niet naar bed willen en toch moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Sinds een aantal weken wil onze oudste geen middagslaapje meer doen.
    Vind ik best maar ik merk aan hem dat ie wel moe is. Gapen en in de ogen wrijven maar hij wil niet naar bed.
    Echter als ik hem zover heb gekregen dat ie toch op bed ligt, slaapt ie bijna meteen.
    Maar het is echt een heel gedoe om hem naar bed te krijgen.

Is ie nou eraan toe om het middagslaapje over te slaan of niet?

Is ook wel fijn als ie wakker blijft smiddags want dan gaat ie savonds tenminste op tijd naar bed en slaapt bijna meteen.
    Als ie smiddags wel slaapt dan is het zo moeilijk voor hem om savonds in slaap te vallen. Meestal valt ie dan pas rond half 10 in slaap!

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Is hij vervelend als hij 's middags niet slaapt? Heb je het gevoel dat hij er last van heeft. Als dat niet zo is zou ik hem niet meer naar bed doen 's middags, dan red hij het prima zonder en kan hij gewoon op een normale tijd naar bed.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zo zaten wij hier de afgelopen weken ook. Als ze wel naar bed ging sliep ze ook best lang en diep, maar dan was t savonds pet. Toen heb ik inderdaad maar besloten het middagslaapje weg te laten en voila, ze sliep weer gewoon op tijd s avonds. Tegen een uur of 3/4 word ze wel wat jengelig en merk ik wel dat ze moe is, maar dat gaat met een half uurtje over. Beetje zo'n cup-a-soup-dip zeg maar :)

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou hij word wel wat vervelender, en zo aan het begin van de avond is ie dan vaak helemaal niet te genieten zonder middagslaapje.
    Maar goed, de laatste tijd ook MET slaapje is ie niet te genieten hihihihi Dus heel veel verschil maakt het niet ;)

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    lijkt mijn verhaal wel...
    als het ons beter uitkomt dat sophie geen slaapje doet, laten we het zo, bijv als we op verjaardag moeten. ze red het dan ook best, maar dan moeten we 's avonds wel op tijd naar huis.

net had ik een drama met haar (zie andere topic hangerig en dwars) en heb ik haar ook op bed gelegd, was van plan om het niet te doen. moest dus wel, ze was na 5 minuten vertrokken...

Deel Deze Pagina