Tja, ik vraag me af hoe het bij andere stellen zit. Eind deze maand is hier in het ziekenhuis een informatieavond, helemaal over bevallingen en de kraamafdeling enzo. Ik wil daar graag heen, ik doe al geen cursussen of wat dan ook, ik lees veel, maar ik wil ook graag zien hoe het er daar aan toe gaat. Heel normaal lijkt me. Misschien nutteloos, maar het is gratis en duurt 2 uurtjes, dus waarom niet. Mijn vriend wil echter niet mee, hij gaat wel altijd mee naar de VK als hij kan en is verder ook absoluut betrokken bij de zwangerschap. Dus dat is niet het probleem.... Dit ziet hij alleen niet zitten, maar ik krijg geen duidelijke reden uit hem. Zou hij bang zijn? Hij zegt zelf dat hij opziet tegen 2 uur 'wachten', omdat hij er toch niets aan heeft. Ook wil ik thuis bevallen dus misschien komen we niet eens in dat ziekenhuis, maar ja, ik denk juist andersom, misschien ook wel? Ergens ben ik 'bang' dat hij het niet toegeeft maar het eigenlijk allemaal wat te dichtbij vindt komen of bang is daar negatieve dingen te zien. Vrouwen met weeën, kindjes aan de bedrading... Ik weet het niet. Hij is absoluut geen prater, dus er even over praten met hem is niet zo makkelijk. Moet ik hem nu 'pushen' om mee te gaan, uiteindelijk lukt dat wel, maar ja dan gaat hij met tegenzin mee...Mijn moeder wil trouwens ook graag mee hoor, dus dan ga ik sowieso. Alleen vind ik dat zo stom staan, als jongere krijg je al zo vaak de vraag of je nog met de vader bent en of het gewenst is en blabla, dus dan heb ik het idee dat ik als enige met mn moeder aan kom zetten. Wat zouden jullie doen? En hoe is jullie ervaringen met dit soort informatie-avonden?
tsja, ik vindt het een beetje flauw dat hij niet mee wil.... Lijkt me juist handig dat HIJ dadelijk weet waar hij naar binnen moet (bv in de nacht). Als jij met weeen binnenkomt denk ik niet dat je helder kan nadenken over waar heen etc. Ook is het denk ik juist goed als hij wat voorlichting over de bevalling meekrijgt! Dan schrikt hij op het moment misschien iets minder! Mijn man wil juist overal mee naar toe...hij wil alles weten, zodat hij me dadelijk goed kan steunen en begeleiden... Kaart het gewoon nog eens aan dat je het toch wel erg prettig vindt als hij meegaat. Zodat hij jullie door het ziekenhuis kan loodsen en je heel goed kan begeleiden als jij het nodig hebt. Zwanger worden doe je met z'n twee en bevallen ook! Succes, hopelijk draait hij nog bij en wil hij voor jou gemoedsrust toch nog mee!
Wij zijn ook naar een info avond in het ziekenhuis geweest. Er werd algemene info over bevallen gegeven dus niet alleen ziekenhuis gerciht. Achteraf heeft de info avond weinig meerwaarde gehad. Info over bijvoorbeeld wanneer je de verloskundige moet bellen krijg ik liever van de verloskundige zelf. Verder had ik gehoopt op infostands van bijvoorbeeld kinderopvang en kraamzorg buro's, maar die waren er niet. Wat betreft je partner. Ik kan niet voor je bepalen hoe belangrijk het voor je is dat hij mee gaat. Vind je het erg belangrijk dan zou ik hem vertellen waarom je dat vind en wat het gevoel is bij zijn houding zoals die nu is. Je kunt hem dan de keus laten of 'pushen' maar net hoe belangrijk het voor jou is.
ik ben ingeleid en ben geeneens voor een info avond geweest (terwijl ik wist dat we drie dagen moesten blijven dus je zou denken is misschien handig zeker ivm de kinder/couveuse afdeling enzo) maar ik vond het zelf compleet niet nuttig, achteraf gezien denk ik dat nog steeds, maarja als JIJ wel wilt is het misschien wel handig als je vriend ook meegaat..
Ik vond het heel slim dat de mijne wel weL mee was naar de info ochtend van het ziekenhuis. Inderdaad moet hij tegen die tijd goed weten waar hij zich moet melden en hoe het er aan toe gaat. Mijn vriend gaat niet altijd mee naar de vk dat hoeft van mij ook niet. Maar dit soort avonden is wel heel handig.
