zit ze nog lekker "gevangen" (heeft het gelukkig nog niet uitgevonden om eruit te klimmen) en kan mama een uurtje langer op haar bed blijven liggen
Mijn dochtertje lag 2 maanden voor haar 2e verjaardag al in een meegroei bedje. ( van de ikea) en is vanaf dat moment altijd goed gegaan. vond het 's morgens wel vaak speelgoed in haar bedje als ik haar oppakte dus ze zal wel eens gespookt hebben. maar hebben haar nooit gehoord. de laatste dagen is een ander verhaal. maar heeft niks te maken denk ik met het bedje aangezien we al bijna dik een jaar verder zijn