3 jaar en antibiotica

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Youtan, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is behoorlijk ziek. Keelontsteking, amandelen ontstoken en stembanden geirriteerd, erg benauwd, piept en rochelt in haar longen/bronchien. Ze heeft oa antibiotica grkregen, drankje, maar ze heeft dit nu twee keer uitgekotst omdat ze het dus zo vies vindt.
    Heb net poging 3 een fles pap gemaakt, met een schep suiker. Maar ze wil niet eten of drinken, dus met veel moeite een halve fles erin gekregen.

Iemand de gouden tip om de antibiotica naar binnen te krijgen en te houden?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat vervelend voor je dochter, beterschap!

Heb je zo'n injectiespuit zonder naald? (Het heet vast anders maar goed ;) ). Misschien kun je het daarmee onder dwang zo in haar wang spuiten? Al geeft ze het misschien dan ook weer over. Of mengen met iets heel lekkers/zoets wat ze normaal niet krijgt maar echt niet kan weerstaan? En anders als het niet lukt zou ik morgen de HA bellen. Mijn dochter heeft verschillende soorten antibiotica gehad voor haar luchtwegen en er was er eentje bij die ze heel lekker vond. Misschien hebben ze hier ook wel een andere soort voor die lekkerder is.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik gaf het met een spuitje dat vinden ze een stuk interessanter. Verder heeft ze wel de leeftijd om te begrijpen dat ze dit nou eenmaal moet innemen om er beter van te worden. Ook al is het vies. Toch?
    Bij mijn dochter van net 2 ook aangegeven toen ze een heftige longontsteking te pakken had. Ik weet dat het vies is, maar het is niet anders. Probeer ook om te kopen anders en beloof daarna samen iets leuks te gaan doen of die avond dr favoriete eten koken of n koekje wat later. Een kindersurprise ei is ook leuk of die eieren vab de emté. Beterschap! !

4. sunshineS1976

Qua drinken om toch vocht binnen te krijgen kreeg ik de tip om ijskoude appelsap te geven. De suikers hebben ze hard nodig voor wat energie en het koude verzacht de pijn in de keel een beetje :)
    Probeer het op een manier aan te bieden die leuk is. Met een speciaal lang rietje of bijv voor deze ene keer dat ze uit jouw glas mag drinken. Wellicht trekt haar dat over de streep ;)

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Dank jullie. Maar we zijn alweer bij de hap geweest. Ze was zo benauwd, ze bleef er bijna in. Ze had ook een koortsaanval en ijlde, was echt eng.
    Deze huisarts zegt het is griep... Influenza-nog-wat. Dus stoppen met de AB heeft geen nut. Goed laten drinken, eten geeft niet zo.
    Zoooo irritant! Want wat is het nu en welke ha doet zijn werk goed!

6. sunshineS1976

Huh wat raar??! Niet meer in dr keel gekeken? Bij een flinke ontsteking toch echt ab nodig en hoge koorts kan daar van komen. Als die keelontsteking en amandelen vast gesteld is zou ik wel die ab kuur afmaken. Je bent m immers ook al gestart.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vind raar advies. Van ha. Kuur altijd afmaken. Abces hebben anderen ab kuren geen nut in de toekomst resistentie ab.

Doe limonade in spuitje en daarna ab daarna weer limonade. Desnoots. Cola!! Zónder prik. Ijsje toe.

Morgen weer je eigen ha raadplegen

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Waterijsjes kan ook helpen bij keelpijn, dat verdoofd even en dan kan je tussendoor andere hapjes geven.

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon had vorig jaar hele erge krentenbaard. We moesten het drie keer per dag schoonmaken en insmeren met zalf. Dit deed behoorlijk veel pijn.

We hebben toen een poster met stickers gemaakt: na elke keer schoonmaken/insmeren een sticker plakken en bij 10 stickers kreeg hij een klein cadeautje. Dat werkte hier vrij goed.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik zou niet zomaar stoppen met de ab maar de kuur wel afmaken. Onze dochter heeft best vaak een ab kuur gehad en wij mochten hem nooit zomaar stoppen van de huisarts, omdat ie dan in de toekomst niet meer zou werken of iets in die richting.

Onze dochter vind ab lekker en neemt het zonder problemen in:) maar ik zou anders is kijken of je een beetje door de yoghurt/vla kan doen? Desnoods maak je zelf ijsjes waar het in zit.. Je kan ook kijken of je het kan mengen met een fles drinken of melk. En dan gewoon een klein beetje drinken in de fles bijv 100 ml ipv 200 zodat ie ook echt leeg komt.

Beterschap en succes!

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ze is de kuur feitelijk niet begonnen he, twee keer ingenomen en twee keer direct weer uitgekotst... Misschien dat hij daarom zei ermee te stoppen? Ik heb het in ern knijpfruitje gespoten, in een papfles gedaan en door vers geplet fruit gedaan. Ze trap er niet in.
    Ijsjes krijgt ze idd en ijsthee met ijsblokjes gaan nu ook, krijgt normaal niet, maar nu vind ik het goed.
    Ze is er vandaag iets beter aan toe, levendiger en ze heeft een beetje gespeeld.
    Ik kijk het nog een dag aan en maandag heb ik sowieso een controle-afspraak met mijn eigen huisarts. Mijn zus zal het morgen ook kort aankaarten bij de huisarts, ze werkt voor hem.
    Bedankt meiden voor het meedenken. Ik hoop dat we nu de nacht een beetje door gasn komen, want 3 nachten zo slecht slapen ben ik niet (meer) gewend.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mocht ze stickers plakken als ze het op dronk, ze dronk het aangelengd met wat roosvicee en water, en dan neus dicht geknepen. 's Avonds na de laatste dosis voor de dag, kreeg ze een klein cadeautje (een dino, uit zo'n bak van de Hema). Dat werkte goed!

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Spuitje werk altijd ipv lepel if trucjes

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Spuitje werkte helemaal niet... Daarom over op de trucjes, maar daar trapte ze niet in. Ze proeft het en gaat overgeven...
    Misschien de volgende keer ijsjes maken met de dosis erin?

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier was het ook altijd drama met drankjes. je mag ze met bijna alles mengen als het maar geen melkproduct is. dus door de appelmoes of met onverdunde limo om het lekkerder te maken. hier werkte dat niet echt, want volgens mij ging ze al spugen bij het idee. kan hier ook geen hoestdrank geven (ook niet de kindersiroop)

Deel Deze Pagina