Beide geboorteTENSen worden door mijn zorgverzekeraar vergoedt, maar ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Heeft iemand ervaring met één van beide of wellicht voor dezelfde keuze gestaan?
Ik heb bij de tweede bevalling gebruik gemaakt van de elle. Ik heb ook getwijfeld maar na telefonisch contact voor de elle gekozen. Misschien kun jij dit ook het beste doen, zij kunnen je daarin goed adviseren. Bij de eerste ben ik ingeleid v.w. een te hoge bloeddruk en omdat het zo lang duurde heb ik toen een ruggenprik gekregen. Al met al geen leuke bevalling. Bij de tweede was het totaal anders! Het begon heel rustig en toen de weeën erger werden heb ik de tens erbij gepakt. Mijn vriend heeft de stickers op mijn rug geplakt en ik ben lekker op bed gaan liggen. Omdat het 2 totaal andere bevallingen waren kan ik misschien niet goed vergelijken maar ik vond de tens erg fijn. Natuurlijk pakt het de pijn niet dusdanig weg maar het is wel ontspannend tussen de weeën door. Ik ben zelfs in slaap gedommeld Al met al was de kleine man er in 5 a 6 uurtjes en ik heb een super fijne bevalling gehad. Wij willen graag een derde kindje en mocht het zo mogen zijn dan wil ik weer de tens huren voor bij de bevalling.
Ik heb de Elle gebruikt en was daar erg tevreden mee. Zeker tijdens de eerste helft van de bevalling, heeft het echt geholpen.
Ik ben bevallen met de Elle en ben heel tevreden. Heb hem tot het persen gebruikt, of misschien zelfs nog wel tijdens, dat herinner ik me eigenlijk niet meer Op het moment gebruik ik hem zelfs voor therapie aan mijn bekkenbodemspieren, onder begeleiding van de fysio. Ben blij dat ik hem aangeschaft heb, zou er bij elk volgende bevalling weer gebruik van maken!