Fles van 19:00 vertikken (bijna 9 mnd oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xElles, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hoi dames,

Sinds een paar dagen vertikt mijn dochtertje om de fles van 19:00 te drinken.
    Ik heb alles al geprobeerd.. Op de bank leggen, in de box leggen, lopend de fles geven, op het aankleedkussen, in bed.. Niks werkt.
    Soms drinkt ze bij enkele van die plekken een heel klein beetje en een tijdje dronk ze hem dan ineens in bed toch wel leeg, maar sinds een paar dagen daar dus ook niet meer.
    Hoe ga ik dit nu doen? Want ze is toch nog veel te jong om ook die fles weg te laten?
    Ze krijgt pas om 07:00 weer een volgende fles.
    En ik was eigenlijk niet van plan om er midden in de nacht weer uit te gaan...

Iemand nog tips?

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wordt ze nu 's nachts wakker zonder die fles? Als ze hem niet wil, kun je er denk ik niks aan doen. Forceren heeft geen nut. Hoeveel eet ze verder op een dag?

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook 9 maand en vertikt het soms ook. Doet ze al een maand. Gisteren ook. Slaapt dan gewoon door. Elke dag bieden we aan. Niet dan niet en wanneer wel drinkt ze hoeveel ze wil. Ik maakte mij eerst ook zorgen maar kan er moeilijk een hele strijd van maken. Want dat werd het en zijn we snel mee gestopt. Soms drinkt ze op een dag helemaal geen fles of weinig. In de ochtend wel genoeg pap. Krijgt over de dag ook voldoende. Misschien gewoon geen zin?

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ze krijgt 's ochtends 180+6 aan pap. Tussen de middag tussen 120 en 150 + schepjes.
    Om 15:00 normaal zo'n 180+6, maar heb haar vandaag maar 90+3 gegeven (die ze niet helemaal opdronk trouwens) in de hoop dat ze om 19:00 wat meer honger kreeg.
    En haar avondeten is ook echt niet enorm veel. Zelfde als altijd en toen dronk ze dus nog wel een extra fles.
    Weet niet of ze wakker wordt.. Ze bleef de afgelopen dagen tot een uur of 20:30 brabbelen in bed en toen heb ik haar op dat moment de fles gegeven, die ze toen wel opdronk.
    Nu sliep ze vrij direct al...

We gaan het zien.. Ben idd een beetje bang dat ze zo veel te weinig binnenkrijgt.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hoe laat krijgt ze warm eten? Of is ze te moe van douche/badje? Misschien zit het te dicht op elkaar?! En als ze het niet red tot de volgende ochtend zonder die fles, misschien die geven vlak voor je zelf gaat slapen bijv.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Is dat ook niet wat veel aan flessen nog? Ben zelf ook maar een leek hoor alleen is het hier al een tijdje
    7.00 150+5 en 7 scheppen pap
    10.00 100 gr fruit
    12.30 1,5 brood ( net een paar dagen de halve erbij gedaan) en fles ongeveer 200. Net hoeveel ze wil
    15.00 100gr fruit
    17.30 150 a 200 gram groente, aardappelen, vlees en 100gr yoghurt
    19.15 fles 200 en bed.

Ik weet natuurlijk niet wat jou kleine eet. Maar dit is het hier een beetje. En soms dus geen avond fles.

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Onze dochter stopte rond die leeftijd ook uit zichzelf met de voeding van 19.00. Aangezien je het er moeilijk in kan proppen hebben we het zo gelaten. Ze is keurig blijven groeien en werd 's nachts ook niet vaker wakker.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Je geeft overdag best veel flessen, het kan makkelijk zijn dat ze met haar avondmaaltijd daarna vol zit.

Ik zou 1 van deze opties proberen:

- om 15.00 uur helemaal geen melk, maar fruit en/of een ander tussendoortje. En kijken of ze meer honger heeft- om 19.00 uur gewoon geen fles en zien waar het schip strandt.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zl kreeg toen nog maar 2,5 fles. In de ochtend een pap fles, tussen de middag 90+3 en dan voor het slapen gaan nog 180+6.

Ook hij had ineens een periode dat ie de fles niet wilde. Maar ander drinke deed hij ook niet veel. Dus qua vocht had hij die melk eigenlijk gewoon nodig.
    Wat hier hielp was de melk met een lepeltje geven ;) even een geklieder, maar ik werd er steeds handiger in. Haha. Ik had een wat dieper lepeltje, waar een goede slok melk in kon. Daarmee slurpte hij alles zo naar binnen.

Na een tijdje dronk hij wel weer gewoon uit de fles. Iets voor z'n eerste verjaardag met die fles gestopt, omdat hij toen niet meer wilde en ik het een mooi moment vond om hem te laten vallen ;) verder geen problemen mee gehad toen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou de melk om 15:00 weglaten en dan water/sap geven met een tussendoortje, hier was dat vaak een soepstengel met wat diksap. Dan heb je kans dat ze 's avonds minder vol zit met avondeten en daarna misschien wel de fles wil. En anders maar niet ;)

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Gewoon laten. Ik heb nooit gekeken naar wat ze precies binnenkreeg, het is sowieso nooit meer geweest dan 800 cc. Vanaf 8 maanden meestal 400-500 cc verdeeld over 3 flessen (3 van 200, waarvan ze dus zeer wisselend drinkt en die nooit alledrie opgaan).
    Net heeft ze bijv 50 cc gedronken van de laatste fles. Ik merk geen verschil in doorslapen.

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit is eigenlijk hetzelfde schema als wat wij hebben, alleen hebben wij dus nog een fles om 15:00. De hoeveelheid groente weet ik niet, want ik maak altijd vanalles zelf en verdeel het gewoon over verschillende potjes die ik invries.
    Ik ga die fles morgen maar eens weg laten.. Misschien dat dat werkt.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
    ik ga zo zelf naar bed en ik heb met mijn man afgesproken dat we wel zien of/wanneer ze komt vannacht.
    Mocht ze nou toch doorslapen dan weten we ook dat een keer zonder fles ook niet het grootste probleem is 😊

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ooh mijn dochter drinkt die fles al een hele tijd niet meer.
    Ze weigert der fles helemaal en wilt tussendoor ook geen melk.
    Ze krijgt nu alleen smorgens nog een bord Bambix met opvolgmelk
    En savonds een bord yoghurt.

Cb zei tegen ons dat het prima is en dat je het moeilijk erin kan gaan proppen.
    Zolang ze snachts niet wakker word zonder die fles zou ik em ook niet meer geven.

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    En een droomvoeding geven? Als je bang bent dat ze te weinig drinkt kun je haar misschien slapend een flesje bijgeven net voordat jij naar bed gaat?

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou.. ze is nog steeds lekker aan het slapen. Hoor wel een beetje gekreun, dus ze zal zo wel wakker worden, maar dan weet ik in ieder geval dat het geen probleem is als ze die van 19:00 overslaat :)

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Super!
    Je zal inderdaad vanzelf merken dat kinderen niet zo gauw te kort komen en dat je 'hoeveel hoort' los kunt laten. :)
    Bij mij duurde dat 2 kinderen :p

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nou heerlijk toch, weet je dat ook weer!
    Ons dochtertje heeft eigenlijk helemaal geen flesjes meer, al vanaf acht maanden niet. Ze eet volledig mee met ons en drinkt gewoon van die babythee en babysapjes zonder suiker, water en ik maak bij haar ontbijt een bekertje drinkpap.
    De enige fles die ons meisje nog drinkt is haar papflesje voor het slapen gaan, dat is gewoon ons naar bed gaan ritueel.
    Met negen maanden kan het prima hoor.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Serieus Tazzy!?
    Ik denk dat dat er hier ook aan zit te komen.. de pap van vanmorgen ging zga op. Om 12:00 heeft ze maar 40cc gedronken..
    Heb toch even het cb gemaild.

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Net werd ik teruggebeld.
    Ze vertelde dag je de hoeveelheid cc aan flesvoeding die ze op een dag nodig heeft ook mag compenseren met yoghurt.
    Wist ik niet..
    Dus we gaan het schema een beetje aanpassen en wat vaker yoghurt geven in plaats van flesvoeding. Want yoghurt vindt ze heel lekker!

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze oudste heeft dat ook gedaan. We gaven als vervanging griekse yoghurt na het avondeten. Op deze leeftijd moeten ze nog ongeveer 500 ml aan zuivel binnenkrijgen, daar komt ze zo te lezen makkelijk aan!

Deel Deze Pagina