hier starten en eindigen ze op 1 groep (hebben 3 groepen), Zijn open van 7-19 uur. Rond 745 gaan ze naar eigen groep en vanaf 18 uur ook weer op 1 groep was opvouwen doen ze smorgens en vaak wel wat kindjes die helpen met opvouwen ze gaan hier dagelijks naar buiten met goed weer en ook regelmatig gaan ze weg met de bakfiets of lopens
Niet naar jou toe maar meer naar de baas. Het is echt triest dat daar nu zoveel druk op jullie ligt. Jullie hoofdtaak is er zijn voor de kinderen en hun ontwikkeling. Het lijkt me haast onmogelijk om nog VVE gericht te werken met al die taken die jullie erbij krijgen. Jullie baas zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen. Respect dat jullie dat allemaal kunnen en doen...
Wij zijn recent bij verschillende kdv geweest om te kijken en te orienteren, maar ook wij hoorden dat ze vaak niet naar buiten gaan omdat het grootste deel van de kids 'niet vies mag worden' van de ouders !! Mijn mond viel open van verbazing! Dat was de voornaamste reden om niet te vaak naar buiten te gaan ....
Bij ons gaan ze zoveel mogelijk naar buiten. In principe 2 keer per dag. Als het heel mooi weer is, de hele dag (behalve slapen). Als het echt rotweer is gaan ze naar de speelzolder, waar ze ook kunnen uitrazen. Kindjes van de babygroep(0 tot 18 maanden) gaan ook 1 keer per dag mee naar buiten als ze kunnen lopen. Kruipers alleen bij droog en mooi weer Zou hier echt wat van zeggen ts. Ook omdat het in het beleid staat, maar het is ook goed voor die kleintjes om lekker buiten uit te razen. Zou voor mij een reden zijn om een ander kdv te zoeken.
Ik hou ook niet van vies maar ze hebben hier een buiten pak voor kinderboerderij en tuin etc. In de winter een gevoerde dunne broek en in de zomer een overal om lekker in te ravotten.... Daar is dus prima in mee te gaan als je buiten ook belangrijk vind.
Lastig, er kunnen natuurlijk meerdere redenen achter zitten. Wat ik wel weet (ik werk zelf in de kinderopvang op een babygroep), is dat de werkdruk hoog is, zeker wanneer je een VVE locatie bent, en dus verplicht bent bepaalde activiteiten te doen per dag, met daarbij de schoonmaak van groep en speelgoed, de keuken (vaatwasser, wasmachine, droger, uitkoken, fruithappen maken, etc). Om dan nog niet te spreken over het schrijven van de schriftjes, voor ieder kindje en het begeleiden van stagiaires. Hier hebben we ook een dreumes en peutergroep die sowieso iedere dag naar buiten gaan. De baby's in verhouding minder, door het vele slapen, flesjes, nog niet kunnen lopen... Wanneer het droog weer is, gaan we wel vaker naar buiten, ook met de buggy's en wandelwagens en voor de kruipende kindjes met een kruipbroekje aan, maar makkelijk is het niet altijd
Voor mij is het een dealbreaker! Ik wil dat mijn kinderen naar buiten gaan. Ze zaten eerst op een kdv waar ze nauwelijks naar buiten gingen, dus zijn we geswitcht.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik vind het zelf gewoon onbegrijpelijk dat je vies worden erger vindt dan dat je kind niet buiten komt. Zoals ik al zei stond ik ook heel verbaasd te luisteren, want ik dacht bij mezelf: doe dan oude kleding aan! Duh, zo moeilijk is het niet. Maar goed. Niet iedereen denkt er zo over helaas.
Bij ons gaan ze volgens mij zo vaak niet naar buiten (ik vermoed zo'n 35% van de dagen) en ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. Ik haal en breng haar lopend, dus buiten komt ze sowieso elke dag en ik vind het dan ook geen enkel probleem als ze binnenblijven. Wat betreft het vies worden. Hier is een gedeelte van het grasveld in de tuin een soort modderpoel geworden, omdat het gras niet goed wil groeien en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens not amused was als de oudste letterlijk met modder in haar haren thuis kwam. Dan heb ik liever dat ze op dagen dat alles zo nattig is lekker binnen spelen of anders alleen op het geplaveide stuk tuin.