Wanneer ''grote jongens '' bed ??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1984, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou de titel zegt het al, wanneer kan je een gewoon bedje kopen voor die kleine uk ?

Kyano is nu 2 jaar en heeft een hekel aan zijn ledikant, ik zit er aan te denken om een normaal bedje te kopen maar is dat wel verstandig ?

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kan wel al hoor. Er zijn kinderen die liggen al in een groter bed voor hun 2e jaar. Milan heb ik overgedaan toen hij 2 jaar en zo'n 3 maanden was..Ging op zich best goed. Ik had een matras naast zijn bed gelegd voor het eventuele vallen (was ook nodig ;) ). En ik heb er voor gekozen om meteen over te gaan naar een 1 persoonsbed, dus geen peuterbed..

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra ging net voor ze 2 werd over naar een groot bed, ze sliep vanaf dat moment veel en veel beter dan in haar ledikant. Hier ook meteen een 1 persoonsbed, ze is er 2 keer uitgevallen helemaal in hte begin en toen niet meer. Wennen ze snel genoeg aan.

4. Danny

Danny Niet meer actief

Kan best hoor.
    Onze zoon Tycho slaapt al vanaf 15 maanden in een groot bed.
    Dit omdat hij zich uit t ledikant liet vallan.
    T gaat vanaf dag 1 goed, alsof hij nooit ergens anders in geslapen heeft.
    We hebben t bed wel maar 25 cm van de grond af tot aan bovenkant matras i.v.m. eruit vallen, maar ook dit is nog niet voorgekomen.
    Groetjes Danny

5. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik denk ook wel dat het nu al wel kan.Onze zoon is 2,4 jaar,maar hij vind het nog heerlijk in zijn ledikant.Nooit geprobeerd er uit te klimmen ofzo.Maar denk wel dat ie rond zn 3e jaar aan een groot bed toe is.

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier allebei de kinderen met 1,5 jaar in het grote bed.
    geen peuterbed.

7. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ook hier lag onze zoon al voor zijn tweede jaar in een 1 persoonsbed, dit omdat hij er steeds uit probeerde te klimmen. Heb wel een hekje tegen vallen aan de zijkant, omdat hij nogal een ruige slaper is, en er zo een paar keer per nacht uit kan donderen.

8. babygirl1985

17 apr 2009
    47
    0
    0
    onze zoon was 2 jaar toen hij naar een peuterbedje ging omdat hij ook niet meer in zn ledikant wou en het gaat super goed hij blij wij blij dus is een hele goeie leeftijd om naar een gewoon bedje te gaan

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier met 21 maanden in een groot bed ( 2.20 mtr).
    Vanaf 14 maanden wilde hij al niet meer in een ledikant, maarja dan kunnen ze nog niet in een groot bed. Ik had nog een tussenbed aan kunnen schaffen,maarja voelde ik gewoon weinig voor, dus bij ons in bed. Maar nu zonder problemen van dag 1 met 21 maand dus, in een groot bed.

10. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Wij zitten er ook over te denken om hem over te doen naar het "grote"bed. Nou heb ik eigenlijk een heel ander vraagje. Doen jullie het traphekje 's nachts dicht? Mocht hij dan uit bed komen, kan hij in ieder geval niet de trap afvallen.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, traphekje zit hier altijd dicht hoor, moet er niet aan denken, dat hij per ongeluk naar beneden dondert in half-slaap toestand.

12. Female

Female Niet meer actief

Vanaf 1,5 jaar in een eenpersoonsbed.
    Vanaf de eerste nacht goed gegaan, altijd rustig gaan slapen, nooit uitgevallen of wat dan ook...

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij dachten onze zoon net voordat hij 2 jaar werd wel te kunnen laten wennen aan het "grotejongensbed" dat al een tijdje op zijn kamer staat. Dat zou mooi geweest zijn, want ik was zwanger en dan zou ons meisje in zijn ledikantje kunnen gaan slapen. Maar helaas, hij bleek er nog niet aan toe en wilde niets weten van het bed.

