Ik dacht echt zeker te weten dat ik (weliswaar ongepland) zwanger was. Alle symptomen en hóe! Het kón in mijn ogen gewoon niet anders, dan zou ik echt iets mankeren! Cyclus van 43 dagen gehad.. Toen werd ik ongi. Helemaal verbaasd. En opgelucht. Liever duidelijkheid dan die onzekerheid! En het was ook niet gepland. Ik was 3,5 maand aan de pil toen ik per ongeluk een te lange stopweek had, toen ben ik omdat ik dacht misschien zwanger te zijn voor de zekerheid gestopt. Dus hormonen, geen hormonen (vergeten pil), hormonen, geen hormonen (gestopt met pil). En je lichaam raakt helemaal in de war! Nu is mijn natuurlijke cyclus weer op gang gekomen en ik blijf gestopt met de pil want die hormonen maken je gek! Enne.. ik kan nu dus zwanger raken.. leuk! Wilde ik even kwijt voor alle ladies die ook denken dat ze hun eigen lichaam niet meer aanvoelen en begrijpen!
Weet helemaal wat je bedoelt. De eerste 'ontpilmaand' was echt heftig bij mij. Steken in mijn borsten, een beklemmend gevoel en na 21 dagen een dag ongesteld. En nu weer van die rare verschijnselen
Wees gerust. Dat kan nog wel een aantal maanden doorgaan... Ik heb al 4 maanden veel ontpil-verschijnselen. Opgezette, pijnlijke boobs, moe, vorige x paar dagen voor NOD enorm beroerd, opvliegers, ijskoud hebben etc, etc. Hoort er allemaal bij helaas. Je lichaam moet het zelf weer doen en dat kan lang duren. Succes! Aleida
Ik stopte met de pil halverwege mijn strip. Had dus ook een stopweek gehad anderhalve week daarvoor. Dus wist niet of ik een onttrekkingsbloeding zou krijgen. Er gebeurde niks tot negen dagen later. Weet niet of dat al een normale ongi was. Had daarvoor ook een te lange stopweek gehad dus wellicht toch een eitje gesprongen. Daarna dus cyclus van 43 dagen. Voor die eerste bloeding dacht ik misschien zwanger te zijn. En de tweede en laatste keer dacht ik het zelfs zeker te weten. Niet dus. Was ook wel een kleine kans gezien pilgebruik daarvoor en dat we niet aan het klussen waren, maar theoretisch had het gekund. En dan al die SYMPTOMEN! Ben maar 3,5 maand aan de pil geweest in totaal. Dus zal nu wel uit mijn 'systeem' zijn, denk ik. Afwachten of ik nu een normale ongi krijg zonder eerst allemaal symptomen te hebben. Tenzij ik zwanger raak natuurlijk, want we gebruiken niets meer nu!
hoi dames, Wat voor symptomen hebben jullie dan allemaal gehad tijdens het ontpillen? Ik ben namelijk in de eerste week van de strip (pil) de pil 2 keer vergeten terwijl mijn man en ik die week meerdere keren van elkaar hebben genoten. Gelijk nadat mijn mannetje een keer zijn inni-minnie-ikjes in mij los heeft gelaten om te zwemmen, zwol mijn onderbuik heel erg op (ik schrok daar erg van) en kreeg een trekkerig gevoel aan de beide zijkanten van mijn onderbuik, De dag daarop kreeg ik een felle steek in mijn onderbuik, aan de linkerkant bij mijn lies,5 dagen daarna bloedde ik een paar dagen maar het was mooi helderrood, niet zoals altijd (ook geen slijm ofzo). Dit allemaal is nu 2 weken geleden en ik heb steeds lichte krampjes in mijn onderbuik, ben bij vlagen een beetje misselijk, als ik ga liggen krijg ik last van een beetje maagzuur. ook ben ik een beetje mijn eetlust verloren, opeens nergens meer zin in enzo. Mijn lichaam voelt anders aan, het is daar vlak boven mijn dingetje constant opgezwollen. 's nachts kan ik niet op mijn buik slapen omdat het daar gevoelig is en dan een bepaalde druk voel (alsof er iets naar binnen wordt gedrukt). ik heb constant last van mijn darmen (moelijke stoelgang). Ben nu wel gestopt met de pil (gelijk na de eerste week van de strip uit angst dat ik zwanger zou zijn). Als ik de pil door had geslikt dan zou ik overmorgen mijn laatste pil van deze strip slikken en vrijdag ongesteld moeten worden. Ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben en het alleen maar ontpillen is. Hadden jullie deze symptomen ook?