Volgens mij hebben we het nu over 2 verschillende info avonden... een algemene info avond over bevallen die 'toevallig' in het ziekenhuis gegeven wordt (dat is zoals ik de info avond begreep) en de info avond die speciaal georganiseerd wordt voor een bevalling waarbij je van te voren weet dat ie in het ziekenhuis gaat plaats vinden...
Wij zijn afgelopen donderdag geweest. Die van mij zag er ook een beetje tegenop en dacht ook dat het echt 2uur wachten was en dat hij er niks aan had. Ok het was een lange zit (ook voor mij ), maar hij heeft er wel nuttige info uit kunnen halen. Over wat precies te doen tijdens de weeen ed....en hij heeft het er nu de hele tijd over dat hij mn vruchtwater moet proeven ....gaf een verloskundige als voorbeeld dat dat zoet was Mn vriend is er volgens mij wel wat rustiger van geworden, heeft nu een klein beetje een idee wat zijn taak straks is en dat hij wel degelijk nuttig kan zijn tijdens een bevalling....al kan het allemaal anders lopen natuurlijk Succes met overhalen!
Ja dit is een algemene informatieavond... Want ik hoor mensen over waar we ons moeten melden enzo? Maar dat is niet echt van toepassing, hooguit met SPOED als het thuis dus toch niet lukt/goed gaat.. En dan is de VK er bij voor zover ik weet... Dus dat gedeelte telt voor ons niet echt geloof ik? Het is inderdaad meer voor over 'toevallig' toch in het ziekenhuis bevallen en er komt zelfs een gedeelte over thuisbevallingen begreep ik.
ik vind ze alletwee nutteloose, de VK rijd voor je dus gewoon volgen als man zijnde en naar je vrouw luisteren en iedereen weet toch de spoedeisende hulp te vinden in het ziekenhuis? alsof sommige mannen die info nog weten als hun vrouw bevalt (als je zelfs je naam die je maandenlang voor je beeb hebt gekozen) nog moet spellen aan mannen zou ik ze hiermee ook maar handje helpen en info avond gaat toch ene oor in andere oor uit... en alles gaat zo vanzelf als je gaat bevallen..
Wij zijn toen wel samen geweest, maar dit was echt slaapverwekkend saai. Verder hebben we er weinig van opgestoken. Als ik dat had geweten, was ik geeneens gegaan. Waarom je vriend niet mee wilt, kan ik ook niet zeggen, wie weet is hij een beetje bang voor ziekenhuizen.
Hallo, Ik ben ook naar een info-avond van het ziekenhuis geweest en ook naar een info-avond oevr borstvoeding van het zelfde ziekenhuis(martini in Groningen). Mijn vriend is ook mee geweest naar beide avonden. Er werd veel verteld over de bevalling, gang van zaken in het ziekenhuis enz. Hij is blij dat ie mee geweest is. Hij weet nu ongeveer wat te verwachten. Misschien bevallen we ook wel thuis, maar voor je als je toch naar het ziekenhuis moet weet hij waar ie wezen moet, is wel handig als je zelf bezig bent onderweg weeën op te vangen oid. Groetjes Saskia
Wij zijn ook samen geweest. En dat was toch wel erg prettig. Ik wilde ook thuis bevallen, maar dat ging toch niet helemaal goed. Dus ik ben overgedragen aan de gyneacoloog. Dan gaat de VK dus niet met je mee naar het ziekenhuis! Nu wisten mijn vriend en ik dus precies waar we moesten zijn. En we waren ook wel iets kalmer, omdat we de kamers al eens hadden gezien. En daarnaast was er veel informatie over de bevalling zelf, en bij ons zelfs een heel onderdeel over borstvoeding. De zaal zat trouwens vol met stelletjes. En al die mannen wit wegtrekken bij iets te bloederige foto van de bevalling
Wij hebben twee ziekenhuizen in de buurt en zijn samen naar de info-avonden van beiden geweest tijdens zwangerschap nr 1. Vooral ook zodat manlief ook een idee had van het ziekenhuis, en om te zien waar we ons meer thuis voelden zodat de VK wist waar ze als eerste heen moest bellen als het nodig mocht zijn. Bedoeling was thuis bevalling, maar werd een inleiding in het zkh.
