Heel suf, maar...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Over een aantal weken krijg ik een keizersnede. Tegen de keizersnede op zich zie ik niet zo op, ik weet waar ik het voor doe. Maar de dagen en nachten in het ziekenhuis, dáár zie ik echt tegenop. Hoe dom het ook klinkt, ik kan heel slecht tegen dat soort veranderingen. Zeker als ik me slecht voel en ik daar in mijn eentje moet slapen en ik totaal afhankelijk ben van die mensen daar...
    Ik heb 1 keer in het buitenland in het ziekenhuis gelegen en toen was mijn vriend dag en nacht bij me. En dat vond ik wel zo fijn. En nu ben ik natuurlijk heel veel alleen, want er zijn bezoektijden e.d
    Ik voel me zo'n muts, maar ik zie daar echt tegenop.. Zeker als ik hoor dat je met een ks wel zo'n 4/5 dagen in het ziekenhuis ligt.

Wie heeft dit ook..?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik heb heel vaak tijdens de zwangerschap in het ziekenhuis gelegen. Vaak mag de man op de kraamafdeling de hele dag bij je zijn, of andere familie. Ik was vanaf 's morgens 9 uur tot 's avonds half tien niet alleen. Dus het valt wel mee. Op de kraamafdeling doen ze niet zo moeilijk.
    Succes

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    een vriendin van mij die heeft ook een paar dagen gelegen in het ziekenhuis maar de man mag de hele dag door komen die hoeft zich niet te houden aan de bezoek uren.
    maar ik kwam ook wel eens langs op niet bezoektijden maar ze doen niet zo moeilijk op de kraam afdeling of je moet een zieke patient bij je op de kamer hebben die dat liever niet wil. maar verder valt het echt reuze mee en ik vondt dat er een zeer aangename zweer hing ook al blijft het een zieknhuis

liefs

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dat is heel fijn nieuws! Echt!

5. Ik herken het van mijn 1e,
    de KS was onverwacht en zou eigenlijk in kraamhotel verblijven en bevallen, zodat mijn vriend ook kon blijven slapen eerste nachten, wat in ziekenhuis niet kan/mag.

Helaas moest ik 4 dagen in ziekenhuis verblijven.
    Helaas is mijn ervaring niet positief, in die zin, ik vond het een hel, lag in de nachten huilend in bed, had niet veel bezoek, veel mensen moeten immers gewoon werken, en zat dus vaak ruime halve dagen alleen.

De persoon naast mij, had wel erg veel bezoek, de gehele dag door minimaal 3 personen goed babbelend (niet te zacht) aan het bed staan, moet zeggen dat ik dat niet echt plezierig beschouwd heb, mijn zoontje sliep slecht in ziekenhuis, hij sliep alleen als hij bij mij lag, met het gevolg dat ik toch onbewust niet goed sliep maar alleen wat rustte..

Kwam dus ook niet echt tot mijn rust doordat de buuf contineu visite had, niet alleen der man of der moeder, maar ook neven, nichten, vriendinnen enz...

probeer iets bij te hebben wat je kan lezen of doen in je bed in het ziekenhuis om de tijd beetje door te komen.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dat zou ik ook gehad hebben, want ik ben ook een slechte slaper op een andere plaats. Maar ik wist gelukkig niet van te voren van de keizersnede, dus heb ik me er niet druk om kunnen maken.
    Maar goed, ik moest dus ook blijven slapen daar.
    Gelukkig is het me heel erg meegevallen. Soms als ik me akelig voelde want onze baby deed het de eerste dagen niet goed, heb ik wel es even gebeld naar de zuster, die kwam dan gelijk en ze waren zo lief. Ze vonden het helemaal niet erg als je eens belt omdat je je akelig voelt.
    De eerste nacht heb ik helemaal niet geslapen. De tweede nacht ging het al iets beter, en de volgende nachten sliep ik enkele uren per nacht, dat vond ik al heel knap van mezelf.
    Mijn ervaring is wel, dat je op dat moment zoveel adrenaline in je hebt, dat je daar gewoon tegen kunt. Overdag sukkel je soms ook nog es een uurtje weg, en dat schijnt genoeg te zijn voor je lichaam.

En oja, de keizersnede vond ik ook heel erg meevallen, dus heel veel succes ermee hoor.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hmm klinkt niet zo positief haha! Ja ik ben ook een erg slechte slaper op een andere plek. De eerste nacht slaap ik dan sowieso niet. En al helemaal niet als ik met andere mensen op een kamer lig..

