Niet naar de tandarts door Corona.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Leesteken, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Vorige week viel zoontje op zijn mond. Van beide voor tanden is een mini stukje af. Iemand die het niet weet ziet het wsl niet eens.
    Echter daarnaast heeft hij allemaal barstjes in zijn tanden. Ik maak me daar echt wel zorgen om.
    Overal op internet staat dat als je breuklijnen ziet je asap naar de tandarts moet, maar dat gaat dus niet. Op de dag zelf was man verkouden. Ondanks test waren we niet welkom. De afspraak werd naar 5 mei verplaatst. Dit weekend begonnen de kinderen te hoesten. De oudste kreeg 41 graden koorts. 1,5 dagen later is de koorts gelukkig weg. Maar nu heeft de jongste koorts. We hebben dus wederom de afspraak moeten verzetten :cry:.

En volgende week hoesten ze of snotteren ze wsl nog.

En ondertussen maak ik mij maar zorgen om die tanden... ik ben het zo zat. :mad:

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze kunnen je toch in isolatie zien. Spoed is spoed.

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Blijkbaar zijn melktanden geen spoed ofzo.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Heeft hij pijn eraan?
    Met melktanden zou ik me niet zo zorgen maken over blijvende schade. Maar als hij echt last ervan heeft zou ik toch wel bellen en vragen of hij gezien kan worden.

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Nee, hij heeft geen pijn. Anders had ik meteen geeist dat hij toch langs mocht komen. Maar het zit me toch niet lekker. Ik denk dat ik morgen toch nog eens contact opneem om iig wat meer info te krijgen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zo moeilijk is het toch niet. Ze kunnen jullie toch gewoon aan het einde van het spreekuur laten komen. Pakken aan en gaan.
    Of zijn jullie kinderen inmiddels als getest?

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Als het melktandjes zijn en en hij geen last heeft, snap ik de tandarts wel. Waarom zou je langs willen? Ze doen niet snel wat aan melktanden namelijk. Hij valt er vanzelf uit ;)

Shay25 en Youtan vinden dit leuk.
  8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Mijn kinderen zijn 1 en 2. Die laat ik niet testen. Ze gaven alleen aan dat het niet echt een spoedgeval is en dat we moesten wachten.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb je een duidelijke foto kunnen maken en die kunnen delen? Misschien dat ze je aan de hand daarvan wat meer kunnen vertellen?

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah zo. Maar als het om melktanden gaat kan het toch geen kwaad?

11. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Dat is een goede, daar heb ik niet aan gedacht. Ga ik meteen doen morgen!

12. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Als zijn tand gespleten is kan dit wel degelijk kwaad. Ik weet niet of dit het geval is, daarom wil ik het graag laten checken.

justme1974 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Totaal idioot dat je bij een negatieve test niet mag komen!
    Mijn tandarts rekent 5 euro pp voor coronamaatregelen. Elke keer. Boem 20 euro extra. Kan daar echt woest om worden, aangezien die fantastische maatregel alleen bestaat uit een anti bacterieel drankje drinken en vragen of we corona hebben terwijl we al binnen in de behandelkamer staan (waarop ik spottend zei: ja. Allemaal hebben we het, nou goed:rolleyes:).
    Dom gedoe. Pak aan, bril op en chirurgische mondkap en gaan met die banaan.

De huisarts waar ik werk laat ook gewoon mensen komen met koorts en luchtwegklachten. Wel in pak etc. Maar spoed is spoed. Zo simpel is het!

Jackie87 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Mijn tandarts doet er niet moeilijk over. Zit met zn ffp2 masker, spatscherm en nog een bril op. Schort aan en zo'n wegwerpjas.

Tanden groot en klein zijn belangrijk.

Overigens dochter hier is panisch waar t dr neus betreft. (logisch als je tig neusspoelingen hebt gekregen) Maar is bij de kinderteststraat geweest de 14e en wilde nog wel een keer. We gingen gewoon op snottebellen jacht! Zij helemaal blij want de missie was geslaagd. Ben ook terughoudend met testen maar ook net zwanger en dat is wel vaker misgegaan, dus mocht ik ineens naar de VK moeten dan hadden we dat ook uitgesloten. (ik had ook klachten en mn man begon ook dus iedereen gelijk getest)

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Als die dag alleen je man verkouden was had jij toch gewoon heen gekund met je zoontje?

bulakgirl vindt dit leuk.
  16. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Nope, dat mocht dus niet.
    Dat is net als bij kinderen die koorts hebben, dan mag het hele gezin thuisblijven

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Raar, hier niet. Ja als iemand koorts is thuisblijven maar toen mijn man verkouden was ben ik ook gewoon naar verloskundige geweest. Mocht gewoon. Als m’n man maar thuis bleef :roflmao: Hij was wel getest overigens ook anders voelde ik mezelf wellicht minder prettig.

Hopelijk mogen jullie snel.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Nou dat met koorts klopt ja maar alleen verkouden niet hoor. Ik had daar niet eens over nagedacht denk ik en gewoon een afspraak gemaakt en zelf met hem heen gegaan.

Wat testen betreft snap ik dat je hem liever niet laat testen maar in nu is er toch wel een medische noodzaak.... Dan zou ik persoonlijk toch over die paar seconden kriebelen in de neus heenstappen.

19. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Vooraf moesten we zo'n vragenlijst invullen waarin werd gevraagd of iemand in het huishouden last had van neusverkoudheid. Die moesten we met 'ja'beantwoorden. Daarna kregen we een groot rood vlak in het scherm dat we niet mochten komen. Daarna natuurlijk gebeld en de situatie uitgelegd. Nope, we mochten niet komen.

Nu hoesten ze beiden nog en ben ik degene die verkouden is. Fijn dat er bij jullie tandartsen wel vanalles mogelijk is. Bij die van ons zijn ze blijkbaar heel streng. Het valt niet onder spoed, dus wachten

Mapje vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een onzin zeg. Bij koorts iedereen thuisblijven dat klopt maar bij verkoudheid van een gezinslid mag de rest van het gezin gewoon naar buiten. Zou wat moois worden. Wij zijn hier met 5 mensen en er is altijd wel iemand verkouden. Ik kom nu al amper ergens maar dan zou ik op die manier helemaal een holbewoner worden. Dagggg. Ik zou nog een keer bellen en je zorgen voorleggen en wat die gespleten melktanden voor gevolgen zouden kunnen hebben.
    Ze gaan maar eens normaal doen en de zorg verlenen die ze moeten verlenen. Op deze manier snap ik ook wel dat mensen in het vervolg helemaal niks meer zeggen over een verkouden/ ziek gezinslid.

Dat hoesten en koorts heerst overigens ook wel enorm. Collega van mij heeft 4 kinderen met allemaal dezelfde klachten en allen negatief getest. Het bestaat echt nog dat iets een keer geen Corona is ;)

Liekje81, Leesteken en Jackie87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina