Loopt je zoontje motorisch ook iets achter? Nu ik lees dat hij sinds kort los kan lopen? Vervelend dit, ik herken je wanhoop! Ik heb dit ook meegemaakt maar dan iets minder extreem, het duurde minder lang voor hij in slaap viel maar ook ik wist me er niet echt raad mee.. hij heeft nu maanden lang super goed geslapen, hoefde hem er maar in te leggen en het was stil. Maar sinds ongeveer een week ook weer trammelant.. wel kiezen hier die doorkomen (ook al klaagt hij overdag niet over pijn ofzo, het kan wel zeuren en last geven..). Nu ben ik met hem bij mijn moeder/vader in NL aan het logeren een weekje dus helpt het ook niet echt (slaapt bij mij op de kamer in reisbed, ik doe net of ik ga slapen als hij naar bed gaat maar vaak is het dan eerst nog flink zeuren en tegenwerken terwijl hij het de eerste nacht super leuk vond samen slapen en meteen stil was).. wel positief dat hij vanavond zelf in slaap is gevallen! Als je zeker weet dat het geen pijn is (PCM kun je altijd keer proberen), dan toch echt stug doorhouden hoe vreselijk het is
Ja, dat klopt. Maar hij wordt zowel bij het CB, bij de peuteropvang (waar hij 4 dagdelen ipv de gebruikelijke 2) en door de fysiotherapeute in de gaten gehouden.
Zijn voor vandaag alweer bijna 20 minuten in de race. Hij was (weer) doodop, en zodra hij doorheeft dat hij op bed moet, lijkt hij weer klaar wakker te worden (helaas voor hem). Kijken hoelang hij het nu volhoud voor hij doorheen dat mama niet meer komt.
Slaapt hij in een bed of nog in ledikant? Kleine van een vriendin sliep veel beter toen ze eenmaal over was in groot bed Ik heb t een periode van 3 weken gehad rond 2,5 jaar. Toen begonnen met lampje aan slapen en deur op een kier. Ik bleef eerst bij de deur staan paar avonden, en daarna op overloop en zei dat mama in de buurt was. Na een paar dagen boven wat rommelen en daarna ging t weer goed. Ze slaapt nog steeds met een lampje aan (bijna 5 nu) Zelf heb ik 3,5 jaar niet in mn eigen bed geslapen, altijd krijsen. Ouders vanalles geprobeerd maar zodra ik in mn eigen bedje gelegd werd krijsen krijsen krijsen. Nu zeggen mn moeder en ik weleens, mss toch waterlanders of negatieve energie daar want eenmaal verhuist heb ik vanaf dag 1 nooit meer gekrijst
Hij slaapt nog in z'n ledikant. Past hij ook nog prima in. Ben bang dat als ik een bed neerzet dat groter is en lager, dat hij er dan per direct uit kruipt en door zijn kamer gaat spoken. Daarnaast, als hij wel slaapt, hij nog de neiging heeft om van links naar rechts in zijn bed te liggen. En met een gewoon bed, beland je dan gemakkelijk op de grond.. Hij heeft een Nijntje nachtlampje dat na 10 minuten uitgaat, maar dat heeft geen effect. 't Was vandaag bijna 1 uur. Al een half uur verbetering op gisteren. Hij wil gewoon totaal niet. We hebben hem weer ook aangesproken via de babycam, maar dan lijkt het alsof je tegen de muur praat. Hij gaat er alleen maar harder van krijsen (want er zijn geen tranen).
Jeetje wat ontzettend vermoeiend moet dat zijn. Onze oudste had ook van die momenten. Tot voor een paar weken geleden sliep ze af en toe nog 's middags, maar dan was het 's avonds drama. Dus nu gaat ze 's middags niet meer naar bed, maar ze valt nog wel eens in slaap op de bank. En ook dan slaapt ze 's avonds niet (al is het nooit extreem laat, ze slaapt meestal om 21.00 uur wel). Ze slaapt al sinds dat ze 1 jaar en 10 maanden is, in een peuterbedje. Als ze echt niet wil slapen komt ze eruit en gaat op de deur slaan en roepen. Wij nemen haar dan wel mee naar beneden, maar ze moet dan bij ons blijven zitten en mag niet meer spelen. Nu gebeurde het hier ook niet elke avond, dus het is niet zo dat ze elke avond uit bed komt omdat ze weet dat ze mee naar beneden mag. Sterkte ermee en ik duim dat het snel beter gaat.
