Babke wat jij schrijft herken ik ook heel erg... Als ik ongesteld ben geworden kom ik niet op het forum... Nu ik overtijd ben en nog even wacht met testen, ben ik continu hier te vinden Ik heb het 2 maanden terug helemaal losgelaten , maar sinds ik een week geleden te horen kreeg dat een vriendin van mij zwanger is geworden (na 2 jr) ben ik er weer mee bezig.. En nu helemaal dat ik overtijd ben! Ik kan het soms ook een paar uur loslaten hoor Het is dan wel fijn dat je uren later beseft dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden! Herkennen jullie dat gevoel ? X
Herkenbaar hoor, ik had het zelf ook dat ik er veel te veel mee bezig was toen ik zwanger wilde worden voor de 1e x. Het lukte maar niet, toen in de MMM bleek dat er maar heel erg weinig zaad was. Toen moesten we noodgedwongen al onze opties vergelijken, dus bezig zijn met kinderen op een andere manier. Hadden voor KID gekozen, maar net voordat we zouden beginnen was ik toch gewoon spontaan zwanger geworden van mijn man! Na de bevalling van mijn zoontje besloten om niet meer aan anticonceptie te doen, als het ons weer gegund bleek te zijn zou het mooi zijn en ik zou het wel zien allemaal.. toen was ik rond zijn 1e verjaardag zwanger geworden. Dat is op een miskraam uitgelopen maar na de miskraam wilde ik weer zo snel mogelijk zwanger zijn omdat ik het zo mistte.. lukte niet gelijk, dus weer losgelaten na 2 ronden en 3 ronden later testte ik weer positief. Iemand hier had het over een plan B, dat vind ik wel een goeie om het zo te noemen, zelf zit ik nu nog wel in een rouwfase vanwege het verlies van mijn dochtertje maar ik heb ook moeten bedenken hoe ik verder ga zonder haar en zonder zwanger zijn en een wondertje in het vooruitzicht. En nu heb ik dat een beetje voor me, voelt het op dat gebied weer goed en kan ik meer mezelf zijn.. ik mis haar maar hoef nu niet zwanger te zijn en probeer gelukkig te zijn met wat ik WEL heb. De kans is groter dat er wèl een kindje komt dan niet.
Heel herkenbaar inderdaad, wij zijn al een jaar bezig en deze maand voor het eerst bij de CVV geweest, dat heeft mij rust gegeven, ik weet nu waarom we niet zwanger raken, omdat ik PCOS heb, ik ben er nu veel minder mee bezig gelukkig. Thuis lekker bezig, met mijn werk en ik ben hier ook niet meer iedere dag Toch vind ik het veel prettiger, aan alle meiden die gek worden van zichzelf omdat ze zo graag zwanger willen worden, ZOEK AFLEIDING! Het helpt echt, richt je op wat anders, doe leuke dingen en kom hier ook niet te vaak op het forum. Ik ben nu gestopt met alles, tempen, ovutesten etc. We gaan nu eerst zaadonderzoeken doen en dan zien we wel weer verder. FF rust nu voor ons.
Zelf ben ik ons dochtertje met bijna 20 weken zwangerschap verloren, neem echt de tijd om het te verwerken, laat je niet opjagen omdat 'andere' mensen vinden dat je er wel eens overheen hoort te zijn!!
Ik laat me niet opjagen, sowieso niet hoor, ik vind persoonlijk de term er over heen zijn ook helemaal niet passen bij het verlies van een kind, dus als iemand dat tegen mij zou zeggen kan ie de P krijgen.. Gaat jouw zwangerschap nu goed Dippertje?
Wij zijn (voor ons gevoel al heel lang maar in werkelijkheid) nog niet zo lang bezig. Feb dit jaar gestopt met de pil en intussen ook al 2x zwanger geweest. Maar ik snap je gevoel helemaal! Omdat ik van de eerste heel snel zwanger was, ging ik er eigenlijk vanuit dat dat bij een 2e ook zo zou zijn . Dat gebeurde ook, tot 2 keer toe zelfs! Stiekem verwachtte ik dan ook dat ik de 3e keer ook weer snel zwanger zou raken. Inmiddels in ronde 4 na de 2e miskraam. Ik weet dat we dus nog niet zo lang weer bezig zijn, want na een zwangerschap moet je toch opnieuw beginnen met tellen, maar voor ons gevoel lijkt het wel een eeuwigheid . Inprincipe had ik nu mijn kindje in mijn armen moeten hebben, ik was namelijk 5 dec. uitgerekend van mijn eerste miskraam. Ik heb me deze ronde dan ook voorgenomen om er eens minder mee bezig te zijn. Het tempen even niet zo nauw te nemen en 'zien waar het schip strand'. In praktijk merk ik dat ik er toch meer moeite mee heb.. Van binnen zit ik gillend te wachten tot mn ei komt en als die is geweest, dan zal ik waarschijnlijk de dagen weg tellen tot aan het test moment. Ik wil niemand kwetsen, want ik weet dat er veel te veel meiden zijn die al veel langer bezig zijn maar ik denk dat iedereen die graag zwanger wil worden, dat ook het liefst zo snel mogelijk word en dat elke ronde die niet gelukt is, er één te veel is. Ik moet ook zeggen dat ik me voornamelijk erg onzeker voel over het hele zwanger worden gebeuren. Ik heb vaak momenten dat ik denk van; wat als de eerste gewoon geluk was? Dat er meer aan de hand is dan we weten en het zwanger worden en/of blijven helemal niet zo vanzelfsprekend is voor ons.. In mijn hoofd die ik ons over een half jaar al bij de gyn zitten omdat het nog niet gelukt is.. Meis, geniet er van dat je het zo goed kan los laten! Ik denk dat vele meiden zouden willen dat ze het ook eens konden los laten, zoals jij kan.
Hoi allemaal, Hier al ronde 31. Maar ik zou gek worden als ik mezelf zou verbieden om op het forum te komen... Ik kan het TOCH niet loslaten dus waarom net doen alsof... Hier snappen de meeste mensen tenminste wat je doormaakt. Heerlijke uitlaatklep van al je hersenspinsels en zorgen dus. Je wil ook niet elke dag bij je familie of vrienden aan de bel hangen. (althans ik niet) Die leven heus wel mee en vinden het allemaal heel erg voor me, maar ze weten niet precies wat ik doormaak. Allemaal veel sterkte en succes! Liefs BB