He balen man :( Ik heb er écht geen zin in.. Wou dat je gewoon 1 of 2 dagen daar lag en dan naar huis kon en dan thuis herstellen. Dat herstelt toch ook veel fijner lijkt me, gewoon thuis op je eigen plekkie..

8. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    heycherrylein

Ik weet wat je bedoeld moest met de tweede ook 5 dagen in het ziekenhuis verblijven omdat ik antidepressivia slikte en de beeb geopserveerd moest worden op de kinderafdeling ik zou eigenlijk naar het kraamzorghotel gaan maar helaas.kreeg weinig tot geen bezoek maar ik heb me de eerste dagen wel vermaakt was alleen op de kamer met tv en heel veel boekjes de laatste dagen waren wel zwaar want dan wil je gewoon naar huis.Maar over het algemeen was het niet echt een ramp.Nu zit ik in de zelfde situatie en ik blijf 4 dagen in het ziekenhuis en de andere 5 dagen ga ik naar het kraamzorghotel als alles goed verloopt daar was ik ook met de eerste en dat was echt zalig lekker rustig een bad en douche op de kamer lekker eten en van je kindje genieten
    Meid maak je niet druk als je gewoon mensen op bezoek wil hebben doen ze daar op de kraam afdeling echt niet moelijk over hun begrijpe ook wel dat je je anders alleen voelt en je gewoon wat gezellig heid nodig hebt
    groetjes eva

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Waar zitten die dan, die kraamzorghotels? En kost dat extra?

10. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Ik kan me zo goed voorstellen wat je bedoeld. Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een verhoogde kans op een spoed keizersnee en kijk ook helemaal niet uit naar het feit dat je dan langer moet blijven! Ik heb met ongeveer 22 weken (ontzettend onverwacht) in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking. Ik had 's-middags bloed laten prikken, door de resultaten daarvan moest ik in de avond naar de 1e hulp komen en ben niet meer naar huis mogen gaan. Ik heb de volgende dag zo gezeurd dat ik naar huis toe wilde (voor de baby was er eigenlijk geen gevaar) en uiteindelijk laat in de middag voor elkaar gekregen. Pfff, zit je dan als 25 jarige meid te zeuren als een klein kind wanneer de dokter komt zodat je naar huis toe kan! Schaam schaam......

Maar ik ga er maar vanuit dat de long afdeling heeeeeel anders liggen is als de kraamafdeling...! Hoop ik hahaha.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik hoop het ook! Ik vind het al een hele opluchting dat mijn vriend veel bij me mag zijn. Hij gaf zelfs toe dat hij het ook helemaal geen leuk idee vind dat ik zo lang weg ben haha! :D Echt té lief! Hij vind het ook helemaal niks om alleen te slapen :)

12. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    hey cherrylein

ik weet niet waar je woont maar hier in rotterdam heb je er twee eentje in rotterdam noord bij rotterdam airport lekker rustig beetje naar de paardjes kijken uit het raam en de andere is bij rotterdam zuid.
    Ben even voor je aan het googlen .....................................................
    www.kraamzorgrotterdam.nl/ daar kun je kijken voor alle verdere info als je in de buurt van rotterdam woont is het zeker de moeite waard
    meerendeels word het vergoed behalve het eten en gastovernachting
    zuid is dan goedkoper dan noord omdat noord vast zit aan het tulip hotel

succes schat
    groetjes eva

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dankje Eva! Helaas woon ik niet in rotterdam.. Ik ga in Groningen bevallen, dus eindje vandaan haha.
    Als er iemand nog een kraamhotel daar in de buurt weet?:D

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het kan ook zijn dat je je zo goed voelt, dat je de derde dag al naar huis mag hoor. Dat had ik namelijk ook.
    Maar omdat de baby toen nog niet mee mocht, wilde ik toch liever bij hem blijven, en ben dus uit mezelf nog twee dagen extra gebleven. Toen móést ik naar huis. :(
    Maar als ik had mogen blijven, had ik dat gedaan.
    En dat voor een mens die echt niet graag ergens anders slaapt! :confused:

15. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn ervaring met een ziekenhuisopname (heb tijdens de vorige zw 4x in het ziekenhuis gelegen). Mijn man mocht van 's ochtends 10 tot 's avonds 10 bij mij zijn, met uitzondering tussen 2 en 4, want dan was het een verplicht rustuurtje voor iedereen. Als je het moeilijk hebt kan je altijd even naar de verpleging bellen, die hebben daar ervaring mee (en dan vooral met pasbevallen moeders die bomvol hormonen zitten :D) en die vinden het vaak niet erg om je even op te peppen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met het ziekenhuis.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    @cherrylein: volgens mij mag je na een ks niet naar een kraamhotel..

