Onzeker over voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sjors82, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi, mijn zoontje is nu 1 maand en 4 dagen en ik geniet enorm van hem, maar hij lijkt overdag niet tevreden te zijn. Ik hoor en lees zoveel tegenstrijdige dingen en het CB helpt daar ook niet bij! Dus misschien kunnen andere mama's als ervaringsdeskundigen me beter helpen..
    Ik geef mijn zoontje 7 x per dag 120cc (met schepjes 135cc). 's nachts komt hij na ongeveer 5 uur dus dat lijkt goed te gaan, maar overdag is hij niet tevreden, slaapt heel weinig en als ik hem in zijn bedje leg moet ik elke paar minuten erheen om de speen erin te doen. Inmiddels leer ik hem kennen en weet ik dat als hij de speen nodig heeft hij niet teverden is, want als hij dat wel is valt hij gewoon zonder dat ding in slaap. Overigens valt hij dan in mijn armen wel in slaap wat hij dan in zijn bedje dus niet doet.
    Nu lees ik in verschillende schema's dat je tussen de 4 en 5 kilo 5 voedingen mag geven van 150cc (165cc). Mijn zoontje weegt 4805 gram. Het consultatiebureau heeft dit niet gezegd en ik durf niet zomaar meer te geven want hij spuugt al vrij veel.
    Vanwege dat onrustig zijn en spugen ook heeft het CB me aangeraden op Friso Hypoallergeen over te gaan, maar dit vind ik helemaal niks, hij wordt er niet rustiger door, laat ineens zijn halve fles staan en had enorme donkergroene stinkende poepluiers! Toen heb ik wel mijn gevoel gevolgd en ben terug gegaan naar standaard.
    Sorry voor mijn lange verhaal maar ik word er een beetje onzeker van en ik wil natuurlijk het beste doen voor mijn zoontje.
    Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven. Alvast bedankt!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    De algemene regel is 150 cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur. Dus bij jullie zeg maar 5 kilo x 150 cc =750 per dag. Dat verdeeld over 7 flessen is 110 per fles. Bij 6 flessen is het 125 per fles. Dus ik zou nog niet meer per fles geven.
    Bij 5 weken is er ook een sprongetje en eten ze anders en huilen meer, slapen vaak veel minder.....

3. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    zo herkenbaar!!!ik heb echt een aantal weken lopen mieren om ons meisje tevreden te krijgen kwerdt er gek van zoveel huilen overdag niet willen slapen en al helemaal niet in dr bedje!!!jade zat op nutrilon forte....maar ze was daar zosnel door verzadigd dat ze niet meer op kon maar eigenlijk nog niet genoeg had....toen op advies terug gegaan naar standaard en het gaat beter!!jade spuugde ook erg veel waardoor ze ook onrustig was nu krijgt ze nutriton door dr voeding en het gaat NOG beter!!!ik denk idd ook wel dat het een periode is waar ze ff doorheen moeten...

mijn advies voor jou is!!als je denkt dat je mannetje niet genoeg heeft geef m dan gewoon iets meer!!probeer m toch na t voeden en zodra je ziet dat ie moe wordt in zn bejde te leggen ookal moet je er dan 3000 x heen om m te sussen (erg stressvol)jade die krijsde de oren van me kop af maar de aanhouder wint echt hoe moelijk het ook echt is!!wij hebben jade ook ingebakerd ook een groot succes mss ook nog een optie??!!en houd het spugen eventjes in de gaten en anders even naar t cb gaan en je verhaal uitleggen!!!

heel veel succes en het komt vanzelf goed....er zijn maar weing kindjes die gelijk perfect alles doen zoals jij twilt hoor!!

liefs sjaantje

4. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra hbeeft dat hier ook gehad rond die leeftijd. Leek of ze honger bleef houden. Na een paar weken ging dat over en had ze wer teveel aan die 120cc. Dus tis even vervelend, maar het komt goed

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb precies het zelfde met mijn zoontje (morgen 5 weken) ik heb idd gelezen over de sprongetjes maar hij heeft het al sinds zijn geboorte. Bij ons helpt het wel om lekker te wandelen of de met de auto ergens naar toe te gaan. En ik blijf hem gewoon wegleggen ook al slaapt hij maar een half uurtje het is toch weer meegenomen. Bij ons is hij overgens tussen 4 en 7 zoiezo wakker en dan wil hij helemaal niks meer alleen maar huilen en bij mama zitten!! Dus het huishouden en koken??? dat komt voor een groot deel op mijn vriend's schouders neer.....
    Gewoon maar vol houden, ik zie al wat verbetering moet ik zeggen en bij ons gaan de nachten meestal ook goed (even afkloppen);)

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    piemie jade huilde ook ontzetten tussen 4 en 7 drama manlief uit t werken eten koken eten schoot er alemaal bij in!!maar sinds een paar dagen kan ik heerlijk rustig eten koken en lekker samen met mn mannetje eten!!komt echt allemaal goed eventjes doorheen succes

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar Flesvoeding.

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Das toch fijn te lezen dat je niet de enige bent he, dus voorlopig nog maar even het avond eten snel naar binnen schuiven haha.... Ach en voor de rest kan ik enorm van hem genieten, das toch het belangrijkst....

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dot klopt wel, maar die 150 cc wordt aangeraden als MINIMUM. Je kan tussen de 150 en de 180 cc per kilo lichaamsgewicht geven, dus dan is het alweer bijna 5x180=900cc. Dat is nogal een verschil! Dus ik zou me niet al te streng aan die 150cc houden, kijk naar de behoefte van je kindje.
    Ik zou gewoon meer aanbieden dan je nu doet en kijken wat er gebeurt. Er zijn vast wel baby's die zich over-eten, maar dat gebeurt heus niet zo gauw hoor! Probeer het maar, je kan echt geen hele gekke dingen doen!

Mijn dochtertje is nu ongeveer 4,5 kilo (OK, wel al 10 weken) en die krijgt 5x200cc aangeboden. Drinkt ze niet allemaal op, maar soms een fles of twee wel. En soms geeft ze wat terug, nou, dan is het teveel geweest.

Succes, niet te angstig zijn dat je het niet goed doet.... :)

Deel Deze Pagina