Omdat de bevalling nu toch wel in de buurt komt begin ik een beetje in Pietje Paniek te veranderen. Ik ben benieuwd wat jullie doen met de oudste als de bevalling begint? Wie past er op en wat hebben jullie daarmee afgesproken? Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus ook midden in de nacht heb ik oppas nodig. Kan ik in dat geval verwachten dat mijn ouders dan bij mij thuis oppassen? En wat als ze door de telefoon slapen? Hormonen...
Het duurt hier nog een paar maand maar mijn schoonouders wonen 5 minuten van ons af. Als het begint bel ik hun op en dan komen ze onze zoon halen. En die blijft dan tot mijn vriend hem ophaalt.
Mijn schoon ouders wonen bij ons om de hoek. We moeten het nog vragen maar waarschijnlijk brengen we over dag onze dochter daarheen en als de bevalling s nachts begint vragen we of 1 van de 2 bij ons thuis wilt oppassen.
ik zou het echt niet weten, mijn moeder en zus die wonen echt 1 a 2u van ons vandaan, ik heb wel een zwager die redelijk in de buurt woont, maar de contact met hem is niet echt goed, maar hij is eigenlijk wel onze enige optie, anders weet ik het ook niet, ik denk dat we het hier maar eens goed over moet gaan hebben want straks zie ik me eigen nog alleen puffen en bevallen zonder vriend
mijn ouders komen dan gewoon bij ons in huis , dat hebben ze al meteen vanaf het begin aangegeven dat ze dat graag willen doen. dus ik heb t gelukkig niet zelf hoeven vragen .
M'n schoonouders wonen in de buurt, dus die halen de kids of we brengen ze. In noodgevallen zijn ons buren altijd bereikbaar, kunnen de de babyfoon afgeven en zorgen zij voor ze. Ik maak me geen zorgen
Wij hadden de hoop dat ik snachts zou bevallen en mijn zoontje er gewoon doorheen kon slapen. Wel als backup afgesproken dat, mocht het nodig zijn, mijn ouders hem zouden komen halen en dat hij daar heen zou gaan. Bij mijn ouders al spulletjes voor de nacht neer gezet en een rugzak met spulletjes voor hem. uit eindelijk begon het idd snachts, maar zette niet door, dus hebben wij hem op laten halen door mijn vader. Maar goed ook, want toen de bevalling echt begon ging het super snel en niet goed, dus ik moest met spoed naar het ziekenhuis met de ambulance, wat was ik toen blij dat mijn boefje bij mijn ouders was! Daar heeft hij de opvolgende nacht nog geslapen omdat ik toen nog in het ziekenhuis was en mijn man graag bij mij en de baby wou blijven. Ik zag er ook zo tegen op! Maar alles is goed gekomen. Wij hadden ook een buurvrouw gevraagd om, mocht dat nodig zijn, op mijn zoontje te passen tot mijn ouders er zouden zijn, mocht het zo lopen dat we hals over kop naar het ziekenhuis moesten. Dat was gelukkig niet nodig, maar wel heel fijn om achter de hand te hebben! succes met regelen!
Dat wordt hier nog een gedoe... Mijn schoonzus is in principe de eerste op de lijst voor oppas, maar zij werkt ook gewoon, dus er is een kans dat ze dan gewoon onbereikbaar is (ze werkt op de operatieker, kan dus niet gewoon even weglopen ). Mijn schoonouders kunnen echt niet oppassen (schoonmoeder heeft 24/7 intensieve zorg nodig, dit doet mijn schoonvader voor een groot deel zelf, een peuter erbij kan echt niet). Dan mijn zus en ouders nog; op zich kan het wel, maar beiden reistijd (zus ruim 4 uur per trein, dus ook gebonden aan treintijden... ouders 2,5 uur, maar werken beiden en zijn vlak voor ik ben uitgerekend op vakantie...). Dusseuh, ja In het ergste geval moet mijn man dus bij haar blijven terwijl ik alleen beval.
Als het 's nachts is dan hoop ik dat hij doorslaapt. Anders staan mijn ouders standby die wonen ongeveer 15 a 20 minuten hier vandaan
Het plan is dat mijn moeder hierheen komt, maar ze woont wel een uur verderop én durft zelf niet te rijden, wat dus betekent dat ze opgehaald moet worden en vervolgens hierheen gebracht wordt.. Ik hoop dus dat óf m'n vliezen breken en ik daarna nog 2 uurtjes rustig aan kan doen thuis, óf dat ik net als de vorige keer ingeleid wordt en alles van tevoren gepland wordt. We hebben geen andere opties Hier zou hij in het ergste geval dus mee moeten naar het ziekenhuis. Als de bevalling dan direct begint, zal dat ook zonder man zijn, omdat hij bij onze zoon blijft.. Misschien hebben we tegen die tijd wel een nood-oplossing gevonden
Hier heeft t me ook veel zorgen opgeleverd. Hoe we t nu gaan doen: in geval van spoed heb ik gelukkig 3 lieve buurvrouwen met kindjes waar ons zoontje even terecht kan. Daarna komt mijn schoonmoeder (2u reistijd) of mijn broer of zwager (30 min reistijd), afhankelijk van werk etc. Maar blijf t lastig vinden, wil dat t voor ons zoontje geen gedoe wordt want het is al allemaal zo spannend. Pffff....
