Gewicht na 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pluk, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel is jouw kindje aangekomen in de eerste 4 maanden

1. 2 kilo

2. 2,5 kilo

3. 3 kilo

4. 3,5 kilo

5. 4 kilo

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik krijg van alle kanten te horen dat Kylian te zwaar is (kinderarts en huisarts het cb heeft dit nog nooit gezegd).

Kylian is dus nu 4 maanden en weegt 8 kilo.
    Volgens de boekjes die de artsen handteren is dit dus te zwaar.
    Kylian was bij geboorte 5 kilo en is nu dus in totaal 3 kilo aangekomen.
    Hij volgt precies de lijnen van de groeicurver alleen zit hij op de +1 lijn.

Nu ben ik dus benieuwd hoeveel jullie kindjes aan zijn gekomen in de eerste 4 maanden van hun leven.

Groetjes Anita

2. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee woog met 4mnd 5.5 kg. Bij haar geboorte 1910 gram... 4.5 kg aangekomen dus.
    Nu is ze een jaar en weegt ze 7.5 kg ;) Lichtgewichtje dus...

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bij de geboorte woog onze kruimel 3410 gram. Nu zal hij tegen de 7 kilo zitten. Totaal is hij dus ongeveer 3,5 kilo aangekomen. Bij het CB zeiden ze dat hij precies volgens het lijntje groeide.

4. minke

minke Actief lid

Jibbe Jens woog bij de geboorte 1395 gram en met 4 maanden woog hij 4435! Een dikke 4 kilo erbij dus!

Minke

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    DAt is dus hier het probleem, Kylian viel bij de geboorte al buiten het lijntje, het maximale van het lijntje is 4,5 kilo (tja en kylian was 5 kilo)
    Het maximale lijntje bij 4 maanden is 7.5 kilo en Kylian is nog steeds dus een 0.5 kilo zwaarder (8 dus).

Hij groeit dus net zo 'snel' als alle andere kids alleen volgt hij de lijn boven de groeicurve

groetjes anita

6. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    nou sorry hoor maar ik vind het reuze meevallen gezien zijn geboorte gewicht! Danique was 3 kilo bij de geboorte en weegt er nu bijna 7.5 met 5 maanden.

Ik zou je maar niet al te druk maken hoor, dat theoretische geklets altijd, hun kijken alleen maar naar de cijfers, per kind is dat gewoon verschillend, wat willen ze nu dan? een baby op dieet zetten of zo? echt waanzin!

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    helemaal eens met danique!

als je kindje zijn eigen groeilijnen blijft volgen,
    is er niks aan de hand!

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan was met 4 maanden ook bijna 8 kilo, vanaf z'n geboorte ruim 3,5 kilo aangekomen. Milan zit ook ruim boven de groeicurve, nog steeds, maar is ook lang en daardoor mooi in verhouding. Heb er nog nooit commentaar op gehad van het cb, ze zijn alleen maar erg tevreden

Hoe lang is Kylian?

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick was bij zijn geboorte precies 4000 gram en ik denk dat hij nu rond de 8 kg zit.... (de laatste keer gewogen op 11-12 en toen woog hij 7560 gram....)

Hier ook een kereltje dat zowel qua lengte als gewicht op de bovenste lijn van de groeicurve zit (al vanaf zijn geboorte) en ook ik krijg geen commentaar van het CB! Ik begin nu wel te merken dat hij wat meer "spek" krijgt en niet meer alleen lang is... ;)

10. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Seán is nu 3,5 maand en woog bij zijn geboorte 4005 gram. We waren vanochtend op het CB voor zijn 2e vaccinaties en hij weegt nu 8515 gram. De Kinderarts zei dat het absoluut geen kwaad kan en dat juist zwaardere babies later minder kans hebben op overgewicht. Seán is ook lang en hoofdomtrek is ook behoorlijk dus hij is goed in proportie en volgt zijn eigen curve. De KA zei ook dat het na een maand of 4 het waarschijnlijk iets minder snel gaat. Geen reden om ons zorgen te maken. Dus luister maar niet naar de geluiden om je heen en wees maar blij dat ie zo lekker groeit.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn woog bij zijn geboorte 4095 gram en woog vorige week 6370. Als ik uitga van 4 maanden ( 1 januari ) zal hij zo'n 2,5 kilo zijn aangekomen.
    Mijn collegaatje heeft een zoontje wat 3 weken ouder is dan Quinn. We waren samen op het cb en haar zoon ( bij geboorte 7 pond) woog8690 gram. Volgens het cb was dat allemaal prima.

Ik zie niet in waarom Kylian te zwaar zou zijn als het al een 10 ponder bij geboorte was!

12. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Nou....hhahaha die van mij was nog zwaarder hihihi.
    Althans niet met geboorte..maar wel 4 maandjes later.
    Het is niet gek dat je zoontje boven de groeicurf loopt....da zat hij namelijk al vanaf de dag dat hij geboren was.
    Mijn vk zei al meteen...jij bent niet bevallen van een baby...maar van een peuter haha ;)

Die van mij woog met geboorte 4300 gram.
    En 4 maandjes later zat hij al op de 9100 gram.
    Dus in totaal 4 kilo en 800 gram erbij.
    Damiën heeft tot bijna een jaar boven die curf uitgezeten.
    Met z'n lengte zat hij netjes in het midden maar qua gewicht was hij veel zwaarder dan het gemiddelde gewicht.
    Maar goed...dat was die van mij ook al meteen na de bevalling.
    Vandaar dat mijn suikerwaardes ook geprikt moeten worden dit keer.
    Maar meid...maak je maar niet druk hoor!
    Zodra je kleine gaat bewegen (kruipen, lopen enz..) dan verdwijnt al dat "overtollig vet" (om het zo maar even te zeggen) vanzelf weer.
    Damiën is nu 15,5 maanden en loopt nu netjes in het midden van de curf.
    Hij komt nu ook veel minder snel aan...en gelukkig maar anders was hij nu een klein formaat olifant :D
    Dus laat je niet gek maken hoor door het cb.
    Alsof het jou schuld is dat je kind 5 kilo woog na de bevalling.
    Nee hoor...komt echt helemaal weer in orde!

