Niet mogen inleiden na 1e zwangerschap keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samba2013, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames :)

Ik ben zwanger van mijn 2e kindje en ik las laatst ergens dat als je een keizersnede hebt gehad dat ze dan bij een volgende bevalling niet mogen inleiden ivm verhoogde kans op scheuren litteken.

Maar wat dan als je over tijd loopt?
    tegenwoordig willen ze het kindje niet langer als 41? weken laten zitten ivm afnemende werking placenta dacht ik. Maar als je niet ingeleidt mag worden dan heb je pech?

of wordt het dan alsnog een keizersnede?

2. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    IK heb bij de eerste een keizersnede gehad, en bij de tweede ben ik ingeleid.
    Dus het mag wel. MAAR:
    Het infuus om de weeen op te wekken, mag niet te hoog staan.

Bij mij was het in het begin zo, dat ze hem opschroefden, terug zetten, opschroefden, terug zetten, enz enz enz.

3. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah oke :)
    was je niet bang dat het alsnog zou scheuren?

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Nee, om eerlijk te zijn heb ik daar geen seconde aan gedacht. Pas na de bevalling ben ik gaan kijken of dat het litteken nog netjes was:D

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is ook met een geplande keizersnee ivm stuitligging geboren.

Ook bij mij gaan ze daarom nu niet inleiden. Ivm mijn litteken gaan ze echt wachten tot mijn lichaam er helemaal zelf klaar voor is. Inleiden zou meer kwaad doen dan goed doen, aldus mijn gynaecoloog.

Mocht ik wel overtijd gaan en ik zou dan wel ingeleid moeten worden, dan zullen ze dat alleen doen middels zo'n ballonnetje.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij gaat het in dezen meer om het inwendige litteken. Niet om het uitwendige litteken.

Er is een kans dat het inwendige litteken in de baarmoeder scheurt, met alle gevolgen van dien.

7. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja precies, gaat om t inwendig litteken ;)

nja, met 20 wkn ga ik kennis maken met de gyn, dus zal het dar dana ook even vragen. wel fijn als ik vantevoren weet wat hier de " regels" zijn

bednakt voor jullie reacties in elk geval!

8. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Na mijn eerste spoedsectio ben ik nog twee keer ingeleid. Bij de eerdte inleiding mochten ze geen gels gebruiken want die kan je niet 'uit zetten'.. (Balloncath was er toen nog niet) met 2 cm ontsluiting vliezen breken en infuus aan! Per half uur steeds opgehoogd.
    Vorige week weer middels infuus ingeleid (balloncath was niet nodig, had al wst ontsluiting) en binnen twee uur bevallen erg heftig dus... Flinke weeen (en naweeen). Ze houden je wel goed in de gaten en bij ons tweede was de optie sectio 'laagdrempeliger' als bij nr 1. Gelukkig was het niet nodig een tweede sectio.
    Van de vk mag ik in overleg met de gyn voor eventueel een vierde kindje zelfs wel thuis bevallen (mits het spontaan begint) omdat ik al twee keer zonder toeters en bellen ben bevallen...
    Tja, eerst maar genieten van ons kleine mensje en we zie wel of er überhaupt nog een nr 4 komt!

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zou bij de tweede ook worden ingeleid i.v.m. Zwangerschapssuiker. Gelukkig kwam het spontaan op gang. Maar mijn gyn wilde liever inleiden dan een te groot kind wat anders weer een keizersnee ging worden... Ze houden je zo ie zo heel goed in de gaten hoor!

Deel Deze Pagina