Hallo allemaal, Ik heb me net nieuw aangemeld op dit forum, omdat ik toch wel wat vragen heb over mijn situatie. Aangezien ik er verder nog met niemand over heb gehad, behalve met mijn vriend natuurlijk, wil ik mijn vraag hier neerleggen om zo te kijken wat jullie ervaringen hierin zijn. Mijn vriend (29) en ik (27) hebben er 1 maand geleden voor gekozen om te stoppen met de pil. Ik heb 17 jaar de pil Yasmin geslikt, altijd positief over geweest. Nu is het zo dat ik 5 November ongesteld was geworden, na de laatste strip vd pil te hebben gebruikt. Aangezien ik lees op internet dat het handig is om je normale cyclus weer te weten, was ik van plan dit ook te gaan ontdekken. Mijn vriend en ik hebben natuurlijk niet stil gezeten en zijn, zoals het bij anderen waarschijnlijk ook zal gaan, gewoon aan het "klussen" geweest. Nu heb ik rond de 17de November een paar dagen last gehad van steken in mijn onderbuik, veelal aan de rechterkant, het leek een beetje op menstruatieklachten. Ik had vooral ook een opgeblazen gevoel in mijn onderbuik. Deze klachten hielden een paar dagen aan en ineens was het gevoel weer over. Ik vermoed dat dit mijn eisprong was, normaal gesproken voelde ik mijn eisprong nooit, dus heb geen idee hoe dit zou moeten voelen (zoals gelezen op internet, zou dit het wel moeten zijn). Ik heb ook gelezen dat je na je eisprong 14 dagen erna ongesteld zou moeten worden. Dat zal betekenen dat ik afgelopen vrijdag / zaterdag ongesteld had moeten worden. Dit ben ik dus nog niet! Jeetje, een heel verhaal he....heeft iemand ongeveer hetzelfde gehad? En zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben? Normaal gesproken als je een eisprong hebt gehad zou je toch ongesteld moeten worden? Maar ik ben ook net gestopt met de pil en weet mijn cyclus nog niet? hmmm...iemand een idee? Ik hoor graag van jullie...alvast bedankt! Groeten
Het is altijd lastig te zeggen hoe het zit als je stopt met de pil... aan de andere kant kan het ook zomaar meteen raak zijn. Dat had ik ook toen ik in 2007 stopte met mijn pil die ik al 15 jaar slikte. In de eerste ronde meteen raak. Ik zou zeggen, je hebt nu een normale cyclus duur gewacht. Waag er een testje aan. Die van het eigenmerk van kruidvat zijn erg goedkoop, de zogenaamde 2 voor 5. Als het negatief is, dan moet je nog ff geduld hebben en afwachten wat er gaat gebeuren... Spannend!
Hey, Bedankt voor je reactie. Ik heb een test gehaald bij de Kruidvat en heb hem net uigevoerd. Hij was negatief! Dan toch last van "ontpillen"??
er zijn meiden die bijvoorbeeld pas na 100+ dagen voor het eerst uit zichzelf weer ongesteld worden. (even van het ergste uitgaande) in het begin voel je ook van alles, als je wat langer bezig bent (ik hoop het niet voor je) ga je de klachtjes en kwaaltjes wat meer relativeren. je weet gewoon eigenlijk nog niks de 1e ronde.. succes en meer dan afwachten kan je niet doen!
@Pipo : 3 maanden geleden ben ik gestopt met de pil, mijn eerste ronde zonder pil werd ik netjes na 28/29 dagen ongesteld de 2e ronde werd ik ineens na 27 dagen ongesteld dit was 5 November . Je leest veel dat je cyclus langer kan worden als je gestopt met de pil dit zou bij jou het geval kunnen zijn je lichaam kan nogal in de war zijn na lang pil gebruik... Ik heb afgelopen donderdag licht positief getest met een etos test dat ik erg twijfelde of het wel zo was en vrijdag eerst in de middag een kruidvat test die schijnen erg gevoelig te zijn voor het HCG hormoon ik kon het niet geloven dus deed er nog een test tegenaan van clear blue met een digitaal venter en die gaf aan zwanger 1-2 weken ... Het kan zijn dat je later bent ... ik zou toch al je morgen niet ongesteld bent toch nog een test doen. !!! Heel veel succes ik duim voor je...
Dag Pipo, Sja het kan inderdaad alle kanten op. Een vriendin van mij is ook zon 5 weken geleden gestopt met de pil voor hun 3e kindje. Bij eerste kindje was ze meteen na de pil zwanger en 2e kindje in ronde 4 ofzo. Nu wist ze ook heel zeker dat ze weer direct zwanger was, want ze voelde ook van alles wat inderdaad ook echt zwangerschapssymptomen zijn. Ik dacht ook: nou ze heeft al 2 kids dus ze zal wel weten hoe het is om zwanger te zijn dus het zal wel zo zijn. Maar vorige week heeft ze over een week verspreid toch 4 negatieve testen gehad... Toen ze hier op zw.pagina nog eens het ontpillen verhaal las, is ze toch wat voorzichtiger geworden met het idee dat ze nu zwanger is... Menstruatiecyclus en kans op zwangerschap na pilgebruik - Zwangerschapspagina Hopelijk voor jou wordt ie toch nog positief, maar probeer je te ontspannen en er niet al te veel van uit te gaan... dan kan het alleen maar meevallen.