Ben ook geweest, hier moet je nl. in het zh bevallen. Echt iedereen was er met partner, voor zover ik kon zien dan. Ik had er ook echt geen zin in, maar was blij dat we zijn gegaan. Het is echt geen voorbereiding van wat de man kan verwachten als ie aan het voeteneinde van het bed staat hoor Gewoon uitleg over allerlei practische zaken (waar parkeren, bezoek ontvangen, wat als je je camera vergeten bent) en bezoekje aan de kraamsuite... Als ik jou was zou ik hem echt overhalen mee te gaan, het was (hier althans) echt positief.
Ik zou hem zeker niet proberen te dwingen om met je mee te gaan, wat heb je eraan als hij 2 uur lang met een chagerijnig gezicht naast je zit te wachten tot dat het "weer klaar is". Ik zou wel proberen om uit te leggen waarom het voor jullie beide zo nuttig kan zijn, ik begreep dat je thuis wil gaan bevallen maar bij een eerste kindje komt ruim de helft van de vrouwen alsnog in het ziekenhuis om de bevalling af te maken. En dan is het toch fijn dat hij ook weet waar jullie heen moeten, waar de wc's zijn (voor als hij erg zenuwachtig is) enzovoort... Mijn man vindt het trouwens allemaal fantastisch om overal mee naartoe te gaan....
Mijn vriend is ook meegegaan naar de info avond van het ziekenhuis. Ik ben er niet veel wijzer van geworden. Vond het vreselijk langdradig. Misschien vindt jouw vriend het een beetje spannend of denkt hij dat hij de enige man zal zijn. Mocht je besluiten om wel te gaan dan denk ik wel dat het handig is dat hij mee zal gaan. Een info avond over borstvoeding kan ik me voorstellen dat hij niet zo graag mee gaat, maar dit kan best.
Wij moeten naar een ziekenhuis waar wij nog nooit geweest zijn... dus dan kan het nog weleens zoeken zijn! Ook moet je als je overdag binnenkomt gewoon via de hoofdingang en als je 's nachts komt via de spoed. En dan moet je dus nog een flinke wandeling maken (doolhof) naar de liften en 2 etages omhoog. Ik ben blij dat mijn man het nu weet, kan ik me op wat anders concentreren!
Lastig! Wij gaan sowieso niet. Want we willen niet in contact komen met andere zwangeren en we houden niet van het ziekenhuis en de termen die ze rondom de geboorte gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, als er iets is ben ik blij dat er hulp is. Maar artsen krijgen wel meer voor een snelle keizersnede dan iemand die 48 uur een kamer bezet houdt .. dus ik houd liever afstand van de medische benadering als dat mogelijk is. Dat gezegd hebbende, als je vriend ook zo een standpunt heeft kan ik goed begrijpen dat hij niet mee wilt en kan je beter alleen gaan als je zelf wel wilt gaan. Neem anders je moeder mee of een vriendin oid.
nou ze doen echt niet zomaar een KS omdat het meer verdiend hoor je moet er eerst vaak 48 uur een kamer voor bezet houden en zowat doodgaan (of je kindje) willen ze dat vaak overwegen dus vind ik een beetje domme uitspraak en zegt dus heel veel over de werkelijke kennis die je hebt van ziekenhuizen (gelukkig voor jou denk ik dan) Wat betreft het vinden van de verloskamers (die zitten vaak heel goed aangegeven omdat de mannen het toch niet meer weten als het zover is (er zitten altijd mensen bij de ingang en de noodingang is altijd heel goed aangegeven) helaas heb ik er teveel ervaring mee ook met onbekende ziekenhuizen en heb nog nooit hoeven zoeken, zelfs mijn mijn eigen moeder die zowat doodging, bevallen gebeurd daar dagelijks dus mensen zijn heel wat gewend haha (mannen zijn ontzettend lief maar qua dat soort info moet je niet echt op ze rekenen zeggen ze daar op de verloskamers dus hebben ze het maar duidelijk gemaakt haha
Sorry hoor maar ik weet ook niet waar de spoedeisende hulp zit bij dit ziekenhuis.....(woon hier net een jaar en ben miss 2x in het ziekenhuis gweest alleen voor bloedprikken)Dus IMD niet iedereen weet het! Plus dat dit ziekenhuis ook net verbouwd is... Ik zou je vriend wel mee proberen te krijgen. Misschien is het wel belangrijk wat ze gaan vertellen en 2 onthouden meer dan 1. En vind het sowieso raar dat hij geen zin er in heeft. Alsof wij overal zin in hebben. Mijn vriend wil gelukkig zelf mee en zei dit ook uitzichzelf. Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat hij ook mee gaat maar als je moet pushen heeft het geen zin...