Eind april op vakantie hadden we een kinderbungalow met een normaal bed met een hoge rand eromheen. Weer een mooie gelegenheid om hem aan een normaal bed te laten wennen dachten wij. Maar het was een drama, mijn man heeft twee nachten met hem samen in dat bed geslapen, anders wilde hij er niet in. En het eerste middagslaapje wat hij alleen in dat bed deed, deed hij niets anders dan huilen en jammeren. Toen toch maar ons campingbedje opgezet en hem daarin laten slapen. En we hebben pas geleden voor ons meisje nog een ledikantje moeten kopen, want ze was al uit het wiegje gegroeid.

Tja, het komt zoals het komt. We willen hem ook niet dwingen, want dan krijgt hij helemaal een hekel aan slapen.

Groetjes, Wendy

14. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Wij toevallig morgen op jacht voor een groot -meiden- bed.
    Mevrouw begint uit het ledikant te klimmen,dus het wordt tijd.
    Ze is nu 2 jaar en 2 maanden.

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout heeft op z'n 3e verjaardag een hoogslaper gekregen, een gewoon groot bed dus. En Marijn heeft gisteren een mee groei bedje gekregen. Ze zijn alle 2 helemaal blij ermee!
    Ewout was trouwens 16 mnd. toen hij in het mee groei bedje ging slapen omdat toen z'n broertje geboren werd. En het altijd goed gegaan, ze zijn er nog nooit uitgeklommen!

16. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Tim ging met 2 jaar en 3 maanden in zijn nieuwe bed slapen.
    Vlak voor zijn tweede verjaardag werd zijn broertje Joost geboren en is Tim met zijn vertrouwde ledikant naar een nieuwe kamer verhuist. Ik vond een nieuwe kamer en een nieuw broertje al spannend genoeg, dus dat nieuwe bed hebben we nog even laten wachten. De introductie met 2 jaar en 3 mnd ging probleemloos vanaf nacht 1.

Nu onze derde op komst is, is Joost bij zijn broer op de kamer gaan slapen. In eerste instantie ook gelijk een groot bed neergezet, maar hij kwam er telkens uit en kwam niet lekker in slaap. Toen hebben we het ledikant terug gezet en hij sliep gelijk weer als een roosje. Die heeft denk ik gewoon wat langer de tijd nodig.

We hebben gelukkig ook nog een tweede ledikantje, dus de druk om hem in een groot bed te krijgen omdat de baby in het ledikant moet, hebben we niet. Alles op zijn tijd.

@Mouschy, succes met de laatste loodjes he!

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier gaat Ruben over een paar weekjes in een peuterbed (zo net rond zijn 2e verjaardag) met een opstaand bedrekje, dus ben heel benieuwd hoe hij dat zal vinden.

Traphekjes zijn 's nachts altijd dicht. Moet er niet aan denken dat hij 's nachts zijn deur open krijgt en ............

18. sophie2

sophie2 Lid

26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hoi,

Sophie was 19 maanden toen ze in een groot bed lag. Dat ging echt heel goed. Ze sliep zoveel beter. Voor haar een verademing. Wij sliepen wel wat meer gespits, bang dat ze eruit zou vallen. Maar dat is maar 2 keer gebeurt, dus valt mee. Maar kan best hoor, 2 jaar en een groot bed.

lfs Sonja

19. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    even een vraagje? klimmen jullie kinderen niet uit bed? gaan ze gelijk liggen en slapen?

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou ik heb twee weken geleden een tussenbedje gekocht en hij vind het helemaal geweldig, hij slaapt nog steeds niet super maar heb me daar mij bij neer gelegd want hij heeft veel energie in zich zitten en heeft gewoon weinig slaap nodig ..

@M28: Ja hij klimt uit zijn bed maar we hebben de deur dicht zitten en die kan hij zelf niet open maken .. Uit zijn ledikant klom hij ook, was het maar zo dat hij ging liggen en gelijk slapen ;)

Deel Deze Pagina