@napje Mijn verhaal idem dito: ook eerste week pilstrip drie pillen niet genomen en voor de zekerheid meteen gestopt. Mijn symptomen waren ook heel duidelijk.. dit waren ze: rare misselijkheid, met name in de middag en de avond en bij honger en na het eten; af en toe buikkrampjes; pijnlijke strakke borsten, tepels; helemaal geen eetlust; opgeblazen verstopt gevoel; stemmingswisselingen; hele zachte borsten; helder vochtverlies; zwaar vol gevoel in buik, druk op blaas; donkere tepels; m.n. liezen en onderrug enorm pijnlijk; ineens duidelijk zichtbare aders in borsten; harde onderbuik; roze slijm; heel duizelig; doodmoe; misselijk na sex(!) En niks hoor.. gewoon ongesteld.. of een mislukte innesteling. Maar ik houd het maar op ontpillen. Ik zou ook denken aan een zwangerschap als ik jou was. Maar houd er rekening mee dat hormonen gekke dingen met je lichaam kunnen doen als je ze slikt of ineens niet meer slikt.. Ik zou zeggen: wacht gewoon af of je ongi wordt (duurde bij mij na de eerste bloeding na de pil 43 dagen.. is niet ongebruikelijk) en doe twee of drie weken na de evt. conceptie een testje! Laat jezelf niet gek maken maar ik weet hoe het gaat.. succes! Hoop voor je dat je zwanger bent als je dat graag wilt! Doeg
Hoi nata, Meen je niet?!?!?!?!? wat een symptomen! Je zou gelijk denken aan een zwangerschap Nu weet ik echt zeker dat het ontpil-verschijnselen zijn. Eerst vergat ik de pil en schrok ik van de gedachte dat ik zwanger zou kunnen raken, maar nu 2 weken verder met deze symptomen verheug ik me er eigenlijk wel op 8-[ hopelijk duurt het ontpillen bij mij geen half jaar of een jaar want dat vind ik echt lang. En steeds de spanning als je weer voor de zoveelste keer een test hebt gedaan en hij blijkt weer negatief te zijn. Lijkt mij echt erg. Maar jullie zijn de eerste die het horen mocht ik zwanger raken Ik laat het jullie wel weten (maar over een jaar is deze topic vast gesloten ). Hopelijk groeit er gauw een kleintje in jullie buikjes
Hoi meiden, Ik hoor jullie allemaal met klachen van ontpillen, maar ik heb echt nergens last van gehad, ik was 2 maanden gestopt met de pil, en in 3de maand zwanger !.. en helemaal geen klachten gehad van het ontpille..
Ik heb vooral hoofdpijn gehad, en veel rare steekjes in mijn buik (maar die had ik de laatste maand bij het ontpillen ook al). Ik was bovendien erg moe, maar weet niet of het van het ontpillen kwam of door andere oorzaken. In ieder geval voelt het als een hele bevrijding om van die hormonenhandel verlost te zijn!
Bij ging het echt precies zo.. het pil vergeten was niet gepland maar ik vond het superspannend en was teleurgesteld toen ik ongi werd. Nu ben ik nog steeds gestopt met de pil en zou ik dus zwanger kunnen raken want mijn vriend en ik hebben besloten te zien wat er gebeurt! Niets plannen, gewoon onbeschermd 'klussen', heerlijk gevoel!
Nou, ik wel hoor! Zit vandaag op dag 83 van mijn eerste cyclus en nog steeds niet ongi! Heb allemaal rare pijntjes, krampjes enz. Word er een beetje moedeloos van! Ontpillen sucks.. Maar ik krijg vandaag de uitslag van mijn bloedtest om te kijken hoe het met mijn hormoontjes staat! Toevallig heb ik vorige week in het ziekenhuis gelegen en hebben ze meteen een echo van mijn baarmoeder en eierstokken gemaakt, dat zag er gelukkig allemaal goed uit! Spannend! Succes met het ontpillen!
Ik heb er niet echt last van gehad, eerlijk gezegd. Ik had ook meteen een mooie cyclus van 28 dagen. Maar ik weet dat het heel gek kan zijn. En ik heb er wel last van gehad dat ik mijn lichaam voor het eerst in 8 jaar weer aan het werk voelde zijn. Maar ik herkende alles van voordat ik aan de pil was...
@ Nata: Als ik de pil had doorgeslikt dan zou ik vrijdag ongesteld moeten worden. maar omdat ik na de eerste week van de strip de pil niet meer heb geslikt en een paar dagen daarna bloed verloor (waarschijnlijk ontrekkingsbloed), weet ik niet meer vanaf welke dag ik moet rekenen voor de volgende menstruatie. Is dat vanaf dag 1 dat ik het bloed verloor en dat zien als het begin van een nieuwe cyclus of moet ik toch er op rekenen dat ik vrijdag alsnog ongesteld kan worden? Ik hoop dat het niet dat het al te onduidelijk is