Stomp in buik gehad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zeeuwsmeisje, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gisteravond heeft m´n dochter van anderhalf per ongeluk een behoorlijk harde kopstoot tegen mn buik gegeven. Niet vol op m'n buik maar een beetje meer richting m'n zij (rechterkant) en dan ter hoogte van m'n navel, misschien iets lager. Meteen voelde ik een hele scherpe stekende pijn en die is niet meer weggegaan.

Vanochtend leek het wat beter te gaan maar nu lijkt het weer erger te zijn (ook een erg drukke dag gehad). Ik voel m'n kindje nog wel bewegen en het is de kant waar mn kind zn voetjes ed. liggen, niet z'n ruggetje. Ik kan amper meer rechtop staan en bij elke beweging doet het nu pijn en als er net tegen die plek getrapt wordt door m'n baby ga ik helemaal door de grond. Omdat ik mn kindje nog wel voel lijkt het me een beetje overdreven om de vk te bellen maar ik ben wel erg benieuwd wat het is. Misschien een spier die daar loopt ofzo? Zou zoiets gauw over zijn... is erg lastig met mn dochter verzorgen, optillen ed. Kan ik nog iets doen zodat het gauw minder wordt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Zeeuwsmeisje,

ik maak me na je verhaal niet direct ongerust hoor, zeker niet omdat je je kindje nog goed voelt, maar ik wil je wel adviseren om nu even de verloskundige te bellen.
    Het gaat er namelijk om dat de placenta wordt gecontroleerd bij een klap/stoot/val op de buik (ook iets aan de zijkant telt dan mee) Dit wordt gedaan in het ziekenhuis, je krijgt dan een CTG en een echo. Het ligt er een beetje aan wat de verloskundige bij jou verhaal voelt, maar ik vind dat je haar nu echt wel even moet bellen op haar diensttelefoon. Vindt ze echt niet erg. En het is alleen maar uit voorzorg moet je maar denken!

Die pijnlijke scheuten trouwens zullen van je banden en je spieren zijn die een kleine optater hebben gekregen. Warmte en rust helpt het beste.

Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Groetjes Brigitte

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De gyn heeft destijds met de 20 weken echo gezegt dat mn placenta precies aan de tegenover gestelde richting ligt, links aan de zijkant en dan vrij hoog maar dat ter zijde.

Ik heb op jou advies toch even m'n vk gebeld en zij denkt dat het m'n banden zijn. Haar advies wat meer rusten en evt. een warme kruik ertegenaan en zogauw ik bloedverlies heb of mn baarmoeder erg hard voelt moet ik weer bellen. Bedankt in ieder geval voor je supersnelle antwoord!

Deel Deze Pagina