Wij bellen mijn moeder, is het midden in de nacht dan komt ze hierheen en slaapt ze hier verder zodat zoontje niks merkt (zoontje is 2 jaar) En anders ook sowieso mijn moeder
Mijn ouders zouden hier komen om onze dochter op te halen, ze hebben de telefoon nooit gehoord. Ook mijn schoonouders namen niet op. Dus op naar de buren. De buurman heeft hier opgepast op de bank tot mijn man uit het ziekenhuis kwam om een uur of 5 's nachts Niet echt ideaal, dus. Dochter is wel door de bevalling heen geslapen, haha. Ik moest na de bevalling door naar het ziekenhuis met onze zoon helaas.
Dochter gaat naar mijn schoonvader toe. Hij is ook degene die ons naar het ziekenhuis(moet daar bevallen)0 brengt als het zover is, dat weet hij nog niet haha . We het dus nog wel even vragen, maar we hebben ook nog de tijd. En ik weet toch al dat hij er vanuit gaat dat hij op dochter past en ons brengt. En verder zien we het dan wel, geen idee natuurlijk wanneer het begint, kan best zijn dat dochter gewoon op school zit, en als het 'snachts begint dan denk ik dat we best kunnen rekken tot de ochtend aangezien mijn vorige bevalling totaal niet opschoot en ik na 29uur maar verlost werd dmv een keizersnede. Als ik bevallen ben dan mag hij met dochter langskomen, maar mag hij nog even op de gang wachten. Wil dat eerst dochter haar broertje/zusje ziet, daarna mag opa er ook bij komen.
Ik heb m'n moeder vanmiddag maar even gebeld, dikke tranen.. Waar die dan vandaan komen, geen idee! Ze hadden samen ( m'n ouders) al bedacht dat m'n vader hierheen komt als het s nachts begint. Dus voor niks druk gemaakt! En als het overdag begint heeft ze op haar werk geregeld dat ze dan naar huis mag. Lief hè!
opzich denk ik dat oppas geen probleem is voor ons... wil graag thuis bevallen maar mocht ik naar het zh moeten komt dat ook wel goed.ik zit meer met de zorgen als ik bevallen ben... bij de eerste wilde mn schoonmoeder binnen een half uur aan mn bed staan,gelukkig heeft de zuster dat weten af te ketsen en was het 2 uurtjes later....dat gaat dus niet weer gebeuren!!ik wil gewoon rustig bij kunnen komen maar wil mijn zoontje er natuurlijk wel bij zodat we met zn 4tjes kunnen wennen,anders voel ik me rot tegen over hem. dus ja waar hij op dat moment is hoop...ik dat diegene wel willen begrijpen dat het niet de bedoeling is te blijven hangen. miss klinkt het heel grof maar baalde bij de eerste er zo van dat er mensen zich zo opdrongen dat ik eigenlijk de hele kraamweek heb gebaald van elk bezoek maar kwam denk ook wel door de ellende die ik daarna had(ontstoken knip en baarmoeder ontsteking ect)
Mijn ouders wonen een uur bij ons vandaan ik heb gebeld toen ik weeen had om de 6 minuten toen ze er eindelijk waren had ik weeen om de 3 minuten en zijn we naar het zh gegaan bij mij begon het snachts
Ik vond dat destijds ook erg lastig. Ouders wonen maar op 5 min rijden maar werken enkele dagen in de week. Schoonouders kwartier rijden maar schoonvader hersenletsel dus valt al af. Schoonmoeder met pensioen maar past minimaal 1x in de week bij schoonzus op. Had dus voor de dagen dat s-moeder of mijn ouders niet konden weer iemand anders achter de hand. Had een heel schema gemaakt Uiteindelijk begon mijn bevalling om 23.00 en was om 3.45 mijn meisje er al. Zoonlief heeft doorgeslapen en kwam rond 6.00 uit bed. Compleet verbaasd dat "de baby" er ineens was. Ik lag al gedouched en al in mijn kraambed
ik heb ook ouders en schoonmoeder standby staan. Ik heb ze ook gevraagd om de eerste opvolgende nacht mijn zoontje bij zich te hebben, zodat wij rustig kunnen wennen die eerste nacht. en we willen natuurlijk eerst een moment als gezinnetje en grote broer rustig kennis laten maken. Dat begrijpen mijn ouders en schoonouders wel. dus als ze hem komen brengen na de bevalling zullen ze gewoon even in de woonkamer moeten wachten(mijn zoon zal het binnen een half uur toch zat zijn).
Ben blij met dit topic! Zit met dezelfde vraag! Schoonouders kunnen hier snel zijn dus opvang is geregeld. Ben alleen zo bang dat het s nachts gebeurd en hij wakker wordt en overstuur raakt van alles. Dan zal m'n man toch naar hem toe moeten.. Wie weet wat er binnen die 10min gebeurd totdat m'n schoonouders er zijn.. Hihi moet wel een beetje lachen om mezelf! Paniekzaaier die ik ben.. Gelukkig wordt hij eigenlijk nooit ergens wakker van jaar ja zal je net zien.. Het moet maar gewoon overdag beginnen