Ben benieuwd of iemand dit herkend. Mijn dochter is nu 10 maanden en kon vanaf 7 maanden al redelijk zelfstandig zitten en vanaf ongeveer 9 maanden viel ze ook eigenlijk niet meer om. Maar opeens sinds ongeveer 2 weken wil ze niet meer zitten! Zodra ik haar ergens op haar billen zet gooit ze zich gelijk naar achteren. Ze kan het nog wel. Als ik haar bijv aankleed en even op haar billen zet blijft ze (met steun uit voorzorg) wel heel even zitten maar dat is ook wel het enige. Ik krijg niet het idee dat ze pijn heeft ofzo want als ze wel heel even zit of op schoot zit vind ze dat wel prima. Ben dus benieuwd of iemand zo'n achteruit gang herkend en of ik hier iets mee moet.
Heeft mijn zoontje ook gehad en doet het soms nog, maar bij hem was het een spelletje. Hij schaterde van het lachen als hij zich achterover liet vallen, hij is wel zo bijdehand om het op een zachte ondergrond tedoen😁 Ik denk dat ze het doen omdat ze meer controleren krijgen over hun spieren, en dat is natuurlijk leuk om dat oneindig uit te testen. Ik zou mij er niet teveel zorgen over maken, hoort er denk ik gewoon bij.😉
Misschien is ze het zitten gewoon even zat en heeft ze nu meer interesse in andere dingen, bijvoorbeeld kruipen. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
Dit denk ik ook. Beide dochters hebben dat gedaan, en dan moest ik altijd snel zijn om hun hoofd voor de grond op te vangen. Volgens mij is het de versnelling die ze dan in hun lijf voelen die ze interessant vinden (een soort achtbaan voor baby's, zeg maar).
Kan ze zelf gaan zetten? Neergezet worden is een hele passieve houding voor de baby's, vooral als ze nog niet vanuit die houding kunnen gaan kruipen. Wellicht wil ze haar lichaam actiever gebruiken en weet ze niet hoe ze vanuit die stille houding uit moet komen? Leg haar lekker op de buik ipv op de billen, als ze dan wil zitten zal ze zichzelf tot de zit brengen. En als ze het zat is weet ze precies hoe ze weer op de buik moet komen.
Bedankt voor de reacties. Stelt me in ieder geval wat gerust. Ze is nu ook druk met oefenen om te kruipen dus zet haar sowieso niet meer op haar billen. Wat nu dus ook niet eens kan want zodra ze zit gaat ze toch gelijk naar achteren.