Waar ik zo ontzettend van kan genieten, zo eenvoudig: - laatst bij de Kruidvat een ultra zachte badjas gekocht - Gisteren bij de Kwantum heerlijk zachte bankkussens met bijbehorende plaid gehaald - Vrijdag van vriendje lief suuuuperzachte huissokken gekregen En dan zaaaalig op de bank, voor de tv, in mijn flanellen pyama met aaaal die heerlijke luxe zachte dingen op en aan mijn lijf tv kijken. Chippie of warme choco erbij... en meer heeft een mens niet nodig.... 8) Gelukkig zijn kan soms zo eenvoudig zijn....
Ben het zo met je eens ... ik ging gisteren naar bed in mijn net gewassen dekbedovertrek enzo ... daar kan ik ook zo van genieten hmmmmm
Daar heb ik ook voorbeeld van. Vorig jaar zijn we op vakantie geweest naar Duitsland. Met een tentje. s'avond begon het te regen en te onweren, het was maar goed dat we zelf op het grondzeil van de tent lagen, anders waren we weggewaaid. De volgende ochtend hadden we het ijskoud en alles was verregend. Na alles weer ingepakt te hebben om vervolgens naar huis te gaan, kwamen we langs de ingang. Daar kwam de geur van vers gebakken broodjes ons tegemoet. Wij snel een paar nog warme broodjes gekocht, we hadden niets voor op de broodjes, maar wat hebben we lekker gegeten. Dat zo iets simpels als een warm afgebakke broodje je zo gelukkig kan maken Af en toe denk ik hier weer aan terug, om weer even stil te staan bij hoe gelukkig we mogen zijn met alles.
Ja he? Het wordt maar al te gauw uit het oog verloren hoe "rijk"we wel niet zijn met alle luxe dingen: een dak boven ons hoofd, verwarming, we kunnen ons wassen en naar de wc en eigenlijk eten wat we willen! Soms kan ik zo van de dingen genieten dat letterlijk mijn hele lichaam tintelt! Ik weet niet hoe dat komt, maar dan zit ik vol (positieve) energie!
wat ook echt genieten is een lekker zonnetje in je nek heeerlijk... of mn zoontje die zn armpjes om me heen slaat en zegt dat hij blij is dat ik dr ben smelt ik ook helemaal...
DE combi: een warme douche, schone katoenen pyama MET superzachte badjas en huissokken (ik snap je zo goed!), plaid, hond en kat allebei tegen me aan, in bed onder een schoon katoenen dekbed met het leeslampje en een romantisch boek. Ook ik zie het wonderschone in de kleine dingetjes. Een vogel op je pas opgehangen zaadbol. De kat die zijn 18 jaar oude pootjes, al spinnend, wast. De hond die zijn favoriete speeltje helemaal verliefd rondsleept door de kamer. Een verse pot kamille thee. Een lieve sms van je beste vriendin. En ga zo maar door...
-De deuren en ramen open gooiën na een zomerse regenbui! Heerlijk die geur! -Een hete kop thee, na een dag werken! -Lekker stuk fietsen! -Een lekker schoon huis, na een ochtendje er tegen aan gaan! en ik kan nog wel even door gaan, maar zal jullie er verder niet mee vervelen. Als je kan genieten van de kleine dingen van het leven, dan ben je een gelukkig mens! Soms vergeet ik dat wel eens een beetje ( als ik je jackpot weer niet heb gewonnen)