schoenmaat...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by caat, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik zag gister enorm leuke schoentjes die 70% afgeprijsd waren.... er stonden nog 2 maten... 20 en 21. Onze uk is nu bijna 8 maanden en heb net even haar voetjes opgemeten en ze zou dan nu in maat 18 zitten. Ze heeft al sinds haar geboorte best wel grote voeten. ze paste niet in maatje 44, maar qua sokken moest ik ze een paar maten groter hebben hahah (geen gezicht) Ze zouden voor over een maand of 4 a 5 zijn, dus als ze een jaar is geweest.... zou ze dan in 20 passen?

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Is weinig van te zeggen, vrees ik. Voeten groeien met horten en stoten, net als kinderen trouwens. :D

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    eerlijk? ik zou het niet kopen. ik denk dat je schoenen echt eerst moet passen voordat je ze kan kopen.
    mijn zoontje is nu 16 maanden en heeft nog maatje 20 aan maar dat is echt per kind verschillend hoor!

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Het kan echt verschillen. Ik wou nieuwe laarsjes maar die zijn vanaf 23 :( meteen bij de winkel der voetjes opgemeten en ze zit nog steeds in maat 20.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Nog even los van de maat, is het model ook bepalend. Wij hebben met de eerste echte schoentjes 7 (!) winkels afgelopen om schoentjes te vinden die we überhaupt aankregen.
    Zou ze dus echt passen..

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Denk dat je er weinig over kunt zeggen, maar als ze echt leuk en erg goedkoop zijn zou ik er op gokken.

Hier een dochter die groot is, altijd al geweest, maar zij had en heeft juist kleine voeten, nu nog maatje 18/19 terwijl ze kleding 86/92 heeft..

7. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    zou het niet doen, een shirt past altijd wel en een truitje ook, maar bij schoenen hangt er zoveel meer vanaf. Op te grote en op te bredde schoenen kunnen ze niet lopen, misschien loopt ze nog wel helemaal niet met een jaar en gaat ze pas met 17 mnd lopen en zit ze al in maat 21. Het kan ook zijn dat ze vallen als een grote 19 en helemaal niet passen. Zou het afraden.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wat de rest zegt: niet doen!
    Tegen de tijd dat je kindje een tijdje loopt (6 weken) is ze toe aan schoentjes met extreme flex zool...
    Dan heeft het inderdaad ook nog te maken met de juiste maat (als ze staat!!! en dus niet als ze zit of ligt), breedte, pasvorm.
    En de ene keer doen ze 2 maanden met een maat, de andere keer 4 maanden...

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter zat met 12 mnd oud al in maat 25.

Nu is ze inmiddels 25 mnd en zit in schnmt 28/29.
    Arm kind leeft op grote voet.
    maar ze is ook al tuim 1m04 lang dus scheelt gelukkig wat.

met haar geboorte begon ze al in maat 18 ;)
    Ze had toen al flinke stampers :)

Mijn zoons zaten met hun geboorte al in maat 20.
    Die grote stampers vielen toen al op.

Ik weet niet wanneer kindjes hrmiddeld in die maat zitten.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Volgens mij kun je met schoenmaat niet echt over gemiddelden praten... Daar zitten niet echt leeftijden aan gebonden zoals bij kleren bijvoorbeeld! (al klopt dat ook vaak niet, maar goed)
    Hier ook in 28/29 inmiddels!

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Met kleertjes kan je nog wat romper truitje of iets eronder maar met schoenen die te klein zijn kan je niks.

En je weet ook niet wanneer ze gaat lopen enz.. stel je wil zomerschoentjes kopen en die passen pas in de winter ...

12. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    het gaat om sportschoentjes die zomer en winter zouden kunnen, maar ik wacht er toch nog even mee.... thanks allemaal

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Zou ik niet gokken, veel te grote kans dat ze nog niet loopt, grotere/kleinere voeten heeft, hoge wreef, etc. Of je moet dat risico willen lopen, maar anders lijkt het me niet nuttig. Volgend jaar is er weer een uitverkoop!

Share This Page