Snap dat je bang bent dat hij bv uit bed valt maar daarvoor kun je bv t matrasje van ledikant langs zn bed leggen. Mijn eigen dochtertje is met 2 jaar en 2 mnd overgegaan in groter bed, probeerde uit ledikant te klimmen. In grote bed bleef te keurig liggen, roepen als ze moest plassen, roepen als ze wakker was. Mss slaapzak aanhouden dat belemmert enigzins t lopen
Hier een medelotgenoot! Zoon van 20 maanden die sinds een aantal avonden niet meer tussen 20-20.30 in slaap valt maar pas na 21 uur.
Consequent blijven, hem steeds terug leggen als hij.uit bed komt. Ik zou wel in de buurt blijven zodat hij wel weet dat je er bent en hem "hoort". en dat krijsen, hij weet dat hij als hij maar hard genoeg krijst uiteindelijk zijn zin wel krijgt. Ik zou er niet op reageren en hem laten merken.dan krijsen geen effect heeft. Dat zal afzien zijn, maar volhouden!
Wat vervelend! Er kunnen nog een aantal andere dingen aan de hand zijn op zijn leeftijd: - nachtangst. Dat kan ineens opspelen als hij weer een stukje ontwikkeling heeft doorgemaakt. Peuters kunnen dan 'ineens' er schrikken van het gevoel wat ze krijgen bij het in slaap vallen en dus daarvoor angst ontwikkelen. - rare vormen zien in voorwerpen op de kamer. Zeker in schemerlicht kan een knuffel of box/speelgoed/schilderijtje oid er ineens raar en dus eng uitzien. Hij zal dat niet makkelijk aan kunnen geven, dus probeer eens wat grotere voorwerpen wellicht weg te halen of van plaats te veranderen? - oorpijn bij doorkomen kiezen: mijn dochter had bij doorkomen van haar kiezen hier veel last van bleek achteraf. Geen koorts, wel even dunne luiers, zodra je haar neerlegde was het brullen en tussen ons in niet (want dan was ze niet alleen en had ze afleiding) plat liggen geeft dan echt ineens pijnscheuten - besef van veranderingen. In deze leeftijd kan het die 'fase' zijn. Dan lijkt ineens alles anders om hen heen. Geluid, beelden, alles komt ineens intenser en dus soms ook bedreigender binnen. De strijd aangaan heeft dan geen zin, werkt averechts. Ik snap je frustratie want die heb ik soms hier ook even gehad. Momenteel ben ik nu ook weer even mijn peuter-dochter aan het 'afleren' dat ze niet voor elke keer dat ze snachts wakker wordt in het grote bed mag komen slapen (met dank aan mijn man die dit een aantal dagen toe heeft gestaan omdat ie mij niet wakker wilde maken ) Een hele duidelijke structuur met uitleg consequent volhouden. Bij mijn dochter hebben we nu aangepast dat we van tevoren zeggen: 'je mag nog even spelen beneden, na je laatste beker melk gaan we naar boven om tandjes te poetsen, pyama aan te doen, boekje te lezen en te gaan slapen. Ook hebben we nu 'toegevoegd' dat we de dag doornemen als ze in bed ligt. Dan begon ze soms al met huilen en protesteren en leidde ik haar af: ' wat hebben we een leuke dag gehad he? Wat heb jij vandaag allemaal gedaan en gezien?' In eerste instantie reageerde ze daar een beetje pruttelend op, maar daarna kwamen alle praatjes! En ging ze wel goed slapen. (Het proberen waard, ook als ze nog niet goed kunnen praten toch doen voor verwerken van de dag) De korte periode dat ze elke keer uit bed kwam legde ik haar elke keer als ze eruit kwam terug zonder te praten en zonder oogcontact te maken, dat was op een dag zelfs wel 20x... ik bleef dan net buiten de kamer in de deuropening zitten, tot groot protest van dochter. Maar na een week was het over.. Succes!