In welk ziekenhuis ga je bevallen? Ik ben 1,5 jaar geleden van mijn zoontje bevallen met een keizersnede in het martiniziekenhuis.
    Ik vond de nachten soms vreselijk eerlijk gezegd. De dagen vond ik niet zo erg, want ze doen idd niet zo moeilijk qua bezoek en ik lag ook nog eens alleen op een kamer, dus dat was wel een voordeel. Je man/vriend mag er idd de hele tijd bij zijn, maar ik vond de nachten best heel eenzaam.

Dit keer is de kans groot dat ik weer een ks krijg. Dit keer wil ik echter in het umcg bevallen, ik vond de begeleiding tijdens de kraamperiode in het Martini eerlijk gezegd niet bepaald vriendelijk. Hoop dat het beter bevalt in het umcg.

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je man mag gewoon op het middagslaapje geloof ik bij je zijn... en vraag om een slaapmiddel als je niet kan slapen (daar zijn ze wel aan gewend) verder is het een kwestie van aan toegeven het is nu eenmaal niet anders, je veranderd er niets aan, hoe meer je nu stressed des te erger het in je beleving is terwijl het ook heel leuk kan zijn, ik khad leuke meiden op mijn kamer en we deelden heel wat traantjes samen (om onze babies die niet bij ons mochten liggen) maar ook hielpen we elkaar en konden we goed met elkaar praten (zo kan het dus ook)

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik beval waarsch in het umcg, ik hoor dat donderdag! Ik heb een speciale reden dat ik in Groningen moet bevallen en bijv niet in Zwolle (wat vlakbij mijn woonplaats is) Wat balen he van het martini. Je lag alleen op een kamer dus?

Mijn stiefvader heeft een tijdje geleden in Zwolle in het ziekenhuis gelegen, voor het dotteren van zijn hart. Toen is hij na 1 dag naar Meppel gebracht, omdat dat dichterbij was voor mijn moeder. Zou dat nu ook kunnen denk je met een ks? Dan lig ik nl liever in Zwolle, dat is voor iedereen ook niet zo ver rijden.

19. Na een KS mag je idd niet naar het kraamhotel en moet je in het ziekenhuis blijven.

Ik zou in eerste instantie mijn kraamtijd dus ook in het hotel doorbrengen, maar kon helaas niet.

20. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb bij mijn 2e in totaal ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen, ruim 3 weken voor de ks en 5 dagen erna. In het begin had ik wel moeite met slapen, maar op een gegeven moment wen je eraan (en oordopjes tegen een van mijn snurkende kamergenoten hielpen ook goed... :) ).

Bij mij mocht de partner tussen 10 en 10 aanwezig zijn, maar niet tijdens het verplichte rustuurtje 's middags. De rest van het bezoek moest tijdens bezoekuren komen.

Ik weet niet of ze je willen verkassen alleen om de reden dat je dichter bij huis wilt liggen. Ik ben 2 dagen na mijn ks verplaatst naar een ander ziekenhuis. Maar dat was omdat op de couveuseafdeling plaats nodig was voor een drieling en mijn zoontje het beste vervoerd zou kunnen worden van de baby's die daar lagen. Ik mocht als moeder kiezen in dat ziekenhuis blijven of met de baby mee verhuizen. Dat laatste heb ik dus gedaan.

Ik kan me wel herinneren dat het ambulancepersoneel er niet blij mee was dat ze mij moesten vervoeren, zij vonden het maar wat eng met die verse buikwond. Ze hebben de hele weg ook niet harder gereden als 30 en bij iedere hobbel riepen ze "buik vasthouden, daar komt weer een hobbel!".

Mijn ervaring is ook dat als je er echt doorheen zit, er altijd wel een aardige verpleegster in de buurt is die lekker even bij je komt zitten om je te troosten. (Maar oké er zitten ook draken tussen...).

Sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina