niet meer zoals vroeger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Female, 11 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

hoi allemaal, even iets anders... ik ben zelf pas in ronde twee. ik probeer er erg op te letten dat ik gezond leef en rekening houd met bepaalde dingen etc etc..... begrijpelijk want dat doen we allemaal, we willen toch allemaal het liefst zo snel mogelijk een fantastisch kindje....

Hoewel ik er zelf ook in meegetrokken wordt om (extreem) op alles te letten denk ik wel eens..... zijn we er niet veel te overdreven mee bezig.....? zowel voor, tijdens als na de zwangerchap... zo steriel en overdone is mss ook niet goed, en ook niet voor de weerstand van je kindje.... zo werd er in de tijd dat mijn moeder zwanger raakte bijvoorbeeld alleen gezegd dat je niet mocht roken en drinken... niets van 'geen rood vlees' geen ongewassen groenten, geen kattenbak, geen sauna enz enz........... ze heeft 3 kerngezonde kinderen op de wereld gezet en alle 3 de eerste keer raak.....

dus ik wil alleen zeggen, dat de wetenschap veel verder is nu is alleen maar goed, maar we moeten denk ik ook wel met beide benen op de grond blijven staan... (includid myself, dus zeker geen verwijt...!)

Iedereen veel succes en liefs, female

2. Niet meer actief

Daar moest ik toevallig laatst ook over denken, Female! Maar het is denk ik wel zo dat het sterftecijfer vandaag de dag stukken lager ligt dan vroeger.
    Ik werk in de thuiszorg met allemaal oude mensjes, het valt me op dat veel van hun een doodgeboren kindje of miskramen of kindje gestorven door wiegedood hebben.
    Maar soms denk ik ook wel eens, we slaan té ver door. Het is heel dubbel.

3. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Inderdaad gaan er nu veel minder kinderen dood. Vroeger kwam dit vij regelmatig voor. Dus we hebben er iets mee berijkt! Maar ik ben het er zeker mee eens dat we soms een beetje door slaan! En geld speeld ook een hele grote rol tegenwoordig in de zorg. ( werk in de kraamzorg )

Deel Deze Pagina