Hallo dames, Aanstaande vrijdag zijn wij 7 weken in verwachting. Nu ben ik sinds twee dagen extreem misselijk en met auto rijden word het ook erger. Iemand tips om het een beetje tegen te kunnen gaan/verminderen? Groetjes
Ik ben bij mijn zoon erg misselijk geweest en dagelijks (soms meerdere keren) overgegeven tot zo'n 16 weken. Je zou kunnen proberen wat verdeeld over de dag kleine beetjes te eten en iets licht verteerbaars als tussendoortje zoals biscuitjes. Bij extreme misselijkheid zou je eventueel medicatie kunnen krijgen via de huisarts. Het hoort er een beetje bij, echt veel tips heb ik verder niet. Ik zou momenteel een moord doen voor zwangerschapsmisselijkheid (zie onderschrift) Succes en een fijne zwangerschap gewenst, hopelijk wordt de misselijkheid niet te extreem.
Bij mij helpt crackers heel erg, ik ben nu 16 weken en heb het nog steeds wel veel minder dan toen ik 7 weken was. In de ochtend eet ik geen brood maar beschuit, helpt heel erg en de hele dag door. Eet ik crackers en cup a soup helpt ook heel erg.
Inderdaad je regelmaat proberen te vinden door kleine beetje de hele dag te eten. Zelf hebben druiven mij erdoor heengesleept , beschuit en rijstwafels...op het nachtkastje wat eten zodat je snachts of smorgens rustig op lan staan. Later emasafene van de dokter gekregen, omdat ik anders echt niet in staat was om nog te werken. Hierdoor hoefde ik niet de hele dag door te kokhalzen... Ik hoop dat je een fijne zwangerschap krijgt en de misselijkheid snel voorbij is!
Ik heb ergens gelezen dat bijvoorbeeld cola wel helpt. Ik heb dus van die kleine blikjes in huis gehaald van 150ml (dan kun je gewoon een klein beetje nemen) en bij mij helpt het tot nu toe. Moet er wel bij zeggen dat ik echt nog maar kleine vlaagjes heb, maar heb dus gelezen dat iemand anders tijdens heftige misselijkheid er veel baat bij had
Heb er ook last van, meer dan bij mijn dochter. 's Morgens een cracker eten helpt niet meer, die komt er een halfuur later gewoon terug uit (Vorige zs helpte dit dan weer wel). Ik eet om de 2u kleine beetjes (Veel beschuiten, fruit en soep), genoeg proberen te drinken. Cola kan idd ook goed doen. Ben er al bij de dokter voor geweest omdat ik 1 dag niet in staat was om te gaan werken en hij zei dat er enkel bij éxtreme misselijkheid medicatie mag ingenomen worden.
Ik heb er nu ook meer last van dan bij mn zoon. Maar ben erdoor extreem futloos. Omdat alles stinkt en omdat ik mn normale eten niet meer kan eten. Gelukkig nog niet overgeven. Ben nu op de crackers, thee, cola en soep en dat gaat aardig.
Dit heb ik dus ook. Ben 7 wkn en 3 dagen zwanger en ben de hele dag door misselijk, maar hoef eigenlijk bijna niet te overgeven. Extreem futloos en nergens zin in