Welke mixer voor pureren baby's eerste hapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Mavis, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mavis

Mavis Lid

16 jul 2008
    7
    0
    0
    Dames,

Dames, hebben jullie ervaring met het zelf pureren van fruit/groente.
    En welke mixer gebruiken jullie dan? Weet iemand of er een speciale mixer bestaat voor het pureren van babyvoedsel?

Ik heb het geprobeerd te pureren met de Braun staafmixer. Maar
    het blijft grof, en wordt niet een fijne puree als kant en klare fruithapjes.

Mvrgr,
    Mavis

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Klopt dat komt ook omdat het eten van de kant en klare potjes na het pureren ook nog eens door een zeef geperst wordt.

Ik deed het altijd wel met de staafmixer, als je er een beetje vocht bij doet (b.v water) dan kreeg ik het vaak wel wat gladder.

Groetjes Anita

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb een babycook-apparaat gekocht: in één apparaat ontdooien, stomen en pureren (zo fijn als je wilt). lijkt me enorm handig, en zo kan ons kindje straks vers eten eten, en niet die potjes-meuk (sorry, maar ik vind die potjes echt stinken. niet smakelijk, alles proeft hetzelfde).

ik kreeg het apparaat met ietsje bijbetalen bij een abonnement op 'Kinderen'. misschien ook iets voor jou?

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb deze van Braun:

Pureert (werkt goed) en is ook een mixer (dat pureerding kan eraf) en hij kan ook op een bakje met mesjes erin, om dingen te hakken. Ideaal ding :D

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    die valhalla heeft heb ik ook, vond hem erg ideaal toen ik esmee dr eten nog pureerde

6. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    babycook :D
    stoomt en hakt en pureerd alles fijn :)

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb ook gewoon een standaard staafmixer. hij krijgt alles prima fijn als je maar genoeg vocht toevoegd en alles goed gaar kookt.

Maar ik doe ook rauwe appels en dat gaat ook prima.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    De Babycook hier, ideaal!

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Kun je in de babycook ook meerdere porties in een keer maken zodat je ook wat in kan vriezen?

De babycook lijkt mij ook ideaal, maar als je er maar 1 of 2 porties uit kunt maken per keer is het toch jammer.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik prop hem helemaal vol en zo maak ik gerust 5, 6 porties aan groente en vlees/kip/vis klaar, maar dan heb ik altijd wel apart pasta of rijst gemaakt.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben al een heel oude staafmixer, en hij doet het nog prima.
    Jesse kan trouwens al wel wat grovere stukjes eten, maar voor bv draadjesvlees vind ik de staafmixer echt ideaal.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedankt voor je reactie :D, maar dan heb je het wel alsnog apart moeten doen.

Deel Deze Pagina