13. Cynthia

Cynthia Actief lid

6 sep 2005
    243
    0
    0
    Juul was bij de geboorte 3800 gram en na vier maanden ruim 6700 gram. Met vier maanden was ze ook 62 cm. Met haar lengte zit ze op het gemiddelde en met haar gewicht een lijntje daarboven. Ze was toen dus bijna drie kilo aangekomen.
    Terwijl ik me juist zorgen maakte over haar gewicht (wij zijn zelf ook aan de zware kant en ik wil dat voor mijn kind niet...), was het cb juist heel tevreden.

Ik ben benieuwd hoe zwaar ze nu is, want met vijf maanden hoefden we niet naar het cb. Volgende week donderdag gan we pas weer. Spannend! ;)

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn was bij de geboorte 2440 gr en nu zit ze rond de 5500gr. Ze volgt haar eigen lijntje op de curve. Wel is ze aan de kleine kant. Maatje 62 is nog te groot voor haar. Ach klein en mollig.

Ik zie liever een mollig beebje, dan zon iel beebje.

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman woog bij de geboorte 2760 gram en 14 december op het CB woog ze 5800 gram ... Toen was ze dus 4,5 maand ongeveer.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Dat is dus precies wat de kinderarts gedaan heeft!

Van 5 flesjes (1tje van 120 cc en 4 van 240 cc met nutrix) en een half potje groente en een half potje fruit, naar 4 flesjes van 240 cc (ze hadden liever 200 cc maar goed KYlian krijsde dan de hele boel bij elkaar).
    Hij mag geen nutrix, geen groente en fruit meer.

Het resultaat van dit alles is dat wij van een tevreden mannetje naar een mannetje zijn gegaan die nu gemiddeld 4 uur per dag de longen uit zijn lijf krijst omdat hij honger heeft.

Vanmorgen dus contact opgenomen met de voedingsdeskundige van het cb en zij was de eerste die dus de moeite nam om zijn dossier erbij te pakken.
    En raad eens Kylian is helemaal niet te dik !
    Als je kijkt naar zijn geboorte gewicht en zijn lengte en gewicht nu is hij helemaal in proporties!

Omdat we over 2 weken toch weer bij hun moeten zijn hebben we in overleg besloten om het bij 4 flessen van 240 cc te laten maar door de flessen van 12 en 16 uur doen we gewoon weer nutrix omdat hij het er dan duidelijk niet op haalt.
    Als dit weekend blijkt dat hij dan nog krijst van de honger (en volgens haar hoeft en mag een kind dit niet doen) dan kunnen we contact opnemen met hun 24 uurs nummer en gaan we een andere aanpak bespreken.
    Heb nu eindelijk het gevoel dat er iemand is die naar Kylian kijkt en niet naar de statestieken.

Trouwens die kleine heeft bijna geen stem meer over van het huilen (echt zielig)

Groetjes Anita

17. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    sorry hoor maar wat een ongelovelijke eikels! gelukkig dat je nu iemand met verstand gevonden hebt!

18. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    kijk naar je kind!

als hij nog honger heeft, dan geef je hem toch nog wat!
    hij is zowiezo al niet te zwaar,
    en dan nu ook nog flessen zomaar weglaten?
    echt niet doen hoor!

een tevreden baby is veel meer waard!
    die eventuele extra pondjes lopen ze er vanzelf wel weer af!

19. Luca woog met geboorte 3030 gram.
    op 1ste consultatie afspraak al 4310 en 2 weekjes terug 5510gram
    Vanmorgen op de baby weegschaal 6 kilo.
    Ik krijg ook vaak van familie te horen zo al 5.5 kilo...das veel.
    Maar hij zit goed volgens de groeicurve, net tussen de gemiddelde in,misschien iets boven het midden.
    Maar Luca vind ik niet dik,het is een lekker mannetje.

Je moet ook naar de lengte kijken, die moet natuurlijk wel mee groeien.

o ja. Luca is vandaag 11 weekjes.
    Heeft voeding voor de hongerige baby. op het maximale 5 flessen van 200 en de laatste krijgt hij 230? in ieder geval 210 water en 7 schepjes.
    normaal 6 schepjes met 180 water.

groetjes Angela

20. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik mogt Damiën ook echt niet op een dieet plaatsen.
    In de eerste instantie had ik het advies gekregen om z'n voeding aan te gaan vullen met water.
    Dit om hem sneller het gevoel te geven dat hij vol zat en ervoor te zorgen dat hij niet "te" veel voeding binnen kreeg.
    Damiën had een behoorlijke trek maar was dan ook een flinke jongen. (ik bedoel...9100 gram met 4 maandjes)
    Maar dat werd me door weer een ander echt verboden.
    Aanvullen met water is alleen maar goed voor afvallen.
    En zodra Damiën begon te kruipen enz... vloog al het baby vet er zo weer af.
    Ik bedoel....kijk 'm nu (foto's in me album)...hij is echt geen dik kind hoor.
    Ook nooit geweest eigenlijk....alleen flink.
    Maar dat mogen jongens dan toch ook best zijn he ;)
    Nee hoor...wacht maar tot kylian gaat kruipen/lopen.
    En voed 'm maar lekker naar jou gevoel.
    Als hij zo tevreden is dan doe je het toch hartstikke goed!

Deel Deze Pagina