Baby overdag wakker maken voor de voeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Danabelle, Oct 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Na een moeilijke periode lijkt het iets beter te gaan met onze dochter. Ze heeft zo'n twee maanden lang heel veel gehuild en weinig geslapen, ze had last van reflux, darmkrampjes en koemelkallergie. De darmkrampjes worden nu minder, de koemelkallergie wordt aan gewerkt (ik volg een koemelkvrij dieet) en de reflux, tja, die vormt nog een probleem. Medicijnen sloegen niet aan.
    Maar.. zoals gezegd, gaat het wat beter met haar! Ze slaap nu overdag af en toe weer en ze huilt minder. 's Nachts wil ze weer nachtvoedingen, dan komt ze om de 3-4 uur. Maar in de ochtend wil er wel eens meer dan 4 uur tussen zitten (nooit meer dan 5 uur). Moet ik haar nou wakker maken na vier uur of laten slapen totdat ze zichzelf meldt? Een aantal weken geleden stagneerde haar groei, maar nu groeit ze weer goed.
    Wat zouden jullie doen?

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou r laten liggen (ik heb geen ervaring met reflux of kma) maar als ze honger heeft komt ze wel.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker laten liggen! Ze meldt zich wel, schrijf je en ze groeit ook, dus lekker laten gaan.
    Verder zou je even langs een osteopaat kunnen gaan: die kan verder de darmpjes en het maagje tot rust helpen brengen. Heeft hier erg goed geholpen, (Thirza heeft ook KMA en spuugde erg veel op).

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik zou haar ook lekker laten liggen, zeker als ze nu goed groeit.

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lastig dilemma, maar ik zou haar overdag denk ik max 3 1/2 uur laten liggen. Zo kan ze haar lange slaapruk s'nachts maken ipv overdag, zodat jij zelf ook wat beter aan je rust toekomt.

6. zicht

zicht Niet meer actief

Doe waar je je goed bij voelt! Als je er geen problemen mee heb dat je snachts vaker eruit moet dan laat haar lekker liggen.
    Ikzelf ben heel erg van de ritme en regelmaat. Dus ik maak haar overdag wakker als ze langer dan 3 uur slaapt. Dit gebeurt eigenlijk nooit. Anders heb je misschien kans op dat ze dag en nachtritme omdraait. Ik heb misschien makkelijk praten want ik mag echt in mijn handjes knijpen met een makkelijke baby.

Hmm ik zit net te denken na zo'n lastige eerste periode zou ik haar ook wel zelf het ritme laten bepalen... :)

Share This Page