Oje kraamzorg komt.. en wat nu??

Discussion in 'Zwangerschap' started by anael2009, Apr 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    Ok dames.. heb nog 4 weken en dan komt ze.. mijn intakegesprek met mijn kraamhulp.. slik.. wat moet ik dan allemaal af hebben en in huis hebben???

dit heb ik nu:

- kinderkamer
    - maxi cosi
    - kinderwagen
    - ienieminieluiers
    - rompertjes
    - kleren
    - kammetje, neuspeer, badthermometer, hydrofiele dingen..

uhm.. uhm... moet nog badje hebben..

Maar wat moet nou echt af zijn als ze komt? ( ben dan 30 weken..)

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Hier heeft de kraamzorg helemaal niet gevraagd en dus ook niet gekeken wat wij wel of niet af hadden of in huis hadden.

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik meende dat ze dan langskomt en gaat kijken wat je allemaal nog moet aanschaffen.
    maar ik zal het wel helemaal fout hebben. trouwens je moet de 7e maand alles klaar hebben denk? daar zit jij nu zo'n beetje hahaha. ik denk dat het verschilt per kraamhulp.

4. Janjansje

Janjansje Lid

Nov 14, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Volgens mij waren ze vroeger 'zo streng' dat ze je babykamer kwamen inspecteren. Nu is het gewoon een kop koffie aan de keukentafel.
    Niks om je druk over te maken.
    Veel plezier!

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    precies wat janjansje zegt +
    ze komen vast de zorgdossier invullen met jouw wensen/ hoe jij het graag wilt hebben en dat er ook bijzonderheden zijn waar ook de kraamhulp om moet denken
    ze komen niert om te kijken of je alles wel hebt kwa bedje/kinderwagen/luiers etc.

6. Janjansje

Janjansje Lid

Nov 14, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Deze keer deden ze zelfs de 'intake' telefonisch. Onder het motto, je hebt al eens een kraamperiode meegemaakt.
    In de brief stond van te voren dat het gesprek 20 minuten zou duren. Nou, het was binnen 1o minuten gepiept. Dat is ook wel weer erg onpersoonlijk. Aan de andere kant, de intaker is niet de persoon die ook komt kramen....

7. kellie

kellie Lid

Sep 12, 2008
    90
    0
    0
    bij mij zijn ze vorige week geweest.
    ze legde een stapeltje papier op tafel,wat we samen doornamen.
    dat ginng over of ik de borst wilde geven of de fles,
    hoeveel kraamhulp ik aangevraagd had,
    ik kreeg een lijst waar de kraamhulpt moet invulen wat haar taken voor die dag waren,
    of ik byzonderheden had die ik nog moest melden,
    ze vroeg naar de verzekeringspapieren,
    of ik mijn kraamoakket al had,kossen en po al had(had ik nog niet,maar dat was niet erg)
    en ze vroeg hoe het met me ging.
    we hebben 3 kwartier zitten kletsen,zolang omdat het heel gezellig was!!:)

groetjes kelly

8. esmeralda84

Mar 30, 2009
    60
    0
    0
    Bij mij zijn ze helemaal niet langs geweest. Ik heb een telefonische intake gehad.
    Ze stelde vragen over borst en flesvoeding en wat voor badje ik had hoeveel kraamzorg ik wil.
    Waar ik ga bevallen.

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    wat is een neuspeer???

10. zicht

zicht Niet meer actief

Ja idd wat is een neuspeer????

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

een neuspeer is om het neusje van de baby mee te reinigen als er snotjes in zitten die er niet uit willen en als je baby er last van heeft bij ademen/drinken.

12. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

Oct 29, 2008
    183
    0
    0
    ik werd gebeld dat ze ook de babykamer en onze slaapkamer kwamen controleren! 6 mei ben ik aan de beurt voor het intakegesprek. Ben heel benieuwd. Stom eigenlijk dat we ons er zo druk om maken toch? Het is nl MIJN kraamtijd en MIJN huis (nou ja ons huis maar je snapt me wel ;) ) Ik snap wel dat ze ook met bepaalde regels te maken hebben en je wilt ook weer niet vervelend zijn voor de kraamhulp, maar dat ze mijn slaapkamer ook willen controleren, vind ik een beetje ver gaan of ligt dat aan mij?

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij ons werd ook niks gecontroleerd. Een gesprek over wat je verwacht in je kraamtijd van de kraamhulp, wel/geen borstvoeding, gezinssituatie. Ik heb haar wel gevraagd of ze nog wat moest controleren. Dit was niet nodig.

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb afgelopen woensdag me intake gehad... t stelt echt niet veel voor idd of je de borst of de fles wilt geven en ff wat papieren invullen.
    Ze wilde bij mij wel het kamertje zien maar dat was puur omdat ze dat leuk vind.

15. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Zo ging het hier ook, precies hetzelfde.
    Plus ze heeft de hoogte van mijn bed opgemeten en toen zag ze de babykamer (deur stond open) en heeft ze even om het hoekje gekeken. Gewoon omdat ze het leuk vond om te zien.

16. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Kraamzorg kijkt helemaal niet naar de uitzet/babykamer. Vroeger was dat mischien wel zo.
    Ze neemt alleen een aantal dingen met je door wat betreft voeding, jouw wensen, gezinssituatie enz...:)

17. mamaflower

mamaflower Actief lid

Mar 3, 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Nou maak je maar niet zo druk!
    Bij me eerste kwam ze inderdaad op de koffie.
    Ze vroeg alleen of mijn strijkplank verschilde standen had.En dat me ziekenhuis bed al besteld was.Nou en ze was binnen een half uurtje weg.Maar ja ik krijg me 2e ben benieuwd hoe ze met me zoontje om gaan.

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    *kijkt hoopvol* Gaat die kraam strijken dan?
    Vroeger was het idd wel zo dat ze je hele uitzet gingen controleren, tegenwoordig doen ze dat niet meer. Dat ze misschien even jouw bed en dat van het kindje willen zien, heeft meer met hun eigen arbo-omstandigheden te maken (dat het op de goede hoogte moet staan) dan dat ze gaan kijken of jij wel goed onder je bed hebt gestofzuigd ;)

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij ons vertelde ze gewoon hoe ze werken. Nemen de aantal uren door. Vertelde wat over borstvoeding geven en we mochten vragen stellen als we die hadden. Ze vroeg of ze nog naar iets moest kijken. Dus als je twijfelt of je iets nodig hebt of dat iets goed is of niet kan ze daar naar kijken. Het was een hele leuke vrouw en ik had me druk gemaakt om niks van te voren.

20. de kraamhulp is hier vorige week geweest en heeft alleen verteld hoe de gang van zaken is, heb een contract moeten tekenen en ze vraagt naar je huisdieren, je wensen en het aantal uren kraamzorg.
    Ze hoefde niet boven te kijken maar heb haar wel mn lijstje laten zien met wat ik nog moest aanschaffen.
    Hiervan heeft ze weer een hoop doorgestreept omdat dat toch overbodig was dus dat scheelt weer een hoop.

Don't worry!

Share This Page