Liedjes / rijmpjes / gedichtjes / verhaaltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben op zoek naar leuke liedjes / rijmpjes / gedichtjes / verhaaltjes, etc. Dingen rondom bepaalde klanken (herhalingen van letters) of met een mooi ritme, waar je bepaalde bewegingen bij kan doen of lichaamsdelen aanwijzen, etc.

Ik denk bijvoorbeeld aan
    - schuitje varen, theetje drinken ...
    - naar bed, naar bed, zegt duimelot ...
    - olleke bolleke rubeke solleke ...
    - leentje leerde lotje lopen ...
    - in de maneschijn ...
    - zo rijdt een damespaard ...

Heb jij tips voor leuke websites, of bepaalde boeken / auteurs die bij jullie thuis erg geliefd zijn? Of kun je hier iets uitschrijven?

Ik merk dat ik veel van vroeger vergeten ben, maar als ik iets bekends zie, dan weet ik het weer. Wie helpt me mijn geheugen te activeren (of mijn boekenkast te vullen ;))?

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Oh zie nu dat ie bij Bruna goedkoper is: €18.95 ;)

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik kreeg van een kraamvisite een heel leuk boekje met een cd erbij.Allemaal oude kinderliedjes in een modern jasje.In het boekje stonden de teksten om thuis mee te zingen.Erg leuk en is nu heel favoriet thuis
    dit is de site
    Lievelingsliedjes.nl

4. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
  5. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Voor die ouderwetse liedjes is "Een mandje vol amandelen" van Stam/van der Staay hier favoriet.
    Ook een erg mooi boek is "Versjes en Liedjes voor de kleintjes" van Marianne Busser & Ron Schröder. Daar staan ook leuke bewegingen bij.
    Veel plezier!

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb een dvd van in de manenschijn
    en daar staan allemaal liedjes op die ze ook op het kinderdagverblijf zingen

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @trotse mama: een dvd? Dus ook met beeld erbij?

8. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    #9 meow, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
    Hier hebben we : "Rijmpjes en versjes uit de oude doos" en "kleertjes uit, pyjamaatjes aan" de eerste was een kraamcadeau, de 2e kost 19,95
    Erg leuk allebei

Oh ja, weet niet waar je woont, maar in Haarlem zit een hele leuke kinderboekenwinken; www.kiekeboek.nl. Ook Donner in Rotterdam heeft veel.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje heeft een dvd van De Wielen van de bus. Leuke filmpjes met verhaaltjes met kinderliedjes. Mijn zoontje vind dit prachtig, vooral de liedjes. En het beginliedje "de wielen van de bus draaien rond" is zijn favoriet, hij doet alle bewegingen na inmiddels. Ik vind dit een echte aanrader voor kleine kinderen.

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Goeie tips! Ik ga eens lekker shoppen denk ik ;)
    Meer tips nog steeds welkom hoor!

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik vind de liedjes van Woezel en pip (het 1e boek) erg leuk. Zeker voor de hele kleintjes. Hele schattige liedjes met veel herhaling en hoge klanken. Echt een aanrader.

12. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

jep dvd is opgenomen op een kinderdag verblijf

Deel Deze Pagina