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik blijf maar wachten, waarschijnlijk toch te maken met het niet weten wat mijn cyclus is. Als ik inderdaad de meeste verhalen lees van andere vrouwen, kan het lang duren voordat ik eventueel weer ongesteld ga worden! Maar heb de laatste periode (1 week ofzo) ook wel redelijk vaak wat lichte hoofdpijn, heb vandaag al af en toe wat buikkrampen, denkend aan menstruatiesymptomen....ook wat gevoeligere onderrug! Maar goed...het kan natuurlijk 2 kanten op gaan! Ik denk dat ik zelf nog even weer wacht voordat ik de 2de test ga gebruiken! Het is nu 30 dagen geleden dat ik ongesteld ben geweest....Als ik aan het einde van deze maand nog niet ongesteld ben, dan ga ik alsnog een test doen! Maar nog even een vraagje he! Ik had aangegeven dat ik rond de 18de van November zo'n raar gevoel (opgeblazen) in mijn onderbuik had, lijkend op menstruatiesymptomen (13 dagen na menstruatie). Wat zou dit dan geweest kunnen zijn? Geen eisprong?
@ MiepMuts Hey meid, Dat is super zeg! Gefeliciteerd! kan je toch zien dat het niet verkeerd is om meerdere testen uit te voeren...Ik wacht af....Geniet ervan!
Ik heb ook rond de 18e me eisprong gehad...en ook een raar gevoel in mijn buik soort gevoel als bij een blaasontsteking! Dank je wel het verscheelt echt per test..Succes
Dan zou het dus wel zo zijn dat ik een eisprong heb gehad? Dan moet je toch na bepaalde dagen ongesteld worden lijkt mij? Dit zou dan niks meer te maken moeten hebben met het ontpillen...ik heb echt wel een apart gevoel gehad rond die tijd voor enkele dagen! Toen dacht ik juist....oh ik moet ongesteld worden, vond het alleen toen wel erg snel na het stoppen met de pil!
Ik heb de eerste 3 maanden nadat ik gestopt was met de pil veel last gehad van kwaaltjes. Hoofdpijn, buikpijn , pijnlijke borsten. Je lichaam kan je goed voor de gek houden. Helaas nog ronde 19 nog niet zwanger.
Jaa als je dezelfde tijd een paar dagen een vreemd gevoel heb gehad kan het best je eisprong zijn geweest bij mij duurde het de keren daarvoor ongeveer 3 dagen en was de pijn best wel heftig deze maand was het een stuk minder waardoor ik hem niet heel goed kon voelen ! Ze zeggen dat je na je eisprong ongeveer na 10-18 dagen ongesteld moet worden dus ga uit van 18 dagen na de 18e dan zou je het morgen moeten worden... Een vrouwen lichaam zit raar in elkaar je lichaam kan je onwijs in de maling nemen...
@Miepmuts Nog niet ongesteld....ik wacht tot aan het einde vd maand en dan eventueel maar weer testen.... Heb de laatste dagen wel een weeig gevoel in mn buik....misschien ben ik er wel teveel mee bezig. Ik vind het alleen zo apart dat ik wel zo'n eisprong gevoel heb gehad, maar nu nog steeds niet ongesteld ben....
@ Pipo Jeetje wat duurt het lang ... dat is wel vreemd . Misschien een vreemde vraag maar hoe is je afscheiding ?? Ik had altijd 3 dagen voor mijn menstruatie wat bruine roze afscheiding dan wist ik dat het eraan kwam !! Ja als je een eisprong gevoelt hebt moet je opgegeven moment toch ongesteld worden...Dat eitje moet eruit. Dat je dat kunt volhouden tot het einde van de maand pfff lang hoor...
Ik ben inmiddels ongesteld geworden...afgelopen Donderdag! Ik heb dus mijn eisprong gevoeld waar mijn hele verhaal mee is begonnen...ik heb nu een eerste cyclus gehad, na het stoppen met de pil, van 33 dagen. Nu maar zien hoe het gaat verlopen! Ben in ieder geval blij dat mijn ongesteldheid op gang is gekomen en ik niet, zoals vele anderen, minimaal 1/2 jaar moet wachten voordat ik pas van het "ontpillen" af ben...jeetje dat lijkt me best vervelend.... Als er nieuws is zou ik het hier plaatsen... Iedereen bedankt voor de reacties!
het ontpillen is niet zo zeer de tijd tot je 1e menstruatie, maar meer de tijd dat je lijf weer op gang komt zonder al die kunstmatige hormonen.. wat ik ermee bedoel is, als je je de komende rondes steeds zwanger voelt kan dat ook met het ontpillen te maken hebben.. of als je bijvoorbeeld een onregelmatige cyclus krijgt, bijvoorbeeld nu 33 dagen maar dan weer 50 en dan weer 25, kan dat ook met ontpillen te maken hebben... het ontpillen is dus een heeeel ruim begrip! fijn voor je dat je in ieder geval niet lang op je 1e ongi hoefde te wachten, nu duimen dat je cyclus zo blijft! (of dat je snel zwanger wordt natuurlijk) succes!!
@ Pipo Jammer maar wel fijn dat je in ieder geval je menstruatie hebt gekregen en een eisprong want die heb je toch wel nodig Ik duim voor je dat het de volgende ronde raak is hou ons op de hoogte!!